کد خبر 1356955
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
موافقت اوکراین با نپیوستن به ناتو و برخی خواسته های اولیه مسکو

مذاکره کننده ارشد روسیه اعلام کرد اوکراین برای نخستین بار با یک سری خواسته های اولیه مسکو از جمله نپیوستن به ناتو و جلوگیری از احداث پایگاه نظامی خارجی در این کشور موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر میدنسکی» مذاکره کننده ارشد روسیه امروز چهار شنبه در نشستی خبری گفت: دولت کی ف برای نخستین بار طی نشستی که دیروز در استانبول ترکیه برگزار شد، موافقت کرد که به یک سری از خواسته‌های اولیه مطرح شده از سوی مسکو پاسخ دهد. کی ف موافقت کرده است که خواسته‌های اولیه ما را برای جلوگیری از تبدیل اوکراین به پایگاه ناتو برآورده کند. اوکراین موافقت کرده است که به ناتو نپیوندد و از احداث پایگاه‌های خارجی در خاک خود جلوگیری کند.

وی افزود: دیروز، طرف اوکراینی برای اولین بار و به صورت مکتوب، آمادگی خود را برای اجرای یک سری شرایط بسیار مهم با هدف ایجاد روابط عادی و امیدوارم بر اساس اصل حسن همجواری با روسیه در آینده اعلام کرد.

میدنسکی در عین حال تصریح کرد: موضع ما در قبال کریمه و دونباس تغییر نکرده است.

اظهارات مقام روس در حالی مطرح می‌شود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به کشورش گفت: جنگ ادامه دارد و روسیه نیروهای جدیدی را در خاک اوکراین مستقر کرده است. تنها راه وادار کردن روسیه به صلح، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است.

وی افزود: کشورهای اتحادیه اروپا باید ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را ممنوع کنند. ما به موشک‌های ضد کشتی، ضد هوایی و ضد زرهی نیاز داریم.

زلنسکی در ادامه مدعی شد: روسیه مین‌هایی در دریای خزر کار گذاشته است که انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: ۱۴۵ کودک اوکراینی از آغاز حمله روسیه تا کنون کشته شده‌اند.

این در حالی است که مشاور رئیس جمهور اوکراین هم گفت: پیشنهادات خود را به طرف روسی ارائه کردیم و خواستار دیدار پوتین و زلنسکی شدیم. احتمال امضای توافق اولیه با روسیه ظرف دو روز آینده وجود دارد.‌

وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای روسیه از خاک ما، درباره هرگونه توافقی با روسیه همه‌پرسی برگزار می‌کنیم. پیش بینی می‌کنیم دیدار رؤسای جمهور اوکراین و روسیه به زودی برگزار شود.

این مقام اوکراینی اظهار داشت: هر کشوری می‌تواند به لیست ضامن‌های توافق بین اوکراین و روسیه بپیوندد. ما باید تضمین‌های امنیتی داشته باشیم که جنگ جدیدی علیه اوکراین راه اندازی نشود. تمام بهانه‌هایی که روسیه برای جنگ علیه کشور ما مطرح می‌کرد، وجود نداشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    30 4
    ذلیلنسکی = مزدور خائن و پست فطرت آمریکا و مسبب ویرانی اوکراین. مردم اوکراین باید این رذل صهیونیست رو دار بزنن.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    جنگ اوکراین در کوتاه مدت به ضرر روسیه در بلند مدت یک جور سرمایه گذاری و به نفع وسیه است چون هژمونی امریکا را در اروپا نابود می کند
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده و نخواهد کرد بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    چیزی نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی کیف را دور بزند نباید به شرق و جنوب اوکراین بسنده کند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 1
    هر عاقلی که ذره ای شم سیاسی داشته باشد و بتواند مسائل را تحلیل نماید اولین سئوالش این خواهد بود که قصد روسیه با راه انداختن یک ستون نظامی ۶۰ کیلومتری که دقیقا مشغول مورچه شمردن بود و دایم حتی به بهانه تنظیم باد شنی تانک !! می ایستادند برای چه بود؟؟ روسیه در اولین اقدام بسیار کم خرج خود بسیار موفق بود و با ترس و ارعاب ازنکه داریم میاییم بدون خونریزی میلیونها نفر را راهی اتحادیه اروپا کرد تا کلا جنگ اصلی شروع شد و حدودا ۲۰ میلیون نفر در حال فرار هستند که روز بروز بر تعداد آنها زیاد میشود. و بحران بزرگ اجتماعی و اقصادی و سیاسی را ظرف ۳۰ روز در اروپا ایجاد کرد . مردم اروپا زیر فشار اقتصادی ناشی از کرونا و بیداری ملتها و جلو گیری از غارت کشورهای خود و به جای مصرف تولیدی شدن کشورها دوران طلایی کاپیتالیسم را همانند دوران طلایی کمونیست سپری میسازد ، اکنون در شرایط نزدیک به بحران زندگی میکنند و در سرتاسر اروپا حتی روغن مایع و بسیاری از ارزاق محدود شده و بعضا کمیاب و این تازه در حالتیستکه هیچ گلوله ای بین جبهه ناتوی صهیونیستی و غرب وحشی و جبهه روسیه تبادل نشده است. اقتصاد لرزان و ضعیف اروپا بزودی تظاهرات و نزاع های شدیدی را باعث خواهد شد . از هم اکنون صدای ملت درآمده و تلوزیون هم نشان میدهد که میلیونها خانواده فقیر که همیشه با صدقات و کمک خیرین زندگی میکردند اکنون تا حد بالایی رها شده اند و تمام پول و جنس ....برای میلیونها پناهنده اوکراین خرج میشود. لالا لالا فیروزه مهمون یه روز دوروزه. ما خودمان چقدر و چند روز تحمل یک خانواده از عزیزانمان را داریم که مردم اروپا که با پدر و مادر خود هم به زور تماس دارند تحمل میهمان را داشته باشند.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 2
    مادرم ایران، مادری دارد بنام زهرا س____ فارغ از متن خبر بیایید برای ظهور دعا کنیم.___اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 2
    مادرم ایران، مادری دارد بنام زهرا س____ فارغ از متن خبر بیایید برای ظهور دعا کنیم.___اللهم العجل لولیک الفرج
  • مونیخی DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    7 1
    زلنسکی یک دلقکی بیش نیست
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 1
    رفراندوم راه فرار زلنسکی ازهمه چیز بخصوص خون‌های ریخته شده دوطرفه بخصوص اوکراینی است تاباتوافق ورای حتمی اکثریت اوکراینی ها به پایان جنگ مسئولیتهاراازدوش خود بردارد بخصوص از نژادپرستان نارسیسم وملی گراها البته تاوقت هست وگرنه جنگ ازکنترل خارج می‌شود
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 14
    اوکراین با دفاع جانانه ارتش روسیه را از پا درآورد وثابت کرد روسیه طبل توی خالی است
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 8
    ریس جمهور اوکراین با صداقت ، شجاعت ، تعصب، دلاوری ، مردانگی وبا محبت وبا قاطعیت در کنار ملت خود ماند ونترسید فرارنکرد و پیروز شد ضربات زیادی به ارتش روسیه وارد کرد ۰
  • احسان IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 5
    روسیه مین‌هایی در دریای خزر کار گذاشته است که انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 1
    زلنسکی گفته : کشورهای اتحادیه اروپا باید ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را ممنوع کنند. ------------------------------------------------------------- اخه احمق کشورهای اروپایی مگه مغز خر خوردن بیان بخاطرتو لات وعامل شرارت ! بیان الکی با روسیه شاخ به شاخ بشن و وضع اقتصادی کشورشون رو وخیم کنن!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 1
    شعری را دروصف مقاومت جانانه اوکراینی ها که دست کمی از مقاومت مردم خونین شهر در برابر عراقیهای بعثی ندارد سروده ام وتقدیم میکنم به ملت همیشه قهرمان و مقاوم اوکراین " اوکراینی ها پیروز باشید درخشنده چون خورشید باشید اوکراین نامت جاوید بادا درخشنده چون خورشید بادا"
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام خدا بر ماننای افسانه ای اولین پرنده بهشتی که سیمرغ ایران را درست کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس