کد خبر 1358765
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تبادل زندانیان، مدیریت مرزها و توسعه روابط محور سفر «احمد وحیدی» به پاکستان

احمد وحیدی گفت: هم‌اکنون هر شهروند ایرانی می‌تواند با داشتن ویزا از مرزهای زمینی برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند اما لغو روادید، به‌خلاف قول داده‌شده از سوی دولت عراق، هنوز محقق نشده است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه چهل و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: سفرهای نوروزی با رعایت مقررات بهداشتی انجام شد و  این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، سفرهای تعطیلات نوروزی 50 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسب نیروی انتظامی، شاهد کاهش 23درصدی فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با پرهیز از عادی‌انگاری کرونا ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان مورد تأکید است.

وحیدی اقدام وزارت آموزش و پرورش و علوم، فناوری و تحقیقات را در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور ارزشمند دانست و اضافه کرد: امر آموزش و تحصیل باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چون تهویه هوا و استفاده از ماسک با قدرت ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در نشست امروز سویه‌های جدید بیماری کرونا که بیشتر در کشورهای اروپایی به‌خصوص انگلیس شیوع یافته است هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حساسیت لازم در مرزها و فرودگاه‌ها در این زمینه اعمال خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به مسئله بیماریابی و انجام آزمایش‌های گسترده اشاره کرد و گفت: دراین‌خصوص قرار شد همکاران وزارت بهداشت، در خصوص ضرورت بیماریابی وسیع‌تر، ارزیابی ارائه دهند.

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره سفر به عتبات عالیات از مرزهای زمینی اظهار کرد: هم‌اکنون هر شهروند ایرانی می‌تواند با داشتن ویزا از مرزهای زمینی برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند اما لغو روادید، به‌خلاف قول داده‌شده از سوی دولت عراق، هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص اطلاعیه دولت عراق که پذیرش مسافران را به دریافت واکسن‌های مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت مشروط کرده است، هم گفت: تعداد قابل‌توجهی از مردم عزیز ایران، همان واکسن‌های اعلام‌شده را دریافت کرده‌اند، با این حال این موضوع هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است و مسئولان وزارت خارجه مسئله را پیگیری خواهند کرد تا واکسن‌های ایرانی هم مورد پذیرش قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس