کد خبر 1356433
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مسافران دوز سوم واکسن را تزریق کنند / امسال سال طلایی سفر است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اگر پروتکل‌ها رعایت شود و دوز سوم واکسن به صورت حداکثری تزریق شود، می‌توانیم از دستاورد کنترل این بیماری در کشور صیانت کنیم.

به گزارش مشرق، جعفر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور، محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بعدازظهر امروز دوشنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از ستاد هماهنگی خدمات سفر بازدید کردند.

در جلسه‌ای که پس از بازدید این مسئولان از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر انجام شد، علی اصغر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: «رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی یکی از اولویت‌های ما در ستاد هماهنگی خدمات سفر بوده است و از تمامی همکاران در استان‌ها می‌خواهیم که با توجه بیشتر به پروتکل‌ها، مردم و مسافران را ترغیب به تزریق دز سوم واکسن کنند.»

در ادامه این جلسه جعفر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: «با تاکید رئیس‌جمهوری محترم و تاکید ایشان به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید مردم را به تزریق دز سوم واکسن ترغیب کنیم. اگر پروتکل‌ها رعایت شود و دز سوم واکسن به صورت حداکثری تزریق شود، می‌توانیم از دستاورد کنترل این بیماری در کشور صیانت کنیم.»

او افزود: «رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن باید در دستور کار تمامی ارگان‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گیرد تا به لطف خدا بعد از تعطیلات با مشکل پیشروی بیماری کرونا مواجه نشویم.»

میعاد فر ادامه داد: «بحث دیگر ما در حوزه بهداشت و اورژانس کشور نظارت بر تغذیه در رستوران‌ها و رعایت مسائل بهداشت و سلامت غذایی مسافران است. با نظارت‌های بیشتر باید مراقب سلامت تغذیه مسافران بود.»

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: «امسال و در سفرهای نوروزی بحث منواکسید و مرگ ناشی از آن بسیار جدی بوده و نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. باید از طریق شبکه‌های استانی به مردم و مسافران آموزش داده شود که از وسایل گرمایشی به چه نحوی استفاده کنند تا منجر به بروز مشکلات حوادث و فوت آن‌ها نشود. نظارت، کنترل و پیشگیری می‌تواند باعث تلفات کمتر ما در سفرهای نوروزی باشد تا حادثه‌ای اتفاق نیفتد و باید این کنترل‌ها بیشتر شود.»

تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مدارس و دانشگاه‌ها بعد از نوروز بازگشایی شود

میعادفر گفت: «امسال سال استثنایی در سفرهای نوروزی بود و به نوعی سال طلایی مسافرت‌ها بود. در این سفرها یک جریان اقتصادی راه‌اندازی شده و امیدوارم که شرایط روز به روز بهتر شود.»

او اظهار کرد: «نگرانی آقای رئیس جمهوری این بود که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود زیرا در همه دنیا مراکز آموزشی بازگشایی شده‌اند و ما داریم از این زمینه آسیب می‌بینیم. خیلی از رشته‌ها، رشته‌های تخصصی است و نمی‌توان آنلاین این درس‌ها را تدریس کرد. وزارت بهداشت هم از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد تا بتوانیم این بازگشایی‌ها را بعد از تعطیلات نوروز داشته باشیم.»

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین بیان کرد: «نظارت‌های بهداشتی جدی بر رستوران‌ها انجام شده و ۵۰۰ تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.»

او در ادامه گفت: «بحث راهیان نور بسیار جدی بود و مردم به خوبی استقبال کرده‌اند و ما هم فضایی را فراهم کرده‌ایم که هیچ مسافری از بیماری کرونا آسیب نبیند. معاندین همیشه به دنبال بهانه‌جویی از مراسم راهیان نور هستند که خوشبختانه امسال بدون حادثه انجام شد.»

تلاش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن

پس از آن محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: «امسال با توجه به افزایش بحث سفرها در تعطیلات نوروز، در روزهای ابتدایی سال و در برخی استان‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که با درایت ستاد هماهنگی خدمات سفر این مشکلات به حداقل رسید.»

او افزود: «سازمان جوانان هلال احمر در بحث رعایت پروتکل‌ها و کنترل بیماری کرونا فعالیت‌هایی داشته و سعی کردیم با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مردم را ترغیب به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن کنیم. از طرفی این نهاد با توجه به فرموده مقام معظم رهبری سعی در ترویج شادی و نشاط در جامعه داشته است.»

گزارش‌های خلاف واقع کوهنوردان جان نیروهای امداد و نجات را به خطر می‌اندازد

در ادامه این جلسه محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: «سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزایش صددرصدی پست و پایگاه در کشور را داشته و و استفاده از ظرفیت‌های مردم در این سازمان انجام شده است.»

او بیان کرد: «روز گذشته هم طبق گزارش‌هایی که داشتیم ۱۲ کوهنورد در ارتفاعات حضور داشتند. این نوع گزارش‌ها به نوعی معضل برای ما تبدیل شده و در هر جایی که این عزیزان خسته می‌شوند با تماس با سازمان امداد و نجات و تحت فشار گذاشتن این سازمان توسط رسانه‌ها طلب امداد می‌کنند و جان نیروهای ما را با خطر مواجه می‌کنند.»

صحنه جدیدی از خدمت‌رسانی و ایثار

در پایان علی اصغر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: «من تشکر ویژه از مجموعه وزارت بهداشت و اورژانس و جمعیت هلال احمر دارم که در دو سال گذشته صحنه جدیدی از خدمت‌رسانی و ایثار را رقم زدند. در این روزها با روایت‌هایی از خودگذشتگی مواجه شدم که برایم بسیار قابل احترام بود و فقط جزای این عزیزان اخروی و توسط خداوند ادا خواهد شد.»

او تاکید کرد: «تمهیدات بسیار زیادی اندیشیده شده بود و ماه‌ها تلاش کردیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم. سعی شد از بضاعت کشور در خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن انجام شود. اگر هم‌افزایی بین دستگاه‌ها صورت گیرد، خدمت مؤثر و به موقع انجام خواهد شد. هر چقدر هماهنگی بین دستگاه‌ها بیشتر باشد، مردم عزیز ایران طعم خدمت را بیشتر احساس خواهند کرد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 3
    دروع محضِ ، گفتن واکسن نزنی بانک کاراتو انجام نمیده اصلا بانک نمی پرسه واکسن زدی یا نه چه برسه انجام نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس