رئیسی نمایه

رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

به گزارش مشرق،‌ سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و ضامن سلامت مردم دانست.

بیشتر بخوانید:

روایت دانشجویان از دیدار بی‌واسطه با رئیس‌جمهور

ضرورت تبیین و اقناع افکار عمومی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رئیس‌جمهور «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام رئیسی: دولت از تحقیق و پژوهش در صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند

رئیسی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

تصمیم برای بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور،‌گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهمترین آنها است.

رئیسی همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

 تاکید به نظارت جدی بر قیمت‌ها در بازار دارو

رئیسی در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: قمیت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است .

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور از همه دست اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و دستگاه های خدمت‌رسان در این عرصه قدردانی و برتلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات تاکید کرد.

رئیس جمهور گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان دهنده افزایش نشاط، امنیت و صیانت از جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه های متولی است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    27 2
    سلام.حسن روحاني هم ازين حرفا ميزد. چي شد فقط گراني گراني گراني
  • مهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    50 0
    آقای رییسی شما دم از اقناع افکار عمومی میزنی ولی در عمل خروجی ستاد کرونا و وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی تحت فشار قرار دادن مردم و به شکلی اجبار مردم جهت تزریق واکسن هست.. تناقض قول و عمل برای هیچ کس جایز نیست و برای جنابعالی به طریق اولی
  • مهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 3
    آقای رییسی ؟
  • ... IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 2
    مدارس دانشگاه‌ها باید بسته شود اوج کرونا داره میاد.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    اقناع واکسیناسیون در دولت اقای رئیسی مفهوم دیگه ای پیدا کرده .
  • حسین IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    6 0
    جناب آقای رئیسی دانشگاه از ورود افراد واکسن نزده بر خلاف رای دیوان عدالت اداری جلوگیری به عمل میاره و اجازه ورود نمیده اونوقت شما از اقناع صحبت میکنی. اطلاعیه دانشگاه فنی حرفا ای پسران قم: تزریق دو نوبت واکسن برای حضور دانشجویان در کلاس های درسی و تزریق سه نوبت واکسن جهت استفاده از خوابگاه و غذا الزامی می باشد.(ارائه کارت واکسیناسیون در بدو ورود الزامی می باشد.)
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 0
      طبق قانون اساسی کشور هیچ کس حق نداره کسی رو به خاطر واکسن نزدن یا ماسک نزدن از تحصیل و سایر حقوق مدنی محروم کنه مگر این که خودتون بترسید و پیگیری نکنید تمام بخشنامه ها هم غیر قانونیه و اگر شکایت کنید حق رو به شما میدن تسلیم واکسن و حرف زور نشید که عاقبت واکسن زده ها عاقبت خوبی نیست
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    بازمانده های دولت روحانی بخصوص مدیرکل ها و مدیران رده بعدی دارند مردم رو بصورت مصنوعی و بی دلیل اذیت میکنند باید اونا رو هم تغییر بدی
  • دلسوزانه IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    چی بگم...
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 1
    گویا بعضا مشورت های درستی به جناب رئیسی نمیدن اطرافیانشون. وگرنه یک روال منطقی برای بازگشایی دانشگاه ها این بود که فعلا بومی ها حضوری باشن و در عین حال غیربومی ها به شکل مجازی ترم رو تموم کنن. امتحانات اما به شکل حضوری برای همه باشه. این منطقی تر نیست؟ تا اینکه 6 7 نفری بچه ها برن داخل یک اتاق کوچک به نام خوابگاه؟!
  • حق گو IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    نمردیم مو معنی اقناع را ه فهمیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس