رئیس‌جمهور آلمان: رویکردم را نسبت به روسیه تغییر داده‌ام

رئیس جمهور آلمان در واکنش به انتقادها از او بابت نزدیک بودن مواضعش به روسیه گفت رویکردش نسبت به این کشور را تغییر داده است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آلمان روز سه شنبه در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور گفته که رویکردش نسبت به روسیه را عوض کرده است.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهور آلمان در گفت‌وگو با هفته نامه «اشپیگل» در پاسخ به این سوال که چرا به دنبال روابط نزدیک با روسیه است گفت: ؟«درباره کدام نزدیکی حرف می‌زنید؟ من از سال 2017 به مسکو نرفته‌ام و با پوتین یا لاوروف صحبت نکرده‌ام. من بعد از اقدام روسیه در الحاق کریمه و شاید هم قبل‌تر از آن رویکردم را نسبت به روسیه تغییر دادم.»

ساعتی قبل‌تر گزارش شد رئیس جمهور آلمان به اوکراین به دلیل مخالفت کی‌یف با ورود او به این کشور لغو شده است.  شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» به نقل از شبکه خبری «دویچه وله» گزارش کرد  «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان تایید کرده که کی‌یف سفر پیشنهادی او به اوکراین را لغو کرده است. اشتاین‌مایر درباره برنامه‌اش برای سفر به اوکراین گفت: «ظاهراً این چیزی بود که در کی‌یف تمایلی به آن وجود نداشت.»

خبرگزاری دویچه‌وله نوشته که اوکراین در روزهای اخیر به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آلمان انتقاد کرده و گفته که او در سمت قبلی‌اش به عنوان وزیر خارجه آلمان نقشی محوری در بهبود روابط مسکو و برلین داشته است.

اشتاین مایر در روزهای گذشته در چرخشی ملموس، خواستار تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به «جنایات جنگی» علیه روسیه شد.

اشتاین مایر گفت: «هرکسی که مسئول چنین جرایمی است باید آن را توضیح دهد. این دادگاه شامل نظامیان و فرماندهان ارتش نیز می‌شود و البته سیاستمدارانی که در آن دخیل هستند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آلمان چندی قبل در پیامی گفته بود که تحریم‌ها علیه روسیه، زیان‌هایی جدی متوجه آلمان کرده‌ و روزهای سخت‌تری در راه خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    معلوم میشه استالین اشتباه کرده و یا نه ، باندازه سهمش ارثی برد که بخاطر مشکلات مادی کمونیستی بر باد رفت ، اما انگلیس بدتر از آن ، توانست بماند و قویتر شود ، و حالا عزمشان ادامه کینه قدیمی ، خویشاوندی آلمان انگلیس و روسیه . اینکه میگویند ده ، بیست سال یا بیشتر عقب میافته ، بایدن اخیرا راجع به روسیه گفته تا حالا . عددش یادم نیست . اما واقعیه . سی سال بعد از فروپاشی شوروی . با آن همه منابع و عایدی . باز به سر جاش نرسید و کم داره . حالا باز با تحمیل جنگ ، و ادامه اش . یک همچین واقعیت و حساب هائی در کار هست
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 1
    برو بفکر نجات آلمان اسیر در چنگال آمریکا بشید که از حنگ دوم تاکنون در اسارت ینکی ها هستید فکری بکنید. هشتاد سال اسارت و حضور آمریکا در آلمان شماترسوهارا بس نیست و خسته نکرده است؟
  • ناصر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 1
    اینها همه سر و ته یک کرباسند، یعنی تمام کشورهای اروپایی از خودشان اراده ای ندارند همگی نوکر دست و پا بسته ی اسرائیل و آمریکا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس