بررسی تأثیر کیفیت خودروهای داخلی بر تصادفات جاده‌ای

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از بررسی تأثیر کیفیت خودروهای داخلی بر تصادفات جاده‌ای در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، روح‌الله نجابت در تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: جلسه امروز کمیسیون با دستور بررسی تأثیر کیفیت خودرو داخلی بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودرو برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه وشهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها برگزار شد، پس از ارائه گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب شد ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل مؤثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در این خصوص مصوب شد مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نقشه‌ راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه ‌خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

نجابت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودرو داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به این کمیسیون شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در پایان مقرر شد بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها، جلسه بعدی کمیسیون به منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودرو با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    بعضی از قطعات حساس خودرو بایستی بازرسی جدا توسط سازمانی مستقل داشته باشه. حتی خودروهای سالهای قبل بایستی مشمول این بازرسی به هزینه خودروساز انحامدبشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس