کد خبر 1362362
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

شما در این صفحه می توانید نکات بسیار مهمی را به صورت رایگان در خصوص  دوره جامع آموزش سئو سایت بیاموزید. پس حتما تا انتهای این آموزش با من همراه باش تا وب سایت و کسبوکار آنلاین خودت رو به راحتی ارتقا بدی.

در ابتدا میخواهم به منابع رایگان و مهمی در خصوص یادگیری سئو اشاره کنم تا بتوانید همواره با این منابع به روز بمانید:

1. بلاگ سایت moz و ahrefs ( با یک سرچ ساده می توانید به این دو سایت دسترسی داشته باشید )

2. searchenginejournal.com/category/news

3. وب سایت های ایرانی alikazemi.me ، آکادمی وبسیما، وب 24 و...

4. حساب هایی توییتری اشخاصی همچون جان مولر و...

5. و از همه مهم تر سرچ گوگل! هرچیزی رو میتونید با چند کلیک ساده در وب بیابید! از این مورد غفلت نکنید.

آموزش رایگان سئو

البته که منابع بسیار زیاد دیگری نیز موجود است اما همواره تعدد این منابع ممکن است شما را خسته کرده و یا باعث شود سردرگم شوید بنابر این تا اینجا به همین منابع بسنده می کنیم.

آموزش رایگان سئو تکنیکال

اولین بخش و یکی از مهم ترین مواردی که باید در سئو هر وب سایتی به آن توجه کنید بخش تکنیکال می باشد. در بخش تکنیکال به موارد بسیار زیاد و مهمی در خصوص بحث های فنی وب سایت می پردازیم، بهینه سازی این بخش به شدت در سئو مهم است به خصوص که در تجربه کاری تاثیر مستقیم گذاشته و آینده سئو سایت شما را تغییر می دهد.

1- بهینه سازی سرعت لود سایت

اینکه تا چه حد بتوانید بر اساس متریک های gtmetrix و page speed insight  سرعت لود سایت خود را بهینه کنید یک معیار و تخصص به شمار می رود. در این مورد لازم است تا با کد نویسی آشنا باشید و اگر تخصص ندارید حتما باید از برنامه نویس خبره کمک بگیرید.

آموزش رایگان سئو

موارد اصلی که در سرعت لود سایت تاثیر گذار است:

بهینه سازی تصاویر از نظر ابعاد و حجم - از ابعادی استفاده کنید که در سایت شما نمایش داده می شود نه سایز بزرگتر! و همچنین حجم تصاویر می بایست تا حد امکان کم باشد تا سرعت لود سایت را منفی نکند.

انتخاب هاست مناسب – تا این لحظه می توان دو هاستینگ 7 هاست و نت افراز را با توجه به نظرات متخصصین سئو برتر از سایر هاستینگ ها دانست اما نکته ای که باید بدانید این است که از هرجا هاست تهیه می کنید باید آپ تایم خوبی داشته باشد ( یعنی اختلال حداقلی )، پهنای باند مناسب برای حجم کاربران ورودی وب سایت شما، پشتیبانی اصولی و سریع و... . در ضمن استفاده از CDN هایی مانند کلود فلیر برای هاست های خارج از ایران توصیه می شود. اگر هم از هاست ایرانی استفاده می کنید که نیازی به سی دی ان ندارید.

استفاده از المان های ریسپانسیو و رعایت فاصله صحیح – سعی کنید تا وب سایت خود را چه در دسکتاپ جه در دیوایس های موبایل و تبلت ریسپانسیو نگه دارید به خصوص در نسخه موبایل زیرا بیش از 70 درصد بازدید کنندگان از تلفن های همراه استفاده  می نمایند. همچنین سعی کنید هر بخشی را با فاصله ای مشخص از هم جدا کنید که هم در تجربه کاربری موثر است و هم امتیاز شما را در سایت های بررسی سئو سایت افزایش می دهد.

بررسی لینک های شکسته – حتما از طریق ابزارهای مختلف مانند screaming frog که می توانید از بخش آموزش اسکریمینگ فراگ به شکل کامل آن را فرا بگیرید یا به صورت چشمی بررسی کنید که هیچکدام از صفحات سایت شما و url هایتان ارور 404 ندهد. همچنین سایر ارورها مانند 503 و... نیز که بعضا به خطای سرور مربوط می شود نیز نباید رویت شود.

بررسی صفحات تکراری، ssl  سایت، بررسی نقشه سایت، فایل robots.txt، استفاده از ابزارهای کمکی مانند یواست سئو و... نیز جهت بهبود سئو تکنیکال توصیه می شود.

آموزش رایگان سئو داخلی

بعد از بررسی های لازم در خصوص بخش تکنیکال لازم است تا با سئو داخلی آشنا شوید. مهم ترین بخش های سئو داخلی را می توان به شرح زیر ارائه کرد:

کیورد ریسرچ – دریافت فید اولیه ازکارفرما، بررسی نیازهای کاربر، بررسی رقبا، استفاده از ابزارهای کیورد پلنر، گوگل ترندز، ساجست های گوگل و... میتواند دید بسیار عالی از کلمات کلیدی قابل جستجو کاربران در خصوص صفحات لندینگ سایت شما بدهند.

کیورد تارگتینگ – پس از تهیه لیست کامل کلمات کلیدی و میزان رقابت و سرچ آن حال لازم است تا هر دسته از کلمات مرتبط به هم و بسته به کانسپت کلمه کلیدی و هدف کاربر برای آن ها صفحات لندینگ را طراحی نمایید. یعنی کاربران با چه سرچ هایی باید وارد چه صفحاتی از سایت شما شوند؟

url  کوتاه و مرتبط – لازم است تا آدرس صفحات شما تا حد ممکن کوتاه و مرتبط به موضوع صفحه باشند.

عنوان صفحه، متا تایتل و دیسکریپشن – انتخاب بهینه ترین عنوان و درج تایتیل و دیسکریپشن اصولی می تواند شما را خیلی راحت تر از رقبا در سرپ بالا بکشد از این موارد غافل نشوید! بهتر است عنوان صفحه کوتاه و اصل کلمه کلیدی باشد و تایتل و دیسکریپشن هم شامل کلمات پر سرچ و مرتبط با نیاز مخاطب باشد.

سئو محتوا – استفاده از تیترهای پرجستجو و مرتبط، ذکر کردن کلمات کلیدی اگزکت، لانگ تیل و ریلیتد، بولد کردن کلمات کلیدی، رعایت چگالی کلمات در صفحه، حفظ جزیره محتوایی و... از مهم ترین مواردی است که باید در سئو محتوا رعایت کنید.

لینک سازی داخلی – لینک سازی داخلی با هدف وارد کردن کاربر به صفحات مرتبط و اعتبار بخشی به سایر صفحات از صفحه مبدا می تواند با استراتژی صحیح شما را در قله های مرتفع سئو نشان دهد! از این بخش غافل نشوید.

آموزش رایگان سئو

آموزش رایگان سئو خارجی

همواره سئو خارجی بخش مهم و شاید کمی هم پر خطر در سئو شناخته شده است. این بخش نیازمند مهارت بیشتری از جانب شما می باشد، بنابر این بهتر است در این بخش هم از یک مشاور سئو کمک بگیرید. یک سری از موارد مهم در این بخش شامل تلاش برای شناخته نشدن از سمت گوگل، حفظ کیفیت لینک سازی، استفاده از مرورگرهای مختلف مانند مکسون، بریو و... برای لینک سازی، زمان بندی اصولی در لینک سازی، تنوع در انکرتکست و عدم تمرکز بر روی کلمات کلیدی اگزکت و... که باید به شکل مفصل در اموزشی دیگر به آن ها بپردازیم.

یک سری موارد دیگر مانند برند منشن، تقویت سوشال، تبلیغات هدفمند، استراتژی انتخاب ریپورتاژ و درج ریپورتاژ اصولی و تقویت صفحات سایت از این طریق نیز در سئو خارجی تاثیر گذار می باشند.

آموزش رایگان سئو

پیشنهاد می کنم برای آموزش تخصصی تر و جامع سئو و همچنین کسب مشاوره سئو رایگان از صفحه https://alikazemi.me/seo-consulting/ دیدن فرمایید. اینجانب علی کاظمی متخصص سئو همواره تلاش می کنیم تا آموزش های سئو پیشرفته را به شما عزیزان ارائه دهیم. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس