کد خبر 1363868
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
گزارش میدانی روسیه؛ 68 تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه در گزارش میدانی خود از جنگ اوکراین اعلام کرد که طی عملیات نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است.

به گزارش مشرق، با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) گزارشی میدانی از عملیات نظامی مسکو در اوکراین ارائه کرد و گفت که از آغاز این عملیات در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) تاکنون، کی‌یف، ۶ هزار و ۸۲۴ مزدور را از ۶۳ کشور به اوکراین جذب کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که اکثر مزدوران یا همان یکهزار و ۷۱۷ نفر در اوکراین از کشور لهستان هستند و یکهزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها نیز از آمریکا هستند.

طبق گزارش وزارت دفاع رسیه، نیروهای مسلح ارتش روسیه تا امروز، یکهزار و ۳۵ مزدور خارجی را از پای درآورده‌اند و در حال حاضر تعداد مزدوران خارجی که بعنوان داوطلب برای نبرد با روسیه وارد اوکراین شده‌اند، حدود چهار هزار و ۸۷۷ نفر است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای مسلح این کشور یک کارخانه مهمات را در نزدیکی روستای «بروواری» با موشک‌ها هوایی با دقت بالا منهدم کرده‌اند و «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «مجموع ۱۳۴ هواپیما، ۴۷۰ پهپاد، ۲۴۹ پدافند موشکی، دو هزار و ۲۹۰ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۲۵۴ راکت‌انداز چندگانه، ۹۹۲ توپ صحرایی و خمپاره و دو هزار و ۱۶۶ یگان از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم شدند ».

وزارت دفاع روسیه همچنین از آزادی شهروندان ماریوپل که به دست نیروهای اوکراینی گروگان گرفته شده بودند، خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: «در جریان عملیات شبانه، موشک‌های هوایی با دقت بالا، یک انبار مهمات در نزدیکی روستای بروواری منطقه کی‌یف را منهدم کرد. هوانوردی تاکتیکی-عملیاتی، ۶۸ تاسیسات نظامی اوکراین از جمله سامانه دفاع هوایی "اوسا-آک ام" و ۶ انبار تسلیحات موشکی-توپخانه ای و سوخت را منهدم کرد».

کوناشنکوف افزود: هوانوردی عملیاتی تاکتیکی همچنین ۴۰ منطقه متمرکز تجهیزات نظامی و پرسنل اوکراینی را در شهرک‌های کرمننایا، کراسنی لیمان، کولودزی، تورسکویه، یامپولوفکا و نووسلیوکا مورد هدف قرار داد.

وی افزود: در طول شب، هوانوردی ارتش روسیه، چهار تجمع نیروی انسانی و تجهیزات را هدف قرار داد و و همزمان بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی، ۷ خودروی رزمی پیاده نظام و نفربر زرهی و ۱۴ خودروی زرهی را مورد هدف قرار دادند.»

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیروهای راکتی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه ۸۱۴ شیء نیروهای مسلح اوکراین شامل ۱۷ پست فرماندهی، ۱۱۱ موقعیت شلیک توپخانه و ۶۸۴ نقطه مرکزی و محل تمرکز نیروی انسانی دشمن را مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این، کوناشنکوف گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در منطقه شهرک‌های آودیوکا، بایراک، لوزووایا، مالایا کامیشواخا، نووپروکوپوفکا، پولوگی، چرنوبائوکا، شیروکوئه، یاسینواتایا ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را سرنگون کردند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 5
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
    • کلیم IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 1
      باید لشکر مدافعان کرملین رو تشکیل بدیم و از حرم پوتین حفاظت کنیم... فقط من موندم اسم لشگر رو چی بذاریم؟!
  • مجید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 2
    چرا تلفات و نابودی تجهیزات روسها گزارش نمیشه؟؟!!
  • پرهام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اگر حتی نیرو برا روسیه هم بفرستیم برای منافع ملی خودمونه وقتی تو سوریه گیر کرده بودم ۸۶ کشور به داعش و تروریست ها کمک میکردند ودلارهای سعودی به شدت نفس مارو بریده بود این نیرو هوایی روسیه بود که زمین و تروریست ها باهم شخم میزد جلو پامون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس