کد خبر 1364068
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
مدودف: ورشکستگی روسیه به ورشکستگی اروپا منجر می‌شود

معاون شورای امنیت روسیه روز یکشنبه هشدار داد که ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستگی اروپا منجر شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز یکشنبه هشدار داد که ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستی اروپا منجر شود.

وی اضافه کرد: «ناتوانی روسیه در پرداخت خارجی ممکن است به ابرتورم در اروپا و ورشکستگی آن منجر شود».

مدودف که این سخنان را در واکنش به سخنان «اورسلا فن درلین» مطرح می‌کرد، گفت: «ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستگی اروپا منجر شود و این موضوعی ملموس است».

معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد که سیستم مالی اتحادیه اروپا با ثبات نبوده و مردم در حال از دست دادن اعتماد خود به این سیستم مالی هستند.

پیش از این رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌های غرب اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کند و در فروپاشی اقتصاد روسیه فقط مسئله زمان مطرح است.

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو گفت که روند صادرات کالا به روسیه تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

اورسلا فن درلین که با یک روزنامه آلمانی مصاحبه می‌کرد، افزود: تحریم‌ها علیه روسیه باید تشدید شود و تحریم‌های آتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، بانک‌ها به ویژه «اسبربانک» بزرگ‌ترین بانک روسیه و همچنین نفت روسیه را هدف قرار خواهد داد.

فن درلین توضیح داد: «ما به دنبال اقدامات بیشتری در بخش بانکداری به ویژه اسبربانک هستیم که ۳۷ درصد از بخش بانکداری روسیه را تشکیل می‌دهد و قطعاً موضوعات انرژی نیز مطرح خواهد بود».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا تاکنون بزرگترین بانک روسیه را از دور تحریم های قبلی در امان گذاشته است زیرا این بانک به همراه گازپروم بانک یکی از کانال‌های اصلی پرداخت پول نفت و گاز روسیه است که کشورهای اتحادیه اروپا علی‌رغم درگیری‌ها در اوکراین از این کشور خریداری کرده‌اند.

اورسلا فن درلین ادامه داد که اتحادیه اروپا همچنین در حال تلاش بر روی یک «مکانیسم هوشمند» است تا نفت در تحریم‌های بعدی علیه روسیه شامل شود و گفت: «آنچه نباید اتفاق بیافتد این است که (رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر) پوتین برای عرضه‌ در بازارهای دیگر پول بیشتری دریافت کند. اولویت برتر، محدود کردن درآمدهای پوتین است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 26
    انشالله این کمر اقتصادی اروپا بشکنه تا از ابزار مالی دیگه نتونم استفاده کنه علیه مردم کشورهای دیکه. تمامی بدبختی مردمان کشورهای دیمه بخاطر تروریسم مالی اروپا و صدور تروریسم و لیبرالیسم و فاشیسم هست
    • US ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 2
      شما کمر اقتصادی خودت رو مرمت کن از اول انقلاب تا الان 1300 میلیارد دلار نفت فروش رفته باهاش میشد ده بار ایران رو کوبید از نو ساخت اون وقت نصف مردم از سو تغذیه رنج میبرن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • FR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    بالاخره اعتراف کردی به ورشکستگی باید اوکراین خواستار پایان جنگه به شهرهای روسیه تا جایی که توان و امکانش را داردحمله موشکی انجام بده این عادلانه نیست متجاوز موشک پراکنی کند مردمت را بکشد روسها در شهرها خود آرامش داشته باشن
  • FR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    پوتین بی عرضه تهدید نکن عمل کن بزن اون لامذهبو آن موشک اتمیتو می ترسی سویچشو بده به کسی که عرضشو داره شکر خدا افراد زیادی در جهان است که حاضرن این مهم را مجانی انجام بدن
    • US ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      آره راست میگه در جهان تروریست زیاد داریم
  • US ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 2
    روسیه با دیکتاتوری مثل پوتین هیچی نمیشه آمریکا پوتین رو زیر پوتینش تحت کنترل داره همون طور که بعضی ها رو خوابونده رو زمین پا گذاشته رو خرخره شون!
  • FR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 2
    گیوه .چکمه.دمپایی بد نیست یه خورده هم از اتفاقات جنگ اوکراین درس بگیری رزمناوت چند روز پیش مردم مارپل را تهدید میکرد که اگر تسلیم نشوید بمباران وقتل عامتان میکنیم و نیروی اکراینی در جواب گفت برو به جهنم الان همین رزمناو با فرماندش درجهنمه و مردم اوکراین سرافرازانه در حال مقاومتن حالا توهم برو به جهنم
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    درست است پس ایران پیروز میدان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس