کد خبر 1362494
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
بورس نمایه

امروز شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد متوقف شد.

به گزارش مشرق، امروز چهارشنبه (۲۴ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۲ هزار و ۸۵۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد متوقف شد.

آقای حسین ساعی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز ابتدا  به علت خبر عوارض صادرات شرکت‌ها با عرضه همراه بود، اما سپس در نیمه دوم بازار با لیدری پالایش یکم تقاضا در بازار سرمایه بهتر شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شبندر» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲ هزار و ۶۷۶ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۹۶۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۴۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۰۸ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۳۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۷۰ میلیون و سهم به ارزش ۸۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نمادهای فولاد، شبندر و فملی به ترتیب با ۱۳۲۴.۴، ۱۱۴۷.۰۱ و ۱۱۰۴.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نمادهای فخوز، خودرو و خساپا به ترتیب با ۳۶۱.۶۱، ۲۹۵.۴۳ و ۲۸۹.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نمادهای تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نمادهای آریا، وسپهر  و مارون به ترتیب با ۶۵.۲۵، ۱۵.۵۸ و ۱۰.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نمادهای زاگرس، کگهر و هرمز به ترتیب با ۲۹.۰۱، ۴.۴۸ و ۳.۵۸  واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۹۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «سرمایه گذاریها» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ولصنم، خاذین و لوتوس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سخزر، سیلام و پارسیان بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، کیمیا و فرزین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زاگرس، قچار و گدنا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، ورنا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای همای، پارند و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نمادهای خگستر، وساپا و کمند بیشترین ارزش معامله و نمادهای خگستر، شستا و خبهمن بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نمادهای اخزا ۹۱۷۴، اراد ۱۰۲۴ و اخزا ۹۰۳۲ بیشترین ارزش معامله و نمادهای کرمان، حآفرین ۲ و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    به فتوای مولوی عثمان فاروق عادل بورس پولش شبه ناک است
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 0
    سه ماهه.... شتران 40درصد..شپنا 30 درصد ..شبریز 30.. شبندر هم 30 درصد.. صندوق پالایش فقط 5 درصد... .... حتی امروز سهام زیر مجموعه 5 درصد رشد داشتند بازم صندوق پالایش فقط 2 درصد
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    به اوني كه قرار بود 3 روزه بورس رو درست كنه سلام برسونيد
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      2 0
      به اقای پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بفرمایید قول دو سال پیش برای تشکیل مجمع سهامداران حقیقی چه شد؟؟؟؟؟ به این ....برای مجلس رای ندید.
  • م . م IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 0
    صندوق پالایش بزرگترین بدهی دولت به سهامدار هست
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    به خدا قسم زندگی من بخاطر این پالایش به فنا رفته اگه خودمون خریده بودیم با عقل خودمون هیچی نبود میگفتیم بورس ریسک داره . از این میسوزم چقدر تبلیغ خرید کردن سی درصد تخفیف توزیع ثروت اقشار کم درامد جامع بابا اقای رئیسی چی شد چرا بداد مردم که پالایش یکم خریدن نمیرسی ؟؟!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    بورس اولویت اول دولت بود
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    شاخص بورس، فرمول غلطی داره که به هیچ وجه بیانگر واقعیت صعود و نزول سهمها نیست. متاسفانه صرفا ابزاریه که دولت بتونه به راحتی نمایش کذب بده.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    اقای رضایی لیست چپاولگران بورسی در میتینگ انتخاباتی تون چه شد؟؟؟ پست و مقام رو گرفتید، فراموش شد؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 0
    دست دولت در جیب سهامدران و شرکتهای تولیدیه و یکسری دلال مسکن و خودرو و ... هر ... میخوان میکنند. اگر اینها دلال پروری نیست پس چیه؟
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      2 0
      بانکها از بزرگترین ملاکان کشورند. چرا با این نزولخورها و محتکران برخورد سخت نیمشه؟؟؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      2 0
      معمولا اقایون دولتی، مثل دیوی متوجه میشن. در سال های حمایت از تولید، پدر تولیدکننده ها رو در میارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس