کد خبر 1360968
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۵۴۲۵ واحد به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۷۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۲.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۳۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۵۸۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

رشد ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحدی شاخص بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی یک درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۴ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور یک درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد، رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط ۵۸ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری امید، ایران‌خودرو، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت و ملی مس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۷۴ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار ۶۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بالای یک میلیون و ۱۱۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام‌، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۶۶۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، مالی سپهر صادرات و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

 شاخص بورس در سال جاری عمدتا رو به افزایش بوده و معاملات در بازار بهتر شده است، اما این نکته را نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و کارشناسان توصیه می‌کنند تا حد امکان سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت صورت گیرد تا از ریسک بازار در امان بمانند و همچنین سرمایه‌گذاری باید در یک چشم‌انداز بلندمدت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 2
    فکر کنم فقط اسران و نزوئلا شاخض میلیونی دارن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس