کد خبر 1364890
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
تحریم بورس اوراق بهادار مسکو در انگلیس

اداره مالیات انگلیس در ادامه سیاست‌های ضد روس دولت بوریس جانسون، قصد دارد تا جایگاه بورس اوراق بهادار مسکو (MOEX) را به عنوان یک بورس شناخته شده لغو کند.

به گزارش مشرق، این نهاد مالی انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، اعلام کرد که از این پس سرمایه گذاران نمی‌توانند هنگام معامله در اوراق بهادار بورس مسکو، به برخی از مزایای مالیاتی انگلیس دسترسی داشته باشند.

«لوسی فریزر» معاون وزیر دارایی انگلیس در این باره گفت: همانطور که ما به انزوای روسیه در پاسخ به جنگ غیرقانونی آنها در اوکراین ادامه می دهیم، عدم شناسایی بورس اوراق بهادار مسکو نیز پیام روشنی را ارسال می کند مبنی بر اینکه، هیچ موردی برای سرمایه گذاری‌های جدید در روسیه وجود ندارد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌های سنگین‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

نشریه تایمز لندن امروز گزارش داد که نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس موسوم به SAS برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، به نظامیان محلی در کی‌یف آموزش داده اند. مربیان نظامی بریتانیا پیشتر پس از حمله روسیه به کریمه، به اوکراین اعزام شدند اما در ماه فوریه برای جلوگیری از درگیری مستقیم با نیروهای روسی و احتمال کشاندن ناتو به درگیری اخیر، خارج شدند. اما فرماندهان اوکراینی به نشریه تایمز لندن گفته اند که طی دو هفته اخیر از نیروهای ویژه انگلیس آموزش نظامی دیده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس که هفته گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با «ولودمیر زلنسکی» دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث بوچا در اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرد. نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم

پوتین هم در اظهار نظری، نخست وزیر انگلیس را دشمن شماره یک روسیه خوانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس