وقتی سربازان آمریکایی روسی زبان در صحرای کالیفرنیا آموزش می‌بینند

ارتش آمریکا درحالی که جنگ میان اوکراین و روسیه در جریان است، در صحرای کالیفرنیا رزمایش برگزار می کند تا با استفاده از تجارب این جنگ، نیروهای خود را برای رویاروری احتمالی در آینده با مسکو آماده کند.

به گزارش مشرق، "کریستین ورمات" معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی درباره این رزمایش به خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس می گوید: درحال حاضر تمام ارتش آمریکا نظاره گر وقایع اوکراین است و سعی می کند از جنگ در این کشور درس بگیرد.

او می افزاید: این درس ها شامل تجهیزات روسیه و مشکلات ترابری و پشتیبانی و همچنین ارتباطات و استفاده از اینترنت است.

وورمات که دو روز را در صحرای مجاوه (موهاوی) در کنار رزمایش نیروهای آمریکایی علیه یک دشمن فرضی گذرانده است، توضیح می دهد: تجربه روسیه و اوکراین یک نمایش بسیار قوی برای ارتش آمریکا در مورد اهمیت آینده حوزه اطلاعات است.

این مقام سابق پنتاگون تصریح می کند: ما ۵ سال است که در مورد این جنگ صحبت کرده ایم اما دیدن آن به صورت زنده و اینکه (ولودیمیر) زلنسکی چقدر قوی عمل کرده است، احساس بسیار قوی ایجاد می کند.

این مقام نظامی آمریکا اذعان می کند: این یک جنگ جهانی است که در واقع تمام جهان به صورت زنده می تواند آن را مشاهده کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس می نویسد: از سوی دیگر مربیان ارتش آمریکا هم اکنون با استفاده از تجارب جنگ روسیه در اوکراین  درحال آموزش سربازان آمریکایی در صحرای کالیفرنیا هستند تا آنها را برای جنگ احتمالی علیه رقبای بزرگ آمریکا مانند چین و روسیه آماده کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای شرکت کننده در رزمایش ماه جاری ارتش آمریکا، زبان روسی آموخته اند و موضوع این رزمایش، نیروهای فرضی هستند که با استفاده از رسانه های اجتماعی درحال انتشار تبلیغات علیه تیپ ارتش آمریکا هستند.

کرت تیلور فرمانده این تیپ، روش های بازی و تجارب روسیه را آموزش می دهد تا سربازان امریکایی را برای جنگ و پیروزی بر یک دشمن پیچیده آمریکا آماده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پادشاه IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 1
    خودشون علنی اعلام می کنن که این جنگ جهانیه. در واقع منظورشون اینه که خوب توانستیم روسیه رو تحریک کنیم و استارت جنگ جهانی رو بزنیم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    11 5
    لعنت بر انگلو ساکسونها که ریشه تمام بدبختی جهان هستند
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 1
    شکست و پیروری تصادفی نیست . برنامه ریزی و زحمت می خواهد .
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    به زبان روسی، جون مادرت به من پوشک بده چی میشه!؟
  • GB ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 1
    ادم باید این حرف ها رو بزنه چون یه جا انجن نظامیهای امیریکایی بود و همش مسخره میکردند و میگفتند نظامیان ایرانی از ترامپ انقدر میترسند...منم زود یه اکانت ساختم و حسابی جوابشون دادم زود هم اکانتم پاک کردند اخه سربازان امریکایی رو چه به نیروهای روسی اینها هرچقدرم اموزش ببینند روحیه ندارند و و دلخوشی انها برای نظامی بودن فقط به حقوق خوب و غذای خوب و ضعیف کشی هست کافیه بفهمن میخوان دستگیر بشن یا یه خطری کوچیک تهدیدشون کنه همون موقع مانند کودکان در لباس خود ادرار میکنند یا حتی بدتر!!!و شروع میکنند به گریه و زرای مثل ادم های مادر مرده ایران شیرمردان رو پرورش میده ولی اونها بچه پرورش میدن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    واقعا که عجب فرصت طلبی هستند این جنگ برای اونها کلاس آموزشی ومثل یک واکسنه درواقع حماقت پوتینه که مشتش رو باز کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس