بنادر همه کشورهای اتحادیه اروپا به روی کشتی های روسی بسته شد

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد از امروز دوشنبه بنادر همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به روی کشتی های روسی بسته شد.

به گزارش مشرق، در ادامه اقدامات تحریمی غرب علیه روسیه، دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد بنادر همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امروز دوشنبه به روی کشتی‌های روسی بسته می‌شود.

وزارت دفاع روسیه نیز با تشریح تازه‌ترین آمار مربوط به عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد: ۱۳۹ فروند هواپیما، ۴۸۳ پهپاد، ۲۵۰ سامانه ضدهوایی، ۲۳۲۶ دستگاه تانک و خودروی زرهی و ۲۵۴ موشک انداز ارتش اوکراین از ابتدای عملیات تا کنون منهدم شده است.

این وزارتخانه افزود: شب گذشته ۱۶ تأسیسات نظامی اوکراین شامل ۵ مقر فرماندهی، یک انبار سوخت و ۳ انبار مهمات منهدم شد. در ۲۴ ساعت گذشته یک جنگنده سو - ۲۵ و دو جنگنده میگ -۲۹ و ۱۱ پهپاد را سرنگون کردیم. نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ گلوله به سمت قلمرو لوهانسک شلیک کردند.

این تحولات در حالی است که وزارت دفاع انگلیس امروز دوشنبه با انتشار ارزیابی اطلاعاتی از تحولات اوکراین اعلام کرد: آنچه نیروهای روسیه در شهر ماریوپل اوکراین انجام می‌دهند، مشابه رویکرد آنها در چچن و سوریه است.

در ادامه این ارزیابی آمده است: هدف قرار دادن مناطق پرجمعیت در داخل ماریوپل با رویکرد روسیه در قبال چچن در سال ۱۹۹۹ و سوریه در سال ۲۰۱۶ مطابقت دارد و این برخلاف ادعای وزارت دفاع روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ است مبنی بر اینکه روسیه، شهرها و ساکنان آن را هدف قرار نخواهد داد.

این ارزیابی افزوده است: تلاش روسیه برای تصرف ماریوپل هزینه زیادی برای ساکنان آن داشت و بخش‌های زیادی از زیرساخت‌های این شهر تخریب شد و تعداد زیادی از ساکنان آن کشته شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس