انگلیس همه دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه را مسدود کرد

انگلیس امروز علاوه بر مسدود کردن کلیه دارایی های اسبربانک (بزرگترین بانک روسیه) تحریم های جدیدی را نیز به بهانه تحولات اوکراین علیه مسکو وضع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، انگلیس امروز چهارشنبه پس از آمریکا کلیه دارایی های اسبربانک- بزرگترین بانک روسیه- را مسدود و سرمایه گذاری خارجی جدید توسط شرکت‌ های انگلیسی در مسکو را ممنوع کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، لندن ۹ فرد جدید را نیز به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

«آندری آکیموف» عضو هیئت مدیره گازپروم بانک و «الکساندر دیوکوف» رئیس یک شرکت تولیدکننده نفت به نام گازپروم نفت، از جمله افراد افزوده شده به لیست تحریم های لندن هستند.

«سرگیویچ ایوانوف» رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان هم در لیست تحریم‌های انگلیس قرار گرفت.

این اقدام پس از آن انجام شد که وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای بسته تحریم های جدیدی را علیه روسیه رسانه ای کرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن امروز بسته تحریم های کاملی را بر اسبربانک و آلفا بانک وضع کرد.

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در این باره اضافه می کند: دختران پوتین، همسر و دختر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز امروز تحریم شدند. «میخاییل میشوستین» نخست وزیر روسیه و دیمیتری مدودف رییس جمهور سابق روسیه (معاون کنونی رئیس شورای امنیت ملی مسکو) در فهرست تحریم های امروز قرار دارند.

واشنگتن ادعا کرد که هدف از این اقدام، افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر ادعایی از شهر «بوچا» در اوکراین است!

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 2
    واقعه بسیار خوبی است. از این پس روسیه و سرمایه گذاران آن سرمایه های خود را در کشورهایی که روابط خود را بر اساس احترام متقابل به منافع و دارایی های یکدیگر بنا می کنند سرمایه گذاری می کنند. کمال حماقت است که سرمایه های کشور را در مناطقی سرمایه گذاری کرد که با یک بوالهوسی حاکمان آن مناطق کلیه دارایی به یغما برود. البته بعدها این حاکمان همان دارایی ها را با احتساب سود و ضرر و زیان پس خواهند داد ولی فعلأ روسیه و بقیه کشورهای مستقل نباید سرمایه های خود را در مناطق متخاصم سرمایه گذاری کنند که از یک طرف باعث پیشرفت اقتصادی ان مناطق شود و از طرف دیگر دست کشورهای مستقل و آزاد از دارایی های خود کوتاه شود.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس