کد خبر 1363775
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کلاس‌های دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین حضوری برگزار می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: تهویه هوا مهم ترین عوامل کنترل کرونا است.

به گزارش مشرق، علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، با اشاره به اینکه تهویه هوا یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین ابزارها در برابر انتقال کرونا است، اظهار کرد: تهویه هوا ابزاری است که کیفیت هوا را به صورت نامرئی بهبود می بخشد.

وی با بیان اینکه سایر ابزارهای مبارزه با کووید ملموس‌تر است، افزود: تجسم نحوه رفتار ویروس در فضاهایی با تهویه ضعیف می‌تواند به ما در درک بهتر تأثیر بازدارندگی آن کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: به طور مثال اگر فردی در گوشه اتاقی فاقد تهویه کافی سیگار بکشد، آن اتاق پر از دود می‌شود و سایرین نیز آن هوا را تنفس می‌کنند ولی در تهویه مطبوع، این مشکل به مراتب کمتر است.

ناجی تاکید کرد: همه در یک اتاق باهم دائماً هوایی را تنفس می‌کنند که به تازگی از ریه‌های افراد دیگر در آن اتاق خارج شده است و این موضوع بسته به میزان تهویه می‌تواند متفاوت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که در حال تنفس در یک اتاق هستند مدام در حال تبادل میکروبیوم های تنفسی خود با یکدیگرند، گفت: این در شرایطی مشکل ایجاد می‌کند که فردی دارای بیماری عفونی تنفسی باشد.

به گفته ناجی، اگر فردی بیماری عفونی تنفسی داشته باشد، آنتی ذرات معلق تنفسی می‌توانند حامل میکروب باشند و این موضوع مشکلاتی برای سایرین ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کرونا از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود، ادامه داد: شستن دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل کرونا مؤثر است ولی برای محافظت در برابر قطرات تنفسی حامل ویروس که توسط افراد آلوده در هوا منتشر می‌شوند، کافی نیست.

ناجی ادامه داد: این مشکل در محیط‌های سرپوشیده یا بسته به ویژه محیط‌هایی که شلوغ هستند و تهویه ناکافی ندارند شدیدتر است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با بیان اینکه امروز در سراسر دنیا بحث و اصرار بر ضرورت بازگشایی هایی است تاکید کرد: باید برای کاهش و قطع زنجیره کرونا، ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فضاهای اختصاص داده شده به کلاس‌های درس و اماکن پرتردد از تهویه مناسب برخوردار باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    23 2
    به والله فقط رسانه های آلت دست مافیای پزشکی کرونا رو زنده نگه داشتن و بس
    • عمر فاروق IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      2 1
      آلت دست در سرویس بهداشتی بزرگتر میشه
  • عمر فاروق IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 2
    مهم ترین عامل پارتی است
  • عمر بن حنتمه NL ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    وزارت بهداشت برای هر عملی یه روش از خودش ابداع میکنه تا بتونه بگه ما به فکر سلامتی مردمیم در صورتی که این واکسن کرونا جان خیلیا رو در خطر قرارداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس