پلیس

فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب(افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش مشرق، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم، ماه شـب های قدر، ماه دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی و آرزوی سلامتی برای هموطنان، توجه عموم مردم به ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب می‌کند:

ـ به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری شود.

ـ در صورت صدور مجوز ویژه فعالیت برای مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

ـ فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب(افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

ـ بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.                               

در پایان این اطلاعیه با آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان آمده است: ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، عدم استفاده از پوشش نامتعارف، عدم اختلاط نامتعارف زن و مرد و ...) در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی، از همه شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    13 2
    فقط حرف. ما که برخوردی ندیدیم
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 3
      انشاءالله امسال برخورد میشه اونم شدید .
    • ... IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      ماه مبارک امسال را هم خواهیم دید.
    • US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 20
      حداقل ببینید روش امام و پیغمبر چه بوده مثل همانها باشید ، یک حدیث و روایت بیاورید مبنی بر اجبار مردم به روزه گرفتن یا برخورد با بدحجابها ، هر که مسلمان نیست و روزه ندارد به شما چه ؟ حداقل به ایه لا اکراه فی الدین معتقد باشید ایه که از حدیث و روایت معتبر تر است .
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 1
    غذا خوری ها و رستورانهایی ک بوی غذا از آنها خارج میشه هم لحاظ بشه،،، اکثر اغذیه فروش های غیر ضروری باز میباشند و فقط تا نصف کرکره پایین، ،،،
  • !! IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    3 0
    متاسفانه ! حتی در حد قبل از انقلاب هم ، با روزه خواران علنی ، برخورد نمیشود !!
  • رحمت IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    پیشاپیش فرا رسیدن ماه رحمت و رافت الهی رو تبریک میگم...
  • علی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    2 3
    هیچ بدی بدتر از روزه خواری در مقابل دید مردم نیست . خیلی بی شرمی و نامردی است . وباید با جدیت تمام با متخلفان برخورد شود . کسی که در ملا؛ عام روزه خواری میکنه جز کینه و خباثت هیچ هدفی نمیتواند داشته باشد .
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    3 0
    کفار از عمد روزه خواری میکنن
  • محمد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    به نظر من یک ساعت کم است حد اقل دو ساعت قبل از اذان مغرب باید آزاد باشد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 14
    نمی‌دونم چرا یه عده روزه می‌گیرند باید برای بقیه تعیین تکلیف کنند ، ؟ بنده یه کارگاه تولیدی دارم از ابتدای ماه مبارک به پرسنلی که روزه می‌گیرند یک ساعت مرخصی میدهم ،برای بقیه پرسنل هم که به هر دلیلی نمی‌توانند ،یا نمیخواهند روزه بگیرند ساعت ناهار طبق معمول برقراره . یادمان باشد این مملکت متعلق به هشتاد میلیون ایرانی است . و همه به یک اندازه سهم دارند ، خواهش میکنم دست از سر دین خدا بردارید ، دفاع بد به اندازه کافی به دین مردم ضربه زده .
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    درشیرازتوبازارکه بایددینی ترباشه بیشترروزه خواری میشه بطوری که دربازارمسگرها مغازه دارها درجلومغازشون غذاگرم میکنند وبساط صبحانهشون پهن می باشد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      چندسال پیش ماه رمضان در شهری که هستم وارد مغازه شدم پسر جوون تا منو دید قابلمه ی آب گوشت روی میز گذاشت و سربالا هم جواب منو داد خلاصه اون سیب زمینی و گوشت داخل قابلمه بوی آبگوشت میداد
  • کمیل IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    10 0
    همه ما اعم از روزه دار و غیره به همون قانونی که بهش رای دادیم باید احترام بگذاریم ، و هون طور که در خبر قید شده برخورد قانونی با تظاهرکنندگان به روزه خواری صورت خواهد گرفت ؛که این جرن باید دارای عنصر معنوی ( عمد در ارتکاب در فعل روزه خواری در ملاء عام مستتر می باشد) باشد؛فلسفه وضع این حکم نیز جلوگیری از گسترش منکر و بیم تجری افراد می باشد .نتیجتا" اگر شخصی به هر دلیل نتواند روزه بگیرد تا حدی که حرمت ماه مبارک رعایت شود ، خودداری کرده و در ملا عام تظاهر به خوردن و دهن کجی به شارع مقدس نکند ؛ از شمول مجازات خارج خواهد شد .به نظر این حقیر مشکل اساسی امروز ما رواج هتک حرمت به یکدیگر و عدم وجود تعهد نسبت به قرار دادهای اجتماعی است .والا بارها دیده ام ؛ اشخاصی که روزه نیستند حرمت روزه داران رو نگه می دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس