کتاب خانه ای برای سیمرغ - کراپ‌شده

«خانه‌ای برای سیمرغ » به قلم محمد رضا آریان‌فر نویسنده و نمایشنامه‌نویس کشورمان با موضوع رفاقت دو نوجوان ایرانی و عراقی در روزهای جنگ روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، «خانه‌ای برای سیمرغ » به قلم محمد رضا آریان‌فر نویسنده و نمایشنامه‌نویس کشورمان با موضوع رفاقت دو نوجوان ایرانی و عراقی در روزهای جنگ روانه بازار نشر شد.

 آریان‌فر در اثر جدیدش دو نوجوان ایرانی و عراقی را به عنوان قهرمانان اصلی داستان به مخاطب معرفی کند که از این نظر می‌توان گفت کتاب برای رده سنی نوجوان نیز مناسب است. داستان از زندگی پسری آغاز می‌شود که زال است و کارون نام دارد و به دلیل شغل پدرش در جزیره خارک زندگی می‌کند. حوادث مختلفی در این میان باعث می‌شود که کارون مدتی در یکی از روستاهای نزدیک مرز ایران و عراق زندگی کند و با پسری به نام ساهر که در روستای مرزی بتران در کشور عراق زندگی می‌کند، دوستی عمیقی پیدا کند.

«خانه ای برای سیمرغ»؛ جنگ با چاشنی افسانه

یکی از امتیازات کتاب ورود عناصر جادویی به متن داستان است. حضور سیمرغ، برگ‌های شفابخش و مناطق ممنوعه از جمله موضوعاتی است که تلفیقشان با واقعیت، خط داستان را جذاب کرده است.

 در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم:

 «پرنده شبیه هیچ پرنده‌ای که در کتاب‌ها و تلویزیون و سینما دیده بود نبود. نوک منقار بلندش مانند طلا برق می‌زد. بال‌هایش را که تکان می‌داد هر پرش هفت رنگ به وجود می‌آورد. دم ریشه ریشه اش آنقدر بلند بود که تاب خورده بود در چند شاخه قطور و قسمتی از آن مثل زنجیری رنگی توی هوا آویزان مانده بود و با هر تکان کلی رنگ در هوا می‌ریخت... به مغزش فشار آورد تا به یاد بیاورد پرنده را کجا دیده است. یادش افتاد شاهنامه‌ای که آقای بهرنگ سرکلاس آورده بود پر بود از نقاشی این پرنده. با خودش گفت پس از این پرنده همان سیمرغ شاهنامه است.»

«خانه‌ای برای سیمرغ » با شمارگان ۱۲۵۰در دفتر مرکز آفرینش های ادبی، کارگاه قصه و رمان انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس