با ابتکار صلح رئیس شورای عالی یمن می توانیم شاهد پایان جنگ باشیم

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: با ابتکار صلحی که اخیراً توسط رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است می‌توان در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

به گزارش مشرق، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه، امروز سه شنبه در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات یمن و چگونگی حل و فصل فاجعه انسانی در این کشور، با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

در این گفتگو، مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به ورود به هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم یمن، ابراز امیدواری کرد در پرتو تلاش‌های سیاسی و اقدامات عملی در جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و گفتگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.

وی در این راستا ابتکار صلحی که اخیراً توسط رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است را گامی مهم دانست و تاکید کرد در صورت تعامل مثبت با آن و داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می‌توان در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات خود از جمله رایزنی‌های اخیرش با گروه‌های مختلف یمنی در اردن و آخرین رایزنی‌های به عمل آورده با طرف‌های درگیر بحران یمن، به برنامه خود برای سفر به تهران جهت تداوم رایزنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    آمین. بخدا اینها هم انسانند که 8 سال (فقط تحریم نشدند ،محاصره شده اند، بمباران میشوند و هیچ کشوری حتی اشاره نمیکند چه رسد به اعتراض)
  • 5268544624 IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    امیدوارم بین این کشورها صلح شود وخون مسلمانان ریخته نشود مسلمان برادر مسلمان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس