کد خبر 1358415
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
انگلیس «آتش بیار» معرکه روسیه و اوکراین

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس تلاش کرده تا در آتش این جنگ بدمد و آن را شعله‌ور تر کند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان بخواهد تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند.

روزنامه تایمز انگلیس نوشت که جانسون امیدوار است که در جریان دیدار روز جمعه خود با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در لندن، وی را ترغیب کند تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

بر اساس نوشته این روزنامه، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد این در حالی است که لندن قدرتمندانه با هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

بر همین اساس، جانسون قصد دارد تا از شولتز بخواهد تا فشار دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

این نخستین سفر شولتز به لندن از زمانی خواهد بود که وی به صدر اعظمی آلمان رسیده است.

روز یکشنبه نیز، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بود که قصد دارد تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند و کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف بکند.

نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه  هفته پیش نیز گفته بود، اعلام آتش‌بس در اوکراین برای رفع تحریم‌های روسیه کافی نیست.

جانسون در جلسه کابینه انگلیس گفته بود: «آتش‌بس به تنهایی برای رفع تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست».

جانسون معتقد است: «فشار بر [ولادیمیر] پوتین باید از طریق اقدامات اقتصادی (تحریم) بیشتر و فراهم کردن کمک نظامی بیشتر جهت اطمینان از تغییر مسیر کامل روسیه ادامه پیدا کند».

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه نیز خواستار ادامه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی شد که آخرین سرباز روسیه از اوکراین خارج شود.

وی که در برابر پارلمان صحبت می‌کرد، افزود: «گروه هفت نباید تحریم‌ها را فقط به ازای آتش بس لغو کنند. ما باید تشدید تحریم‌ها را ادامه دهیم تا آخرین سرباز روس از اوکراین خارج شود».

از سوی دیگر، در پی امتناع دولت هند از اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس به دهلی نو سفر می‌کند.

بی‌توجهی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به این تحریم‌ها موجب شده تراس عازم این کشور شود تا از دهلی نو بخواهد از اقدامات علیه روسیه تبعیت کرده و درگیری‌های اوکراین را محکوم کند.

هند تکیه زیادی بر واردات تسلیحات از روسیه داشته و در سازمان ملل نیز در چند نوبت از رأی دادن علیه روسیه خودداری کرده است.

در پی تحریم‌های سنگین غربی‌ها علیه مسکو دولت مودی این ماه موافقت کرد سه میلیون بشکه نفت روسیه را با تخفیف ویژه‌ای خریداری کند.

عدم تبعیت هند از تحریم‌های سنگین غربی‌ها علیه مسکو از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین برای این کشور دردسرساز بوده تا جایی که شماری از دانشجویان هندی در اوکراین نیز مورد آزار ملی‌گرایان اوکراینی قرار گرفتند.

در یکی دیگر از اقدامات انگلیس علیه روسیه، لندن تحریم مبادلات طلا با روسیه را به فهرست محدودیت‌های اعمال شده بر بانک مرکزی این کشور در اوایل ماه جاری، اضافه کرد.

این ممنوعیت جدید در نسخه به‌روزرسانی شده دستورالعمل تحریم ها در پایگاه اینترنتی دولت انگلیس اعلام شده است.

اقدامات لندن در اعمال تحریم‌های متعدد علیه مسکو و افزودن چهره‌های ارشد رسانه‌ای روسیه به فهرست تحریم‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که انگلیس به دنبال آغاز بحران اوکراین، علاوه بر در ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین، مواضع تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 24
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • میثم IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 5
    روباه کثیف پیر
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    پرچم اوکراین رو به نشانه حمایت ،داخل جاسوسخانه اش(مثلا سفارتش)پایین میدان فردوسی(روبه روی منوچهری) بالا برده! انگل ستان خبیث!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس