کد خبر 1358346
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
«عمران خان» نخست وزیر سرپرست پیشنهادی خود را معرفی کرد

پس از درخواست ریاست جمهوری پاکستان برای معرفی گزینه‌هایی جهت کرسی نخست وزیر سرپرست در این کشور، عمران خان گزینه خود را معرفی کرد.

به گزارش مشرق، پس از درخواست رئیس جمهوری پاکستان از عمران خان و شهباز شریف برای معرفی گزینه‌هایی برای نخست وزیر سرپرست در این کشور، عمران خان گزینه خود را معرفی کرده است.

«فواد چوهدری» از اعضای رهبری حزب «تحریک انصاف» اعلام کرد که «عمران خان» رهبر این حزب «گلزار احمد» رئیس سابق دادگستری پاکستان را برای پست نخست وزیری موقت معرفی کرده است.

چوهدری در توئیتی نوشت: در پاسخ به نامه رئیس جمهور، پس از مشورت و تایید کمیته مرکزی تحریک انصاف، نخست وزیر عمران خان قاضی گلزار احمد رئیس سابق دادگستری پاکستان را برای پست نخست وزیری موقت معرفی کرد.

صبح امروز دفتر ریاست جمهوری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که  نخست وزیر سرپرست پاکستان مطابق قانون اساسی این کشور در مشورت رئیس جمهور با نخست وزیر فعلی و رهبر اپوزیسیون تعیین خواهد شد.

بیانیه در ادامه اعلام کرد، درصورتی که عمران خان و «شهباز شریف» رهبر اپوزیسیون در پارلمان پاکستان طی 3 روز پس از انحلال پارلمان برای تعیین نخست وزیر سرپرست به توافق نرسند، هرکدام باید دو نامزد را به کمیته‌ای ویژه برای تصمیم گیری در این باره معرفی کنند.

گفتنی است که این کمیته توسط رئیس پارلمان تشکیل شده و شامل 8 نفر از اعضای پارلمان، یا سنا، یا هر دو است که باید از خزانه‌داری و اپوزیسیون بطور برابر نماینده داشته باشد و این نمایندگان را نیز باید نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون معرفی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس