کد خبر 1359823
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
عربستان «منصور هادی» را عزل کرد و او را تحت اقامت اجباری قرار داد

یک پایگاه یمنی با اشاره به اعلام تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری توسط «منصور هادی»، اعلام کرد: عربستان «منصور هادی» را عزل کرد و او را تحت اقامت اجباری قرار داد.

به گزارش مشرق، پایگاه «الخبر الیمنی» در خبری فوری به نقل از منابعی در ریاض نوشت: این عربستان سعودی بود که «منصور هادی» را از قدرت عزل کرد. در حال حاضر، منصور هادی تحت اقامت اجباری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: آماده صلح هستیم اما فعلا دستمان را از روی ماشه برنمی‌داریم

بر اساس این گزارش، پایگاه مذکور همچنین عنوان کرد که عربستان شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن را تشکیل داده است. پیشتر «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد. عبد ربه منصور هادی با کناره گیری از قدرت تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری محول کرد.

«رشاد محمد العلیمی» ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی و فراری یمن را برعهده خواهد داشت.

طبق اعلام برخی منابع، شورای رهبری ریاست جمهوری ۸ عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند. این درحالی است که پیشتر برخی گزارش‌ها از برکناری عبد ربه منصور هادی از قدرت توسط عربستان سعودی حکایت داشت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن امروز پنجشنبه یادآور شد: «رشاد العلیمی» به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری انتخاب شده است و علت این انتخاب نیز سرسپردگی او به ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: واقعیت این است که ما هیچ مشارکتی در تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نداشته ایم. ایجاد این شورا در واقع مشروعیت جعلی متجاوزان را بین بُرد. مقاومت مردم یمن، طرف مقابل را وادار به برداشتن این گام نامشروع [ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری] ساخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    7 0
    حتما چوب خطش پر شده . آیا اجازه میدهند به آمریکا نزد خانواده اش برود . یا از نگرانی ، فکر دیگری براش دارند . آدم گشنگی بکشه . اینقدر حقیر نشه . زیر قول و قرارت با انصارالله زدی و به عدن فراری شدی ، چی گیرت آمد . حداقل عزتی که داشتی بپای عربستان ریختی . و هفت سال جنگ و هزاران درد و رنج را با خودبینی و شیفتگی بمردم مظلوم یمن تحمیل نمودید . دنیا چه آموزه های تلخی بابت انسان های گمراه و نادان دارد . که با آسیب فراوان ، آن هم به مردم همراست .
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    6 0
    "منصور هادی" ک باندازه ای یک قوطی نوشیدنی "هى دى" ارزش ندارى
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    مگه یمن مال عربستانه؟ !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس