سهم ۷۶ درصدی رانندگان سواری در تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۶۷ درصد از رانندگان خودروهای سواری در این روزها تصادف کرده اند و ۶۰ درصد تصادفات همچنان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگو با شبکه خبر گفت: بعد از هشت سال شورای عالی ایمنی حمل و نقل با حضور رئیس جمهور برگزار شد و امیدواریم با عنایت دولت سیزدهم بتوانیم کاهش اثربخشی در حوزه تصادفات ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گلایه رئیس پلیس راهور از ایربگ خودروها

وی افزود: در هر ساعت دو نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می‌دهند و به ازای هر نفر در کشور ۲۵ نفر در تصادفات مجروح و یا معلول می‌شوند که از این تعداد ۱۵ درصد آنها افرادی هستند که برای همیشه قطع نخاع می‌شوند.

۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود

هادیانفر با اشاره به اینکه بر اساس آمار در سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد هزار نفر مجروح شدند، گفت: هر نفر که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهد مبلغی حدود ۵.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند؛ غالباً ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: در سال ۸۵ کشته‌های تصادفات بیش از ۲۵ هزار نفر بود اما با بازنگری قوانین، تولید خودروهای ایمن و فرهنگ سازی عمومی توانستیم این سال‌ها به کاهش ۱۰ هزار نفری جانباختگان تصادفات برسیم. امید دارم در طول سالهای آینده بتوانیم عدد ۱۷ هزار نفر را کاهش دهیم.

باید هزار تا هزار و ۵۰۰ جان باخته در تصادفات داشته باشیم نه ۱۷ هزار نفر!

وی با اشاره به اینکه در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که تعداد جانباختگان حوادث رانندگی این کشور عدد بالایی باشد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی ایران شاید بتوان گفت عدد قابل قبول برای جانباختگان رانندگی برای کشور چیزی حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر باشد.

وی ادامه داد: ۴ روز است که تعطیلات نوروزی شروع شده و متأسفانه ۱۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بخش عمده این تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و عدم داشتن مهارت در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

سهم ۷۶ درصدی رانندگان سواری در تصادفات نوروزی

هادیانفر گفت: ۶۷ درصد از رانندگان خودروهای سواری در این روزها تصادف کرده‌اند و ۶۰ درصد تصادفات همچنان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در محورهای کوتاه مانند محورهای شمالی اکثر تصادفات جرحی است و در محورهای طولانی مانند تهران- مشهد، تهران-کرمان و یا کرمان- زاهدان اغلب تصادفات فوتی است.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که امیدواریم این عدد محقق شود تا بتوانیم اصلاح نقاط حادثه خیز را داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی تنظیم کننده و فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    خدا کنه هیچ یک از هموطنان عزیزم تصادف نکنند
  • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    خود راننده است نقطه حادثه است دنبال کی میگردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس