کد خبر 1357025
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتر نوشت: از شروع حملات به زیرساخت های مقاومت در سوریه، فرض بنیادین رژیم صهیونیستی در راهبرد جدید خود که آن را ‘جنگ میان جنگ ها’ می نامید این بود که می تواند با فراتر بردن خشونت از حدود محاسبات مقاومت، نوع پایداری از بازدارندگی ایجاد کند.

زمان منطقی را که باید صرف تغییر کاربری بخشی از زیرساخت های مقاومت از حوزه نظامی به حوزه عملیات ویژه می شد، صهیونیست ها حمل بر ‘ضعف’ کردند. این محاسبه باعث شد اسراییل با ایجاد یک جهش، به سمت راهبردی حرکت کند که ماشین پروپاگاندای موساد آن را ‘کشتن از طریق هزاران زخم، نامید.

به طور کلی، تصور صهیونیست ها این بود که با انتقال منازعه به حوزه عملیات ویژه اطلاعاتی، نبرد را به منطقه مزیت خود منتقل می کنند و به تدریج خواهند توانست ضمن از کار انداختن ماشین جنگی مقاومت، نسل جدیدی از بحران های مزمن داخلی را در ایران ایجاد کنند.

اکنون زمان تصحیح محاسبات است. جبهه داخلی اسراییل با انواع سرگیجه آوری از عملیات ویژه اطلاعاتی مین گذاری شده و این مین ها به موقع عمل می کند. همزمان، عملیات اربیل به معنای مکان یابی برنامه موشکی درون یک راهبرد پیچیده نبرد زیرآستانه جنگ است که قطعا فراتر از معادلات پیشین می رود.

 تازه این نیمی از داستان است. نبرد سیف القدس نشان داد مقاومت گزینه جنگ گسترده را هم حفظ کرده. همه راه ها به جبهه داخلی اسراییل ختم می شود، یعنی همان جایی که قرار بود مصونیت پایدار پیدا کند. تعبیر ‘شلیک از درون خانه’ را موساد و شاباک باید شبانه روزی چند بار رونویسی کنند.

اسرائیل در راهبرد جنگ میان جنگ‌ها به دنبال چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    13 1
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      4 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جئپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    5 0
    صهیونیست ها کارگردانی می کنند ـــــآمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • سید IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 0
    حتا اگر صهیونی ها هم از شمارش معکوس برای نابودی کیان شان کراهت دارند، مطمئناً ملت های منطقه درحال انجام دادن داوطلبانه این کار را برای ایشان هستند! اکنون این شماره از بیست و پنج سال به بیست سال رسیده است!!
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      اگر فلسطینیان باهم متحد شوند ویکپارچه قیام علیه صهیونی راشروع کنند بیستر یهودیانی که ازدیگر کشور ها آمده اند فرار برقرار ترجیح داده وپابه فرار خواهند گذاشت جنبش های نظامی حماس وجهاد اسلامی باید تمام مردم فلسطین مسلح کنند تابه جنگ باصهیونی بپزدازند
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    رفته بودیم پیک نیک یا همون دورهمی بیرونی هوای تابستان بسیار گرم پس از چند ساعتی راه رفتن و گردش به شدت تشنه رسیدیم به بستنی فروشی دهکده بستنی خریدیم نشستیم زیر کولر داخل یکی از دوستانمون بستیش رو برداشت رفت نشست آفتاب به خوردن ما هنوز دو قاشق نخورده بودیم با کاسه خالی اومد داخل. پرسیدیم چی شد بستینت رو ریختی دور ؟؟ گفته نه نه افتاب گرم بود سریع آب شد سرکشیدم خخخخ . حالا این رژیم آپارتاید هم رفته نشسته زیر گرمای سوزان مقاومت بستنیش آب شد سرکش و دررو شد.چقدر زود تمام شد. 4500 سال دویدند دوتا قاشق نخورده باید سربکِشَن در برن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 0
    اين خانه عنكبوت نكبت بارهرچه بدورخودتاربكشدباهرطوفان مقاومت ازبين می رود.
  • چرا؟؟؟؟؟؟ IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    چرا کشور های مسلمان یک ناتوی اسلامی تشکیل نمیدهند و گند اسرائیل را نمیکنند؟؟؟واقعا مشکل کجاست؟؟؟؟؟؟؟ آخر کدام قدرت نظامی توان ایستادگی در برابر ارتش پاکستان وایران و ترکیه و عربستان ومصر و عراق و آذرباییجان و الجزایرو اردن و ............دارد؟؟؟؟؟ قدرت اول نظامی در دنیا میشویم 34 کشور اسلامی داریم مسلمانان ثروت مند هستند نبض بازار انرژی(نفت و گاز) در دست مسلمانان است موقعیت مناسبی دارند اگر هم اسرائیل غلط زیادی بکند پاکستان قدرت اتمی است بمب اتم دارد میتوانیم تلافی کنیم اسرائیل کوچکترین عمق استراتژیکی ندارد از همه طرف در محاصره مسلمانان است چرا همیشه با هم میجنگیم ؟؟؟؟ لیبی جنگ است عراق جنگ است ترکیه با کرد ها میجنگد عربستان با یمن میجنگد افغانی ها با هم میجنگند آذرباییجان با ارمنستان میجنگد سوریه جنگ است سودان جنگ است
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 1
      خخ خخ خخ، ما هنوز تو مملکت خودمون، تو خیابون ها و جاده ها از سمت راست سبقت می گیریم.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    حال که بحث دولت صهیونیستی پیش آمد بد نیست دوستان حاضر در این سایت در خصوص هم افزایی روسیه و اسرائیل در بسیاری از چالش ها و فرصتهای موجود روشنگری نمایند و این ادعا که رابطه اسرائیل و روسیه تا حد زیادی با رابطه اسرائیل و آمریکا همتراز است و عملا نفوذ اسرائیل در سیاستهای روسیه رو به فزونی است، نظر خود را اعلام نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس