کد خبر 1357846
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
پارلمان پاکستان منحل شد

تهران - ایرنا - «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان با موافقت پیشنهاد "عمران‌خان" نخست وزیر این کشور، لحظاتی قبل دستور انحلال پارلمان را صادر کرد.

به گزارش مشرق، «عمران‌خان» روز یکشنبه و ساعاتی پس از پایان جلسه پارلمان طی گفت‌وگو زنده تلویزیونی، از مردم پاکستان خواست تا خود را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور آماده کنند.

وی به طور تلویحی خطاب به عناصر پشت پرده مداخله خارجی در امور داخلی پاکستان گفت که باید مردم پاکستان تصمیم بگیرند که چه دولتی  قدرت را در کشور به دست داشته باشد.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان امروز پیشنهاد نخست وزیر این کشور برای انحلال پارلمان را پذیرفت و به این ترتیب پاکستان خود را برای انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

در همین حال اپوزیسیون پاکستان مردود اعلام شدن طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر توسط ریاست مجلس را یک اقدام غیرقانونی خواند و اعلام کرد: جناح مخالف علیه دستورالعمل امروز ریاست مجلس به دیوان عالی پاکستان شکایت خواهد کرد.

رئیس حزب مردم پاکستان نیز مدعی شد که اقدام عمران‌خان برای طرح پیشنهاد انحلال پارلمان ملی نیز مغایر با مفاد قانون اساسی است.

این در حالی است که امروز رئیس مجلس ملی پاکستان با محکومیت مداخله خارجی در امور داخلی این کشور رسما هرگونه عدم اعتماد علیه «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان برپایه مداخله خارجی را مردود اعلام کرد.

جلسه نهایی برای رای گیری درخصوص طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر این کشور امروز به ریاست قاسم خان سوری» نائب رئیس مجلس پاکستان برگزار شد.

ریاست مجلس پاکستان طرح ارائه شده از اپوزیسیون برای عدم اعتماد علیه عمران‌خان را مغایر با قانون اساسی کشور و استقلال و حاکمیت کشور دانست‌.

قاسم خان سوری با مردود اعلام کردن طرح ارائه عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: به هیچ قیمتی براساس مداخله خارجی و توطئه، طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان یا برکناری دولت قابل قبول نیست.

نمایندگان مجلس از حزب حاکم پاکستان با سردادن شعارهای ضدآمریکایی اپوزیسیون را به شدت سرزنش کردند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در این جلسه که البته بدون حضور عمران‌خان نخست وزیر این کشور برگزار شد، اعلام کرد: اوایل ماه گذشته سفیر پاکستان در یک کشور خارجی متوجه رفتار غیردیپلماتیک کشور میزبان شده و نامه‌ای مبنی بر حمایت از طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم پاکستان هرگز مداخله خارجی را نپذیرفته و مقابل تهدیدات علیه استقلال و حاکمیت کشورشان تسلیم نمی‌شوند.

عمران‌خان سومین نخست وزیر پاکستان است که با چالش عدم اعتماد از سوی اپوزیسیون در مجلس مواجه می شود.

وی پیش‌تر اعلام کرده بود که از سوی آمریکا تهدید شده و این کشور درپی توطئه علیه یک دولت منتخب در پاکستان است. عمران‌خان همچنین اپوزیسیون را به همدستی با توطئه خارجی از جمله آمریکا برای از بین بردن نظام دمکراتیک متهم کرده است.

اپوزیسیون پاکستان مدعی خاتمه دادن به دولت عمران‌خان است و برای تصدی کرسی نخست وزیر «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و رهبر جناح مخالف در مجلس را به عنوان نامزد مشترک معرفی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 15
    خخخخ یه دیکتاتور دیگه به منطقه اضافه شد
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      مثل مصدق دیکتاتور که مجلس را منحل کرد؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    دوره حساسی شاهد هستیم . ممکنه ارتش کودتا کنه .؟؟ . و این چرخ(طبق خواست آمریکا) بر سر جایش همچنان بچرخد . یا رهائی واقعی امکان پذیر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس