رزمایش‌های مکرر نیروهای آمریکایی؛ این بار آموزش تفنگداران برای انهدام بالگردهای روسی

همزمان با گذشت دو ماه از وقوع جنگ در اوکراین، تفنگداران آمریکایی در صحرای ایالت آریزونا و در نزدیکی دوما، برای منهدم کردن بالگردهای روسیه آموزش می‌بینند.

به گزارش مشرق، این رزمایش که دوره آموزشی سلاح ها و تاکتیک ها(دبلیو تی آی) نام گرفته است از ۲۲ آوریل آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد.

پایگاه دیفنس بلاگ در این باره نوشته است: این رزمایش به ارائه آموزش استاندارد و پیشرفته تاکتیکی برای آمادگی هوانوردی دریایی می پردازد و به توسعه و به کارگیری سلاح ها و تاکتیک های هوانوردی کمک می کند.

در این رزمایش، تفنگداران آمریکایی از سیستم موشکی اف آی ام -۹۲ استینگر که برای منهدم ساختن بالگردهای میل ۲۴ ساخت روسیه طراحی شده اند، استفاده کرده اند.

آمریکا در دهه ۷۰ میلادی این موشک ها را که قابلیت شلیک از روی دوش دارد، به خدمت گرفت.

این موشک ها ساخت شرکت رایتیون آمریکا بوده و پیش از این در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این موشک‌ها به دلیل قابل حمل بودن، می توانند سلاح موثری در دفاع هوایی در مقابل بالگردها و حتی جنگنده های امروزی باشند.

ارتش آمریکا پیش از این نیز در صحرای کالیفرنیا رزمایش برگزار کرد تا با استفاده از تجارب این جنگ، نیروهای خود را برای رویاروری احتمالی در آینده با مسکو آماده کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این زمینه نوشته بود: مربیان ارتش آمریکا هم اکنون با استفاده از تجارب جنگ روسیه در اوکراین  درحال آموزش سربازان آمریکایی در صحرای کالیفرنیا هستند تا آنها را برای جنگ احتمالی علیه رقبای بزرگ آمریکا مانند چین و روسیه آماده کنند.

 نیروهای شرکت کننده در آن رزمایش که زبان روسی می دانستند، در  نیروهای فرضی بودند که با استفاده از رسانه های اجتماعی درحال انتشار تبلیغات علیه تیپ ارتش آمریکا بودند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۲۵ فروردین ماه در نشست باشگاه اقتصادی در واشنگتن اعلام کرد: جنگ در اوکراین احتمالا طولانی خواهد شد و برای ماه ها و حتی طولانی تر از آن ادامه خواهد داشت.

اما  "استفان والت" استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در مقاله ای در فارن پالسی نوشته است: جنگ در اوکراین، دیر یا زود متوقف خواهد شد. هیچ کس نمی‌داند که چگونه، چه زمانی و از طریق چه قطعنامه ای. نتیجه هر چه باشد، بسیاری از ناظران بر این باورند که جنگ تأثیر عمیقی بر سیاست جهانی خواهد داشت. آنها جنگ در اوکراین را به عنوان لحظه‌ای تعیین کننده می‌بینند.

این صاحبنظر آمریکایی می افزاید: جنگ در اوکراین یک رویداد مهم است، اما نه به این دلیل که نتیجه آن تأثیرچشمگیری بر توازن قدرت خواهد گذاشت، بلکه از این جهت مهم است که پایان لحظه تک قطبی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    پایان تک قطبی یا توفیق اجباری دراتحاداجباری اروپا با امریکا وتنفرمضاعف ازروسیه وچاره جویی درجهت جایگزینی تامین انرژی از روسیه !!!این جنگ همش برای پوتین خسارته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس