ابراز خرسندی نواز شریف از حکم دادگاه عالی پاکستان

نخست وزیر سابق پاکستان به شدت از حکم دادگاه عالی پاکستان علیه عمران خان نخست وزیر این کشور استقبال کرد.

به گزارش مشرق، نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در تماس تلفنی با روزنامه الریاض در محل اقامتش در لندن گفت:حکم دادگاه که انتظارش طول کشید، به جنجالی پایان داد که دولت عمران خان به پا کرده و قانون اساسی را دستکاری کرده و دولت را ربوده بود.

شریف ادامه داد: به مردم پاکستان به خاطر پیروزی بر کسانی که می خواستند کار دموکراتیک را خراب کنند و توانایی ها و دستاوردهای کشور را نادیده بگیرند، تبریک می گوییم.

وی با اشاره به اینکه مرحله آتی آسان نخواهد بود، ادعا کرد که «بعد از سلب اعتماد دولت عمران خان و دستیابی مخالفان به رای اعتماد مجلس، برادرش شهباز شریف مرحله آتی را به عنوان نخست وزیر پاکستان اداره خواهد کرد».

از سوی دیگر مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان، شهباز شریف رییس حزب اتحادیه اسلامی و برادر نواز شریف و بیلاوال بوتو زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان دیروز در اظهاراتی در گفتگو با شبکه های ماهواره ای پاکستانی، از تصمیم دادگاه عالی استقبال و تاکید کردند که «دادگاه عالی، دموکراسی و قانون اساسی را به مسیر درست آن بازدگردانده است».

مخالفان دولت پاکستان امروز(جمعه) با شادی پراختند و امروز را جمعه شکر برشمردند.

گفتنی است دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان روند تحقیقات درباره فساد رهبران سیاسی این کشور را از زمان رسیدن به نخست وزیری در سال ۲۰۱۸ تسریع کرد. در همین راستا نواز شریف و برادرش شهباز در پرونده های فساد تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادگاه عالی پاکستان که بزرگترین نهاد قضایی در این کشور محسوب می شود و تصمیمات آن الزام آور است، دیروز (پنج شنبه) تصمیم جلسه پارلمان مبنی بر لغو رای عدم اعتماد به عمران خان نخست وزیر این کشور که سوم آوریل جاری گرفته شد را باطل کرد.

دادگاه عالی پاکستان به این امر بسنده نکرد و تصمیمات عارف علوی رئیس جمهور این کشور مبنی بر انحلال دولت و پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را که به پیشنهاد نخست وزیر ارائه شده بود، باطل دانست. دادگاه همچنین تصمیم گرفت فردا(شنبه) جلسه مجلس را برای طرح موضوع رای اعتماد به دولت عمران خان تشکیل دهد.

ناظران، تصمیم دادگاه عالی پاکستان را ضربه بزرگی به عمران خان و حزبش(جنبش انصاف) توصیف می کنند که نه تنها منجر به رای عدم اعتماد به دولتش می شود بلکه احتمال شکستش در انتخابات زودهنگام را که مطمئنا در پایان سال جاری برگزار می شود، تقویت می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    13 0
    مردک مزدور نخست وزیری را به برادرش هدیه می کند این است دمکراسی ...
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 3
    چوب خدا صدا ندارد؛ عمران خان با حمایت تمام عیار از طالبان تروریست، به مردم افغانستان ظلم کرد.
  • r.s IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    نواز شریف که مزدور غرب و جیره بگیر عربستان است از دمکراتیک صحبت میکند . وای به روزی که بگندد نمک
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    همچین پاک پاکم نیست این پاکستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس