قرارگاه کاهش تصادفات کشور تشکیل می شود

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: تا کی باید شاهد تصادفات دلخراشی باشیم که خودروها مچاله شده یا آتش می گیرند.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث تصادفات اشاره و اظهار داشت: در طرح نوروزی ۴۱.۹ نفر در هر روز در تصادفات از دست دادیم که این رقم در سال گذشته ۵۳ نفر بود همچنین امسال بیش از ۵۰۹ میلیون تردد بین شهرها را داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در طرح نوروزی، ۳۵ درصد تصادفات برون‌شهری از نوع واژگونی و در حوزه برون‌شهری تقریباً ۵۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داد تصریح کرد: ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات در جاده‌ها به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید:

نظر پلیس درباره واردات خودرو

رئیس پلیس راهور در خصوص ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: فراوانی خودروهای داخلی ما بیش از خارجی است اما در هر صورت در تصادفات فوتی و جرحی نوروز ، ۸۶ درصد خودروهای داخلی نقش داشتند، تقربیاً رکوردار تصادفات ما پژو ۴۰۵ یا پژو پارس یا پژو ۲۰۶ و در مرحله بعد متعلق به پراید بود.

وی اعلام برنامه های پلیس در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان داشت: جدی‌ترین‌ موضوع این است‌که تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی تردد و کاهش تصادفات را پای کار اورده، همچنین با هدف‌گذاری منطقی و شدنی در برنامه هفتم توسعه به دنبال کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی هستیم، همچنین بحث هوشمند سازی پلیس نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

چند درصد تهرانی‌ها در نوروز به سفر رفتند؟

وی درباره ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: در بحث خودرو، نقش راننده، نقشی انکارناپذیر است اما نباید فراموش کنیم راننده با هر سطح مهارت و گواهینامه یک انسان است که پشت فرمان نشسته و ایجاد هر حادثه برای یک انسان متصور است؛ ممکن است دچار سرگیجه یا بیهوشی شود یا حتی بی‌مبالاتی داشته باشد اما در تمام دنیا یک راه نجات در تصادف برای رانندگان پیش‌بینی شده و آن هم بحث ایمنی وسیله نقلیه است.

وی افزود: ساخت خودرو با پلتفرم، آلیاژ و فلز مشخص یا ضخامت آن‌ها یا آپشن‌های خودرو مانند کیسه هوا، کمربند و ترمز ABS نجات‌دهنده راننده یا سرنشینان است در حالی که این موارد در خودروهای داخلی دچار مشکل است.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: تا کی باید هر روز گزارش خوانده و ببینیم یا بشنویم که تصادف، آتش سوزی خودرو و مرگ هموطنان را داشته ایم.

وی با بیان مزایای خودروهای ایمن که عبارتند از زیبایی، کیفیت، ایمنی و ارزان قیمت بودن، به طرح این سوال پرداخت و گفت: واقعاً کدام یک از خودروهای داخلی ما این مزیت‌ها را دارند؟

سردار هادیانفر ادامه داد: اگرچه همه باید از تولید داخل حمایت کنند اما تولید داخل نیز باید کیفی و ایمن باشد، اکنون چه کسی روی قطعات خودرو نظارت می‌کند، آیا نظارت ۱۰ سال پیش سازمان استاندارد کفایت می‌کند تازه آن هم بیشتر توسط افرادی صورت می‌گیرد که خود در خودروسازی هستند؛ تا کی باید شاهد تصادفات باشیم، امیدوارم تمام دستگاه‌های مسئول و نظارتی نقش خود را ایفا کنند، باید خودروسازها بر تولید خودروی ایمن و کیفی متمرکز شوند و چاره‌ای جز این ندارند.

وی با طرح دوباره سوال که چرا خودروها در تصادف مچاله شده یا آتش می‌گیرند و چرا باید خودرو منفجر شود گفت: با مطالبه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم، دیگر خودروسازها جای دفاعی ندارند؛ به طور مثال وقتی به خودروساز می‌گویند قطر آلیاژ کم است باید اصلاح شود.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ما خودمان را مسئول می‌دانیم، بنابر قانون و تأیید وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست باید پلاک‌ کنیم اما اگر اینها دخالت نکنند حتماً ارائه پلاک‌ را متوقف می‌کنیم و دیگر اینگونه خودروها را پلاک نمی‌کنیم.

وی افزود: برابر قانون ما مکلف به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌ها در تصادفات هستیم و این کار را می‌کنیم؛ به طور مثال در تصادف پژو ۴۰۵ با پژو پارس محور لرستان به نورآباد که هشت نفر زن و بچه در آتش سوختند، ۳۳ درصد خودروساز مربوطه را در کروکی در شورای ترافیک استان مقصر دانستیم و پرونده قضائی را برای قاضی فرستادیم؛ به همکاران نیز ابلاغ کردیم که برای دستگاه‌ها سهم تقصیر در تصادفات تعیین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمدرضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    7 0
    همه حرفهای شمادرست ولی کو ارگان یانهادی که که به خودروسازهاکنترل داشته باشن این خرفهاتکراری شده وهیچ عملی انجام نمیشه فقط این وسط مردم قتل عام میشن وخودروسازهابی پولدارتر.بایدمجلس ودولت دراینجاورودکنن وجلوساخت خودروهای بی کیفیت وغیراستاندارکه تابوت مردم هستن روبگیرن ولی معلوم شده کارازبالاترین مسئولان خراب است
  • خسروجردی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    چرانداره همین که هست
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 0
    امیدی نیست
  • مجتبی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    7 0
    این حرفا همش کشکه لابی خودروسازها قدرتمندترین فرده شما حریف نمیشوید
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 1
      توهین نکن. حرفای ایشون درسته. کشک میشه همون خودروتازان
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    5 0
    اقای هادیانفر همین که صادقانه به مردم اطلاع می دهید خدا خیرتان بدهد.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    خودرو داخلی یعنی ارابه مرگ
  • سونيا IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    كافيه بدنه ماشين رو محكمتر بسازند مثل ماشين هاي قديمي تا ايمني رانندگان خودرو بيشتر بشه ... ما به خواب هم نمي بينيم سوار ماشين هاي شيك خارجي بشيم حداقل اتاقك ماشين هاي ايراني رو محكم بسازيد هر روز قيمت ها رو بالاتر ميبريد ولي از كيفيت خبري نيست
  • رضا IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    باسلام و احترام خدمت سردار عزیز ای کاش در هر نهادی چند نفر دلسوز مردم مثل این سردار بزرگوار وجود داشته باشد تا درد سنگین دل مردم را تسکین دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس