لاپید:بحران اوکراین برای دورکردن حواس ها از مذاکرات وین است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست خبری با همتای آلمانی علیه ایران اتهام‌زنی کرد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به مذاکرات در وین برای رفع تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران، اتهام‌زنی‌های بی سند مقام‌های تل‌آویو را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید:

نفوذ سایبری صهیونیست‌ها به دیوان پادشاهی اردن

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان چهارشنبه (دیروز) برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی رفته و امروز پنجشنبه در قدس اشغالی با همتای صهیونیست خود دیدار دوجانبه ترتیب داده است.

«یائیر لاپید» که علاوه بر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عهده‌دار منصب نخست‌وزیر گردشی کابینه کنونی این رژیم است، در کنفرانس خبری مشترک با این مقام ارشد آلمانی از رایزنی دو طرف درباره مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به همتای آلمانی گفت: اروپایی‌ها نمی‌توانند خطرات فرا هسته‌ای ایران را نادیده بگیرند.

وزیر خارجه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب‌ آسیا مدعی شد: «من و خانم بائربوک درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران که در وین در حال برگزاری است و آلمان هم بخشی از آن است، صحبت کردیم. من موضع اسرائیل را مطرح کردم مبنی بر اینکه ایران هسته‌ای نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان را به مخاطره می‌اندازد».

اظهارات ایران‌هراسانه لاپید در حضور وزیر خارجه آلمان

کنفرانس خبری لاپید با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان

این مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای منسوخ و بی اساس این رژیم علیه مواضع منطقه‌ای ایران ادعا کرد: «سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) همچنین نمی‌توانند تهدیدات ایران فراتر از برنامه هسته‌ای اش را نادیده بگیرند».

یائیر لاپید سپس مدعی شد: «ایران، همان حزب‌الله در شمال (فلسطین اشغالی) و ایران همان حماس در جنوب (فلسطین اشغالی) است. ایران صادرکننده تروریسم است از یمن گرفته تا بوئنوس آیرس».

نخست‌وزیر گردشی رژیم اشغالگر قدس در این نشست خبری به تندی علیه آپارتاید خواندن رژیم صهیونیستی موضعگیری کرد. به ادعای او، درباره «تلاش‌های شرم آور» در جهان برای ترسیم رژیم صهیونیستی به عنوان یک نظام آپارتاید در جریان است.

عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری با وزیر خارجه آلمان مدعی شد: «اسرائیل آپارتاید نیست».

وی به شدت علیه کارزار آپارتاید خواندن رژیم صهیونیستی موضع گرفت و در کنار وزیر خارجه آلمان مدعی شد که این تلاش‌ها «بخشی از کارزار نادیده گرفتن حق اسرائیل برای موجودیت به عنوان کشور مردم یهودی است».

یادیر لاپید سپس به تعریف و تمجید از مواضع آلمان در قبال رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «آلمان دوست وافعی است که اسرائیل می‌تواند روی حمایتش حساب کند...اتحاد ما با آلمان یکی از مهم‌ترین روابط ما است، ارتبازات ما در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی میتنی بر ارزش‌های دموکراتیک و لیبرال است».

یائیر لاپید چندی قبل در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، علیه ایران و مذاکرات وین حرف زده بود. به روایت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گفت‌وگو با ماکرون درباره موضوعاتی چون «چالش‌های منطقه‌ای، گفت‌وگوهای هسته‌ای و درخواست اسرائیل برای فشار بر ایران» بود

 اتهام زنی این مقام رژیم اشغالگر قذس علیه ایران در شرایطی مطرح شده که ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. علی باقری در رأس هیأتی روز سه‌شنبه به وین رفت و رایزنی‌ها در سطوح مختلف در پایتخت اتریش در جریان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 0
    به هر میزان که به‌دنبال مذاکره و هر نوع توافق با شیطان بزرگ و دنباله‌روهای اروپایی‌اش باشیم اقتصاد کشور به همان نسبت شرطی شده و با شکست مواجه خواهد شد؛ اما اگر مذاکرات و تعهدات هسته‌ای برجامی خود را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن به حال تعلیق در آوریم و به دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن باشیم، قطعاً نقمت و تهدید تحریم را به نعمت و فرصت تبدیل کرده‌ایم؛ در این‌صورت حربه‌ی تحریم برای همیشه از دست دشمنان گرفته خواهد شد و در جنگ اقتصادی موفق خواهیم شد، و این تنها راه موفقیت است.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 0
    برای اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران هیچ مذاکره‌ای لازم نبوده و نیست؛ چه رسد به‌اینکه مذاکره فرسایشی شده و زمزمه‌ی مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا مطرح می‌شود! از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مذاکرات را در اسرع وقت به حالت تعلیق در آورند و تا زمانی‌که غربی‌ها به تعهدات خود عمل ننموده‌اند، به مذاکرات باز نگردند.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس