توصیه حامد کرزی به طالبان افغانستان

رئیس ‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار سفیر ایران در کابل، گفت: مردم ایران و افغانستان روابط و پیوندهای دیرینهٔ تاریخی، دینی و فرهنگی داشته و هر دو ملت باید با هوشیاری تمام از آن حفاظت نمایند.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «‏حامد کرزی»، رییس‌ جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد روابط دیرینه و حسنه میان دو کشور ایران و افغانستان، حالات جاری در منطقه و تصاویر و خبرهای منتشر شده در رسانه‌های جمعی در روزهای اخیر، بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش حامد کرزی به حمله تروریستی در حرم رضوی

رئیس ‌جمهور پیشین افغانستان در این دیدار گفت: مردم ایران و افغانستان روابط و پیوندهای دیرینهٔ تاریخی، دینی و فرهنگی داشته و هر دو ملت باید با هوشیاری تمام و روحیهٔ برادری و همسایگی از آن حفاظت نمایند.

همچنین بهادر امینیان نیز تصاویر یاد شده را که همزمان در ایران و افغانستان در رسانه‌های اجتماعی به نشر می‌رسند غیر واقعی خواند.

بیشتر بخوانید:

حامد کرزی با نماینده امریکا مذاکره کرد

هر دو طرف بر تقویت هرچه بیشتر روابط نیک و حسنه میان هر دو ملت با هم برادر تاکید ورزیدند.

به گزارش فارس، روز گذشته «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که متقی در این دیدار درباره وضعیت مهاجرین افغان در ایران ابراز نگرانی کرده و از مقامات ایرانی درخواست کرد تا دباره رفتار شایسته با مهاجرین افغان در ادارات امنیتی دستورات لازم را صادر کنند

این در حالی است که سفارت ایران در کابل در درباره انتشار برخی مطالب با هدف ایجاد فتنه و شکاف میان دو ملت ایران و افغانستان هشدار داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 0
    خلایق هرچه لایق
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 1
    دوری و دوستی
  • نیما IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    انشالله همینطور که عملیات هایی استشهادی سبز عیله آبی موجب خروج آمریکا تمام عضو هایی ناتو شد عملیات هایی استشهادی فلسطینی ها نیز موجب نابودی رژیم صهیونیستی می شود
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    من اگه جای سفیر ایران بودم در جواب امیرخان متقی که از وضع اتباع در ایران ابراز نگرانی کرده بود میگفتم ما در صدد سامان دادن به اوضاع مهاجرین هستیم تا شاهد نظم بیشترشون باشیم و طالبان هم باید کنترل مرزهاش را داشته باشه.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 0
    طالبان اینقدر نگران مهاجرین هستند،چرا درست رفتار نمیکنن،که این همه آواره درست نشه،چرا اینقدر پرتوقع و طلبکار تشریف دارن،وقتی مرزها باز و رفت وآمد آزادِ،همین هم میشه
  • RU ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    ببینم انشاء الله ارزشی ها که برادران بن سلمان هستند روزی که امریکا پلن بی رو استارت عملیاتی زد، چی جواب خونهای ریخته شده ملت ایران را خواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس