کد خبر 1361822
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
جنایت هنگام پارک ماشین در خیابان بنی‌هاشم

مردی که در جریان یک درگیری عجیب و پیش پا افتاده مرتکب قتل شده و از تهران گریخته بود به دام پلیس افتاد.

به گزارش مشرق، آبان سال گذشته گزارش یک درگیری خونین در خیابان بنی هاشم به پلیس پایتخت اعلام شد و وقتی مأموران به محل درگیری رسیدند مردی را دیدند که از هوش رفته و روی زمین افتاده بود. آنطور که شاهدان می‌گفتند درگیری میان چند نفر رخ داده بود و ضارب راننده پرایدی بود که پس از درگیری به همراه همدستش فراری شده بود. مردی که از هوش رفته بود، به بیمارستان انتقال یافت و برادر او در توضیح ماجرای درگیری گفت: دعوا بر سر یک مسئله کاملا پیش پا افتاده و عجیب شروع شد.

وی ادامه داد: من مغازه‌دار هستم و مقابل مغازه ایستاده بودم که ضارب درحالی‌که سوار بر پرایدش بود، قصد داشت ماشینش را پارک کند. او به سختی در حال پارک بود و ناگهان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد و موتور واژگون شد. من اصلا نمی‌دانستم که موتور متعلق به چه‌کسی است و فقط در حد یک جمله به راننده پراید تذکر دادم که حواسش را جمع کند. اما او اهمیت نداد و اعتراض کردم که موتور برای یک بنده خدایی است و چرا به زور می‌خواهد آنجا پارک کند.

همین آغاز یک دعوای جنجالی شد. وی گفت: راننده پراید عصبانی شد و با مرد دیگری که همراهش بود از ماشین پیاده و با من درگیر شدند. برادرم که در مغازه‌ام بود به هواداری از من وارد درگیری شد که ناگهان راننده پراید با میله‌ای که در ماشینش بود ضربه‌ای به سر برادرم زد و بعد با همدستش فرار کرد.

مرد مصدوم در بیمارستان بود و پرونده این درگیری در یکی از دادسراهای تهران در جریان بود. ۲ ماه بعد، اما مرد مصدوم که از روز درگیری به کما رفته بود جانش را از دست داد و پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در این شرایط تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شده و کارآگاهان جنایی برای به دام انداختن قاتل وارد عمل شدند. تلاش تیم جنایی سرانجام نتیجه داد و به شناسایی مخفیگاه قاتل منجر شد.

او به یکی از شهرهای غربی کشور گریخته و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بود که روز شنبه بیستم فروردین ماه پس از ۵ ماه فرار به دام پلیس افتاد و دستگیر شد. متهم به قتل پس از انتقال به اداره آگاهی به درگیری مرگبار اعتراف کرد و با دستور قاضی میثم حسین پور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

نتوانستم خشمم را کنترل کنم

متهم به قتل می‌گوید پشیمان است و هرگز قصد قتل نداشته است. او تصمیم گرفته بود روز ۲۵ فروردین ماه خودش را تسلیم پلیس کند، اما پلیس پیش دستی کرد و ۵ روز زودتر او را به دام انداخت. گفتگو با متهم را بخوانید.

پس از فرار می‌دانستی که مقتول جانش را از دست داده است؟

آن لحظه خیلی عصبانی بودم و فکر می‌کردم ضربه‌ای که به سر متوفی زدم همان لحظه جانش را گرفته است. امروز متوجه شدم او ۲ ماه در کما بوده است.‌ای کاش معجزه‌ای رخ می‌داد و او زنده می‌ماند، چون من خیلی پشیمانم و به‌شدت عذاب وجدان دارم.

پس چرا فراری شدی؟

از قصاص می‌ترسیدم. می‌دانستم مجازات قتل، مرگ است. هرچند عذاب وجدان لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد و دلم می‌خواست هرچه زودتر خودم را معرفی کنم. چند روز قبل با خودم تصمیم گرفتم تا روز بیست و پنجم فروردین ماه راهی تهران شوم و خودم را تسلیم پلیس کنم. می‌خواستم کارهای عقب افتاده‌ام را انجام بدهم و بعد خودم را تسلیم کنم، اما مخفیگاهم لو رفت و پلیس دستگیرم کرد.

چه شد که تبدیل به یک قاتل شدی؟

راستش ماجرای درگیری خیلی پیش پا افتاده بود. واقعا بر سر یک مسئله جزئی یک نفر کشته شد و من هم قاتل شدم. نتوانستم خشم خودم را کنترل کنم. وقتی مغازه دار با لحن بد به من تذکر داد عصبانی شدم. آن روز به همراه برادرم رفته بودیم جایی برای کار. کار من و برادرم کاشیکاری است. در حال پارک کردن ماشین بودم تا به سراغ پروژه جدید کاری بروم، اما درگیری رخ داد و من ناخواسته تبدیل به قاتل شدم. من تا به حال پایم به کلانتری و دادسرا باز نشده بود و حالا در برابر اتهام جنایت قرار گرفته‌ام و باید در زندان کابوس چوبه دار ببینم.

منبع:جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    19 2
    ای بابا یک جای پارک که این حرفا رو نداره عزیزان من
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      10 1
      شبیه این ماجرا داشت برای بنده در میدان تره بار صادقیه اتفاق می افتاد وقتی دیدم طرف مقابل دنبال شَر و درگیری می گردد من بی خیال شدم
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    49 9
    قصد قتل نداشت!!!؟ اون میله اهنی برای چی همراش بود؟!! اعدام که بشه می فهمه وحش گری رو کنار بذاره
  • مجتبی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    47 0
    هیچوقت الات قتاله مخصوصا چاقو باخودتون حمل نکنید ادم موقع دعوا از هر وسیله ای که دم دستش هست استفاده میکنه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    11 0
    هربلایی به سرآدم ها میاد بعد به قول خودشان احساس ندامت وپشیمانی که چه سود!؟آزاین است که نمی توانند خشم خودشون کنترل ویه کمی به قول معروف کوتاه وازخرشیطان پایین بیان!چی میشه انسان موقع عصبانیت یه خورده خودش بشکنه وبایه عذرخواهی تموم بشه!این ها همه ازغرور بی جا وخودخواهی ست انسانی که درموقع خشم نمی تواند خشم خودش کنترل کنه بازدن میله برسریه بنده خداوجونش گرفتی به ناحق واقعا باعث تاسفه!حالا تعریف ازهم شهری هایم نباشه جایی زندگی می کنم که خداراشاکرم اگریه نزاع کوچیک درخیابان فرضا بخاطرپارک ماشین پیش بیاد همه احساس مسولیت وپاپبش می گذارند ان ها راصلح ودرآخرباهم هم خداحافظی می کنند وتکه کلام شان هم این است صلواتی بفرستید تمامش کنید-به همین راحتی..
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    41 10
    مردم ایران جزو عصبانی ترین مردم جهان هستند...اینگونه نبودند با ما چه کردند؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      20 29
      رفتار خودت و اطرافیانت رو به همه مردم ایران تعمیم نده.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      5 16
      آقای آمارگر شما و اطرافیانتون‌عصبی هستین چه ربطی به ۸۵میلیون مابقی داره؟!
    • سید حسین IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      6 4
      واقعا چطوری ما را به این وضع دراوردن!!!!
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 3
      ظاهرا تو از اولشم عوضی بودی.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 1
      شما برو تو یوتیوب دعوا های دیگر ملت ها رو ببین متوجه می شی وضع دنیا فجیع هستش
  • جواد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    21 3
    مغازه دارهم بی تقصیر نیست این موتور ها معمولا مال خود همان مغازه دارها می باشد وبه قصد انجا می گذارند تا کسی جلو مغازه شغن پارک نکند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 1
      خب مغازه داری هم که سالانه دهها واریزی به شهرداری ودارایی و.... دارد حقشه که یک جای پارک برای خودش یا مشتریش جلوی مغازه اش داشته باشه!!!!!!! شهرداری همه حق وناحق وحقوقش را تا ریال آخرازمغازه دارمیگیره وبعدهم میگه پیاده رو و خیابان متعلق به شهرداری است ومغازه دار هیچ حق وحقوقی نداره!!!
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    16 2
    با سفری که به همه نقاط کشور عزیز مان داشته ام به این نتیجه رسیده ام که همه دعواها و درگیری ها مردم که ناشی از شرایط سخت معیشتی و اقتصادی است با اندکی صبر و تامل و گذشت ، عاقبت خوبی خواهد داشت . چون همه این درگیری ها ساده و کودکانه و پیش پا افتاده است که مختص کشورمان است .
  • مسعود IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    7 0
    گذشت وتواضع بهترین ابزاربرای پیشگیری ازحوادث تلخ وناخوشاینده،درموقع عصبانیت لحظه ای به این فکرکنیم که ما همه هموطن ویاهمشهری ویاهمروستایی وازهمه مهمتربرادرویاخواهریم،یابه این مسئله فکرکنیم همیشه که اگه خدایی نکرده اتفاقی برای کشوریا شهرو...بیفته مثل جنگ یاغیره همین ماهستیم که درکنارهم ودست دردست هم باید مشکل روحل کنیم وباهم ناراحت باشیم ویا شادی کنیم،پس چرا ...
  • کمیل IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    متاسفانه ریشه تمام قتل ها در بیوگرافی و ناملایمات دوران کودکی قاتل و خلع های فرهنگی و بی سوادی بر می گردد ؛ از سازمان های حاکمیتی مبلغ ؛ مثل صدا و سیما و جراید توقع داریم بیشتر در این زمینه کار کنند .
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 0
    یارو چقد بی فرهنگ بوده با میله از قبل تدارک شده تو ماشینش زده بنده خداییوکشته میگه قصد نداشتم.حرکت کاملا ارادیه.
  • DE ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    فشار اقتصادی ، محیط خانوتدگی و بسیار عوامل دیگر باعث این نوع خشونت است که آخرین بار هم نیست
    • جواتی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      اخه ادم فقیر ادم میکشه بی وژدان خمارم مژبورم نکن ژواب بدم گیر نمیاد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 0
    چقدر خوبه که فرهنگ معذرت خواهی در جامعه بشدت عصبانی ما ترویج بشه. چه در خانواده چه در جامعه.
  • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    7 0
    باماشین از کنار کسی ردمیشی باید خیلی مواظب باشی اگر بوق زدی فوری پیاده میشه چوب و چماق وچاقوآماده تا فرو کنه توی شکم .البته همه اینگونه نیستن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    یکی از پدیده هایی که دراین چند سال اخیر مشاهده میکنیم گذاشتن موانع و اشیا در خیابان مقابل مغازه ها و فروشگاهها توسط صاحبان آنهاست به منظورجلوگیری از پارک کردن سایرین است که این عمل کاملا غیر قانونی است و چه بسا موجب درگیری و نزاع های نابهنجار شده و باز هم خواهد شد . سوال اینست! چه کسی مسول رسیدگی به این مشکل وجلوگیری از خصوصی سازی پارکینگ در خیابانها توسط بسیاری از کاسبان است.
  • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 2
    من خودم چند روز پیش با یکی دعوام مثل مرد با دست خالی فقط دفاع کردم اما طرف چاقو کشید فرار کرد الان فرستادم دادسرا پرونده ایشالا ۲سال میره آب خنک لطفا چاقو چوب چماغ حمل نکنید بلکه این پیام من جون زندگی کسی رو نگه دارد
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      6 0
      منتظر باش تا بگیرنش. دلت خوشه برادر
  • مجتبى مسعود IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 2
    براى همين است مردم دوست دارند ماشين سفيد رنگ بخرند سفيدى علامت صلح و دوستى است
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 2
    از همه میخوام برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهار رو نگاه کنند،ساعت 18:30پخش میشه،خیلی تاثیر گذاره
  • پوتین IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    تو تقویم یادداشت کرده بود می خواهد در تاریخ 25 فروردین خود را معرفی کند ،انگار وقت جلسه تو اداره داشته.
  • وطن پرست IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 0
    بسمه تعالی کمیته انقلاب اسلامی را احیا کنید تا مشکلات امنیت داخلی حل شود و جهادسازندگی را هم احیا کنید تا مشکل معیشتی ملت حل شود و اینقدر مردم عصبانی نباشند.. البته کمیته انقلاب اسلامی در دهه شصت فقط با ارازل و اوباش و و سارقان و گروهکهای تروریستی برخورد نمیکرد بلکه با ارازل و اوباش اقتصادی یعنی گران فروشان و محتکران و رانت خواران نیز که جنس دولتی را به قیمت آزاد می فروختن هم برخورد شدید می کرد...والسلام
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    بیشتر این معضلات ریشه در بی عرضگی پلیس داره
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    اونوقت که اعدام شدی و تو آتش جهنم با سرب و گوگرد داغ ازت پذیرایی کردن اون موقع میفهمی چه غلطی کردی
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    این فرهنگ بد ما هیچ وقت درست بشو نیست
  • محمد IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    لطفا مجلس ورود کنه. چقدر مشکل هست سر این مساله. تا کی قانون گذاری روند حل مشکل مردم رو پی بگیره خدا میدونه؟
  • A IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    این جور ادما سرشون درد میکنه برا دعوا حتی زنهاشونم دعواعین و افتخار میکنن به شر بودن من دیدم که میگم اصلا ربطی به کنترل خشم نداره خیلی هم اگاهانه اینکارو انجام داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس