کد خبر 1356103
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
یک نظامی صهیونیست: نشست نقب، ارسال پیام به تهران است

مقام نظامی پیشین اسرائیل گفت: دلیل اصلی برگزاری نشست نقب با حضور وزرای خارجه ایالات متحده، رژیم صهیونیستی، مصر، بحرین، امارات و مغرب، ارسال یک پیام آشکار به تهران در شرایط خاص جاری در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل اسپوتنیک "آموس گیلعاد"، رئیس سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر قدس، انگیزه اصلی برگزاری نشست "نقب" را تلاش برای تشکیل یک استراتژی با برخی از کشورهای عربی و دادن پیام به ایران عنوان کرده است.

وی گفت: این نشست که ابتدا قراربود در بیت المقدس برگزار شود ولی بعد محل برگزاری آن به شهر نقب در جنوب سرزمینهای اشغالی تغییر کرد. از لحاظ توسعه دایره همکاری کشورهای عربی با اسراییل با هدف ارتقای جایگاه منطقه ای اسراییل اهمیت دارد و برگزاری این نشست عربی –امریکایی در سرزمینهای اشغالی یک پیام آشکار خطاب به ایران و "جریان تروریستی سنی "در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این نشست را یک دیدار سیاسی-تاریخی خوانده است.  

 "یائیر لاپید"  افزود: در این نشست، موضوعات مختلف سیاسی بویژه پرونده هسته ای ایران بررسی می شود.

وزیر خارجه آمریکا شنبه شب وارد سرزمین های اشغالی شد و قرار است با نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کند.

 با تنها ماندن عربستان و امارات در مقابل حملات یمنی‌ها و نیز اوکراین در برابر روسیه، همپیمانان آمریکا در منطقه از آینده مبهم خود و بدعهدی‌های ایالات متحده بیمناک شده‌اند. آمریکایی ها نیز با برگزاری نشست‌هایی از این دست، در تکاپو برای اطمینان بخشی به همپیمانان خود در منطقه از تداوم حمایتهای خود از آنان حتی پس از توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند.  

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که "ایمان الصفدی" وزیر امور خارجه اردن گفته است در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 1
    برد موشکها تا مغرب هم ضروری شد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      1 0
      خخخخخخ اینهمه کشور(سران سرسپرده) به اضافه رژیم رو به موت صهیونیستی جمع شدن تا علیه ایران ائتلاف کنن تا حکومتهای کثیف و ننگینشون ساقط نشه.غافل از اینکه پشت این کشور دولت ، نظام، رهبری عزیز به خدا و مردمشه. و خلاصه اینکه چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد .
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    امروز هم وزير خارجه عراق حملات به عربستان را شديدا محكوم كرد ! چشم دل تون روشن !
    • ناشناس IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      میدونی یه جورایی شاید شوی سیاسی باشه نمیدونم ولی خیلی پستن اگه اینطور باشه
    • CA ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      1 0
      صبح بخیر! کاظمی از چندین سال قبل از اینکه به عنوان نخست وزیر موقت انتصاب بشه مواضعش رو در نوکری امریکا و اسراییل و ایجاد ارتش صهیونیستی در سایه آل یهود و آل سعود در غرب آسیا در مقاله هایی که در رسانه های سعودی مینوشت کاملا روشن بیان کرده.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 1
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس