رئیس کل محاکم تهران: پرونده‌های اجرای احکام مدنی مانع تولید و اشتغال نشود/ پرونده‌های مسن و قدیمی دادگستری تهران شناسنامه دار شوند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: اقدامات در پرونده‌های اجرای احکام مدنی به گونه‌ای باشد که مانع تولید و اشتغال نشود.

به گزارش مشرق، یحیی جعفری در جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه سرپرستان، مدیران و همکاران قضایی و اداری در محاکم تهران در سال گذشته، بیان کرد: انتظار می‌رود، سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان را برای مجموعه تحت مدیریت خود، مغتنم شمرده و مجتمع‌ها را از حیث برنامه‌های معنوی بیشتر پوشش دهند.

وی از سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران خواست در راستای برنامه عملیاتی ابلاغی استان، پیشنهادهای تکمیلی و نظرات اصلاحی همکاران قضایی و اداری در شعب را جمع آوری و حداکثر تا پایان فروردین ماه به ستاد محاکم اعلام کنند تا به استان منعکس شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال و ضرورت نقش آفرینی محاکم تهران برای تحقق شعار سال گفت: همه مدیران و مسئولان قضایی و اداری باید بیشتر از گذشته فعالیت، همکاری و کمک کنند، به خصوص

پرونده‌های اجرای احکام مدنی که منجر به تعطیلی امر تولید می‌شوند، با هماهنگی و مشورت ستاد محاکم باشد تا با تدبیر مدیریتی مانع تولید و اشتغال نشود.

جعفری در ادامه به تاکیدات رییس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان برای حضور مسئولان و مدیران قضایی در مساجد و محافل عمومی به ویژه نمازجمعه اشاره کرد و افزود: از مسئولان و مدیران قضایی محاکم درخواست می‌شود که با برنامه ریزی و هماهنگی با روابط عمومی و حوزه ریاست ضمن حضور در این محافل با استماع مشکلات حقوقی و قضایی مردم، نسبت به گره‌گشایی و ارشادات لازم اقدام کنند.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده بعد از ماه مبارک رمضان یکشنبه‌های هر هفته برنامه بازدید از زندان‌ها پیش بینی شده و انتظار این است که مدیران و قضات مجتمع‌های قضایی به ویژه قضاتی که تعداد زندانی شعب تحت تصدی آن‌ها قابل توجه است، در این برنامه حضور موثر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای دقیق و به موقع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، مصوبات شورای معاونین دادگستری استان و محاکم تهران پرداخت و یادآور شد: انتظار می‌رود همه سرپرستان و مدیران در ستاد و مجتمع‌های قضایی تهران، در زمان مشخص مصوبات را پیگیری و اجرایی کنند زیرا پیگیری و اجرای مصوبات و تصمیمات به عنوان یک تکلیف، نقش مهم و بسزایی در ارتقاء عملکرد مجتمع‌ها دارد.

وی همچنین بر لزوم شناسنامه دار کردن پرونده‌های مسن و قدیمی با شناسایی و پیگیری و تعیین تکلیف آن‌ها تاکید کرد و گفت: طبق دستور رئیس کل دادگستری استان، دبیرخانه‌ای برای پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود سرپرستان مجتمع‌های قضایی آمادگی لازم را برای ارسال گزارشات مرتب و مستمر به این دبیرخانه استانی، داشته باشند.

وی در ادامه نظم و انضباط اداری همه همکاران اعم از قضایی و اداری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد؛ انتظارمی رود همه همکاران در وقت اداری حضور کامل داشته باشند و سرپرستان و مدیران مجتمع‌های قضایی موظفند نسبت به عدم رعایت نظم در محل کار ورود پیدا کنند و تذکرات و اقدامات لازم را داشته باشند و زحمات قابل تقدیر همکاران در خارج از وقت اداری و تعطیلات توجیه کتتده قابل قبول برای بی نظمی در وقت اداری نیست.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران خطاب به سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران گفت؛ با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در راستای برنامه عملیاتی ضروری است، کمیته‌های رفع اطاله دادرسی در مجتمع‌ها براساس هدف گذاری صورت گرفته و پیش بینی شده در سال جاری با جدیت تشکیل و پیگیری شود و وضعیت هر شعبه از حیث عملکرد و موانع رسیدگی مورد بررسی قرارر گیرد و از تجربیات قضات مستعد و توانمند نیز استفاده شود.

وی یکی از معضلات جدی محاکم تهران را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: این مشکل باعث شدید برخی ازشعب در محاکم بلا تصدی باشند و دغدغه و پیگیری جدی ما این است که این مشکل در مجتمع‌های قضایی به حداقل ممکن برسانیم تا شعبه‌ای بلا تصدی نباشد.

در این نشست، معاونین، مدیران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادها خود در راستای سیاست‌ها ابلاغی و برنامه عملیاتی در سال جدید پرداختند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس