اثربخشی بالای واکسن نورا در برابر جهش‌های مختلف کرونا/ احتمال آغاز تزریق دز چهارم در اردیبهشت

مدیریت اجرایی واکسن نورا به بیان توضیحانی در اثربخشی واکسن نورا بر روی انواع جهش‌های کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، جعفر سلیمیان در خصوص اثربخشی واکسن نورا بر روی انواع جهش‌های کرونا گفت: طراحی این واکسن بر اساس ویروس ووهانی بوده است، اما واکسن این قابلیت را دارد که به سرعت انواع جهش‌ها در پلتفرم واکسن جایگزین شود تا اثربخشی این واکسن در برابر انواع واریانت‌ها افزایش یابد البته آنتی‌بادی حاصل از دریافت واکسن موجب می‌شود تا ایمنی بخشی مناسبی در برابر انواع و اقسام جهش‌ها ایجاد شود.

مدیریت اجرایی واکسن نورا ضمن اشاره به اینکه مجور صادر شده برای واکسن نورا برای دز یادآور است، ادامه داد: بر اساس آنچه وزارتخانه به ما گفته است می‌توانیم این واکسن را برای چند هزار نفر در دزهای اول و دوم تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در کشور دزهای اول و دوم واکسن کرونا تزریق نکرده اند، افزود: برخی از این افراد این اقبال را دارند که این واکسن را در دزهای اول و دوم دریافت کنند چرا که به واکسن نورا اطمینان دارند و علاقه‌مندند آن را دریافت کنند.

 سلمانیان در خصوص برنامه واکسن نورا برای تولید دز چهارم واکسن کرونا گفت: بر اساس آنچه در مقالات آمده است تا سال ۲۰۲۴ ویروس کرونا با ما است و بنابراین با توجه به اینکه هر ۴ ماه یک بار سطح آنتی بادی کاهش پیدا می‌کند به نظر می‌رسد که هر ۴ ماه یکبار باید واکسیناسیون انجام شود که البته امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

مدیریت اجرایی واکسن نورا ضمن اشاره به اینکه در برخی از کشورهای اروپایی دز چهارم تزریق شده است ادامه داد: به نظر می‌رسد در کشور ما در اردیبهشت و خرداد تزریق دز چهارم را داشته باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علم NL ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    13 0
    درسته واکسن کشور عزیزم هست و بهش افتخار میکنم ولی هر ادعای علمی نیاز به اثبات داره و اثبات اون هم با مقاله هست وقتی واکسن مقاله علمی نداره که این ادعا هارو اثبات کنه. واکسن نیاز به 4 مرحله تست بالینی داره که در هرمرحله هم باید مقاله هاش چاپ بشه وقتی میگین تست بالینی انجام شده و آمار و ارقامش هست آیا چاپ کردم مقاله حتی در مجلات حتی داخل کشور این همه سخته؟؟ مثل این میمونه یکی نیمرو درست کرده ولی نمیتونه یه متن ساده بنویسه این نیمرو رو چطوری درست کرده.
  • US ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    12 0
    اگه راست میگین مقاله علمیش رو منتشر کنید تا اثبات کنید تا دنیا بدونه چه دستاوردی بدست آوردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس