2881232.jpg

عملیات شکست محاصره ۳ فقط نماد ضعف و ضربه پذیری سعودی ها نیست و ادامه راهبردی جدید جبهه مقاومت است که از ماجرای اربیل رسانه ای شده و خبر از یک تغییر بزرگ در منطقه غرب آسیا می دهد.

سرویس جهان مشرق؛ عصر روز جمعه (پنجم فروردین ماه) یگان های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده و غافلگیرانه ای را علیه رژیم سعودی انجام دادند تا نشان دهند هشدارها  خطاب به ریاض و حامیانش تو خالی و صرفا یک رجزخوانی و نمایش رسانه ای نیست.

عملیات منحصر به فرد شکست محاصره ۳ که انتشار جزئیات چگونگی انجامش در مقطع فعلی امکان پذیر نیست با هشتمین سال تجاوز نظامی ائتلاف  غربی - عربی - عبری همزمان شد و حاوی پیام روشن نه برای رژیم سعودی و امارات بلکه برای آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها بود.

باید توجه داشت هدف این عملیات فقط انهدام تاسیسات نفتی و به رخ کشیدن ناکارآمدی تمامی سامانه های دفاعی خریداری شده رژیم سعودی نبود چرا که پیشتر این برتری ها در میدان نبرد اثبات شده بود و اهل فن می دانند این قدرت نمایی فقط بخش کوچکی از توان جبهه مقاومت است.

موفقیت عملیات شکست محاصره ۳ در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برای فرماندهان موضوعی قطعی بود و آنچه که روز جمعه گذشت نشان دهنده بخش دیگری از راهبرد جبهه مقاومت است و خبر از اجرایی شدن نقشه راهی می دهد که توازن قدرت را در غرب آسیا باز هم بیشتر از گذشته به سود محور مقاومت تغییر خواهد داد و البته این یک شوک بزرگ برای اندیشکده های ائتلاف غربی - عبری - عربی است چرا که متوجه محاسبات اشتباه خود شده اند.

از اربیل تا ریاض؛ صفحه نانوشته و جدید برای غرب آسیای متفاوت/ راهبرد جبهه مقاومت برای یک تغییر بزرگ بدون هیاهوی رسانه‌ای + نقشه میدانی و عکس

نگاه و مرور کوتاه تحولات اخیر منطقه به خوبی این تغییر و اجرای بخش دیگری از نقشه راه را نشان می دهد که جبهه مقاومت نه تنها در برابر اتفاقات و تحرکات جدید منفعل نبوده بلکه با رصدهای دقیق، همزمان در عرصه میدان و سیاست پیش رفته و بیشتر از قبل هم در برابر تهدیدات موضع تهاجمی گرفته و گام به گام و براساس برنامه پیشروی می کند و خود را برای هر سناریویی در هر جغرافیایی از منطقه آماده کرده است.

پر واضح است منطقه در آستانه ورود به مرحله جدیدی از تاریخ سیاسی است و در این میان رژیم هایی که تصور می کردند جنگ را برده اند و کار را تمام کرده اند حالا خود را در معرض خطرات بزرگ تر می بینند و در تازه ترین تلاش ها با تشکیل ائتلافی جدید درصدد هستند از میدان حذف نشوند اما جبهه مقاومت در برابر این تحرکات برنامه و دستور العمل های مشخص، قابل اجرا و خنثی کننده ای دارد.

از اربیل تا ریاض؛ صفحه نانوشته و جدید برای غرب آسیای متفاوت/ راهبرد جبهه مقاومت برای یک تغییر بزرگ بدون هیاهوی رسانه‌ای + نقشه میدانی و عکس

در یمن بال قدرتمند جبهه مقاومت ۷ سال سختی، محاصره و جنگ را با ایستادگی پشت سر گذاشته و امروز از موضع دفاعی خارج و خیز تهاجمی دارد و به شکل کم سابقه ای به توانی دست یافته که ائتلاف و عواملش (رژیم سعودی و امارات) را می تواند تحت فشار سنگین قرار دهد.

نیروهای مسلح یمن با توانایی که در حوزه ارتقاء یگان های موشکی و پهپادی به دست آورده اند هر لحظه می توانند شرایط را برای رژیم سعودی و اماراتی سخت تر کنند تا به هدف خود یعنی شکست محاصره چندین ساله دست یابند و این مسئله در ۳ عملیات گسترده و بزرگ اخیر به وضوح دیده شده و جای هیچ شک و ابهامی را باقی نگذاشته است.

در عراق نیز از جریان های شیعه گرفته تا گروه ها و شخصیت های موثر اهل سنت، احزاب کُرد و همچنین نمایندگان مستقل که همگی از موضع اقتدار برای استقلال و رها کردن عراق از وابستگی به میدان آمده اند و برای منهدم کردن ائتلاف سه گانه نزدیک به مثلث غربی - عبری - عربی مصمم شده اند.

نمایش بخش دیگری از راهبرد و نقشه راه جبهه مقاومت در مقطع حساس فعلی برای تغییر بیشتر معادلات در غرب آسیا فقط خلاصه و منتهی به عراق و یمن نمی شود و در تهران هم این رویکرد با انجام عملیات موشکی دقیق علیه مواضع صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق به کار گرفته و آغاز شده و با عملیات های دیگر ادامه می یابد.

از اربیل تا ریاض؛ صفحه نانوشته و جدید برای غرب آسیای متفاوت/ راهبرد جبهه مقاومت برای یک تغییر بزرگ بدون هیاهوی رسانه‌ای + نقشه میدانی و عکس

در مجموع جبهه مقاومت براساس برنامه پیش می رود و توان و قدرت چند لایه اطلاعاتی، نظامی، امنیتی خود را بدون هیاهوی رسانه ای به صورت تدریجی و البته به صورت مرگبار به رخ می کشد و اگر لازم شود در لبنان و سوریه نیز بار دیگر وارد عمل خواهد شد.

نباید فراموش کرد جبهه مقاومت در سال های گذشته به تهدیدات و حملات در هر زمان و جغرافیایی به صورت خاص پاسخ داد (که الزاما تمامی واکنش ها رسانه ای نشد) و همچنین در مقابل تحرکات و شیطنت های مقطعی طرف مقابل دست بسته نبود و با صبر و متانت مهره هایش را به صورت دقیق در صفحه شطرنج به حرکت درآورد چرا که راهبرد و هدف مشخص بود و از سویی دیگر اسیر جنگ رسانه ای نشد و به مسیرش ادامه داد و امروز هم صفحه نانوشته و جدیدی را باز کرده و واقع بینانه و واقع گرایانه و براساس قاعده برای کیش و مات کردن ائتلاف آمریکایی- انگلیسی - صهیونیستی گام بر می دارد.

از اربیل تا ریاض؛ صفحه نانوشته و جدید برای غرب آسیای متفاوت/ راهبرد جبهه مقاومت برای یک تغییر بزرگ بدون هیاهوی رسانه‌ای + نقشه میدانی و عکس

بدون شک عوامل رسانه ای ائتلاف غربی - عبری - عربی در داخل و خارج از کشور به مانند گذشته و بدون اشاره به جزئیات جنگ تمام عیار علیه ملت ایران، دولت های مستقل و مردم استقلال طلب منطقه، تمام تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی به کار خواهند گرفت اما سرنوشت این نبرد سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در میدان مشخص می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    19 3
    باید هم زمان با قطع کردن دست مزدوران عربی،عقبه ی اونها یعنی صهیونیستها را هم محاصره و از درون متزلزل و مستأصل کرد.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 4
      مدیر کامل دختر باز سربازی نرفته
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      مدیر کل اهل سنت دولتی تیم و گروه خرابکار دارد
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      5 0
      تا منافق خطرناکی به اسم مقتدی صدر نفس می کشد، متن فوق خوابی است تعبیر نشدنی.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      مزاحمت کوچه ایی در همین ساعت
  • مهدی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    14 1
    بسیار عالی، درود خدا بر رزمندگان و رهبران مقاومت
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    15 0
    یمن را به پیشرفته ترین فناوری های موشکی و پهپادی مجهز کنید تا دهن ممد اره را سرویس کند.
  • BE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    6 24
    اگر جرات دارید فقط یک موشک به اسرائیل شلیک کنید. فقط یک موشک.
    • مرتضی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      16 0
      شلیک کردیم شما کور بودی ندیدی جنگ ۱۲ روزه رو به یاد بیاور
    • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      13 0
      بهتره پا لیس های اسرائیل جنایتکار امثال تو بدونن، اگر مردم ایران یک تف بندازن صهیونیست های جنایتکار رو سیل برده ! اگر صهیونیست های جنایتکار بخوان غلطی کنن صدتا صدتا هزار تا هزارموشک میخورن زمین زیرپاشون رو رو سرشون ایرانی ها خراب میکنن!
    • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 0
      چندی قبل تر شلیک شده شما خبر ندارید....
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      جواب تی فور سوریه که باعث انهدام تاسیسات اطلاعاتی و نظامی در جولان اشغالی و کشته و زخمی شدن نظامیان شد . را متوجه نشدید . آن هم بدستور سردار شهید و رشید حاج قاسم عزیز
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      البته ما خودمان هم وجود مزدوران منافقی مثل شما داریم می دانیم ا آنها حتی جرات نکردن یگویند ایران به ما موشک زده گفتند با ما نبوده !
  • تک تیرانداز DE ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    30 2
    مشکل جبهه مقاومت در عرصه فرهنگی هست. دقیقا جایی که نقطه قوت دشمنان مقاومت قرارداره. درحالیکه شما در مورد پیروزی ده سال اینده مقاومت صحبت می کنید دشمن درحال اجرای نقشه نابودی مقاومت در افق پنجاه سال اینده هست.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 5
    آنچه در سپهر سیاسی عراق مشاهده می شود خلاف نظرات فوق الاشاره را نشان می دهد
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 1
      بابا سپهر بین.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    6 1
    با سلام مطالعه این گزارش چیزی بجز تحسین ندارد. علاوه بر این در سطور این گزارش می توان اقتدار، تسلط، بصیرت، شجاعت، مهارت و اجمالا اراده جدی و هدفمند محور مقاومت را استنباط کرد . جنگ، جنگ اراده هاست. تمایل دارم در باره جنگ اراده ها از دوران معاصر استعمار شاهد مدعایی را ذکر نمایم. ایتالیایی‌ها بساط مذاکره با عمر مختار را فراهم کردند و از عمر مختار برای مذاکره دعوت کردند. شرایط از طرف به ترتیبی چیدمان شده بود که بایستی در جریان آن اراده عمر مختار و همراهانش شکسته شود. عمر مختار شکسته نشد و به تبع آن استعمار از ایتالیا بیرون راندن شد. امام خمینی ره با ذکر قسم جلاله فرمایش کردند که تا آن زمان ترس به دل خود راه نداده است. آیا این اراده شکستنی است؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    10 0
    سلام بر شهیدان جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم.
  • خطر ترکیه از اسرائیل بیشتر است IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    8 5
    باید به هر نحوی شده با دخالت ها وجنگ افروزی های ترکیه در منطقه مقابله شود ترکیه از لیبی تا کردستان سوریه وکردستان عراق و آذرباییجان وافغانستان و تحریک قومیت ها در ایران در حال دخالت وخیانت به ایران ومحور مقاومت است از سویی از تحریم های ایران نهایت استفاده را برده و در حال قبضه بازار های منطقه وایجاد زیان اقتصادی برای ایران است گزافه نگفته ام اگر خطر ترکیه از اسرائیل بیشتر نباشد کمتر هم نیست ما باید با پشتیبانی و کمک به کرد ها ترکیه را عقب برانیم کرد ها از دو منظور لایق پشتیبانی هستند 1-کرد ها آریایی هستند و از لحاظ قومی با ایرانی ها هم خون بوده وگرایشات قومی یکسانی دارند مثلا در عراق ما از جریاناتی حمایت میکنیم که گرایشات پان عربی دارند وبا یک اشاره سعودی ها به عربستان گرایش پیدا میکنند 2-کرد ها شافعی مذهب و علوی مذهب هستند که در منطقه نزدیک ترین دیدگاه اعتقادی به شیعیان را دارند و در جریان جنگ سوریه وعراق دیدیم که چگونه با خون وجان در برابر تکفیری ها ایستادگی کردند
    • ایرانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 0
      کاملا درست است پیامبر اسلام خطر منافق را از مشرک بیشتر میدانستند یعنی همین ترکیه.سفارت اسرائیل در ترکیه بر علیه منافع جهان اسلامه و اردوغان روباه صفت شعار حمایت از مردم فلسطین سر میده
    • دلسوز IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 0
      بله متأسفانه بارها هشدار داده شد که ایران باید از دریچه نگاه فرهنگی،تاریخی به کردها اهمیت بیشتری میداد و در مقابل اعراب و ترکیه تقویت‌شون می‌کرد اما با تاسف نظام نگاهی ابزاری ب کردها داشته درصورتیکه تجربه نشان داده عراق باثبات باعث متورم شدن تعلق هویتی عربیت حتی بخش عمده ای ازشیعیانش خواهد شد که سه سوته ب دامن عربستان میغلتند‌.!!بارها اینو مطرح کردم روزیکه اردوغان تندیس کاوه آهنگر را در وسط میدان عفرین سوریه پایین کشید دقیقا میدونست چه ضربه ای به ایران فرهنگی زده اما حاکمیت ما هنوز هم متوجه نشده. یادآوری کنم که مهمترین مولفه هویتی برای جوامع وجود اسطوره‌ های مشترکه و دقیقا مهد و ریشه سنت‌های اساطیری ایران کردها هستن. کافیه مثلا فقط ب جشن نوروز در میان کردها دقت بشه آنوقت متوجه این مهم خواهیم شد‌. تا خيلي دیرتر نشده کردها را باید دریابیم مخصوصا کردهای سوریه و عراق.
    • احمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 0
      هر جا کرد باشد آنجا ایران است.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    عوامل داخلی و رسانه ای منبعث از خارجی ها . که بدشان نمیاد آمریکا بیاد تا در جلوی صف دولا شوند و تعظیم نمایند حواسشان زا جمع کنند ، خارجی ها که لمس کرده و می کنند . آثار معرکه را
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    هشدار بسیار بسیار جدی بصورت علنی و واضح داده شد . آنهائی که در هر کجا ریگی در کفش دارند . و رذیلانه رفتار می کنند و در اصل خون شهدا و مقاومت مردم در برابر سالها ظلم و جفای بیگانگان و دشمنان اسلام و مسلمین و ملل منطقه . را نادیده گرفته و نمک به زخم می پاشند و لبخند بر لب و اوهام در سر و به دنیای خود میاندیشند علیرغم ادعا . داده شد . اگر هشیار باشند هر چه زودتر موضع خود را تصحیح نموده و گرنه فرقی با جواسیس در اربیل ندارند و همانطور که از رفتار آنان بیخبر نبودند . حتما از ایشان بیشتر می دانند . خود دانند .
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    جناب سید عبدالملک بدرالدین ، صحبت از موشک های دریائی هم کرد . یعنی آسیب دیدن شناورهای دشمن ممکن است .
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    آقا دمتون گرم . چه شود . فکرش بکن . یک پاکسازی اساسی منطقه ای و شاید همراه با خانه تکانی
  • محن IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    دم مقاوت گرم.خوب حواسشون به این مارمولکها هست.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    با حذف جاسوسان در اربیل . پاکسازی نجاسات منطقه ای کلید خورده
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    ریاض با اعلام آتش بس ، واکنش اولیه اما ناقص نشان داد . روش نمیشه . مرحله ای عمل میکند .
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    **مصمم** به *انهدام* ائتلاف سه گانه ، نزدیک به مثلث غربی عبری و عربی در عراق , تا این حد جدیت و اعلام آن . بینظیر است . غلغله ای برپا شود . کی بود کی بود من نبودم . .. عجب!! بابت انذار به ایران بابت انهدام جاسوس خانه اسرائیل . چه سخنوری ها که فرمودند . و از هم پیشی میگرفتند . تا این همه رو رفتار کردند ، آن هم بعد از در هم آمیخته شدن خون شهدای دو کشور از جانب تروریست هائی که نزدیک بود عراق را تصاحب کنند و ایشان معلوم نبود کجا کز کرده اند و زبان شان در حلقوم شان گره خورده . و حالا خود را صاحب و دانا با کمک ابزار رسانه ای مثلث ، معرفی کرده و اظهار نظر میفرمایند .
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    صفین در وجهی متفاوت . بمنظور . ایندفعه تا آخر رفتن
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    زمان گردن کلفتی آمریکایی ها به سر آمده بایستی احزاب عراق اقلیم کردستان را به کشور عراق بازگردانند در ضمن یمنی ها گول ژست های عربستان را نخورند و تا بیرون راندن اشغالگران با تمامی قوا منابع حیاتی اشغالگران را بزنند.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    درسال جدیددرخواست ماازسپاه این هست که بطور تصاعدی برروی دقت،قدرت بیشتر،سرعت فراصوت درلحظه ای که موشک ها ازروی پرتابگرشلیک میشه مهمترازهمه قدرت انفجاری کلاهکهاوسرجنگی بدون افزایش ابعادبدنه موشکهای نسل جدیدترایرانی کارو تحقیقات انجام بده،مدل بعدی برد۴٫۰۰۰کیلومتراز چابهارتاجزیره«آشیانه بمب افکنهای یانکیهادرجزیره دیه گوگارسیا
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    چهار کشور، ایران، ترکیه، سوریه و عراق، شهروند کرد زبان دارند. در هر چهار کشور هم، گروهک‌های تروریست و وطن‌فروش پانکرد، بر ضد دولت مرکزی، مبارزه مسلحانه می‌کنند. جالب آنجاست که پانکردهای: ایران می‌گویند، هرجا کرد است، ایران است. ترکیه می‌گویند، هر جا کرد است، ترکیه است. سوریه می‌گویند، هر جا کرد است، سوریه است و عراق می‌گویند، هر جا کرد است، عراق است. وای نیست واقعی‌شان این است: هر جا کرد است، ولو یک نفر، آنجا کردستان است!
  • سرباز ساده IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    اسرائیل ؛انگلیس و آمریکا در پاتلاق خداوند دست و پا می زنند و به زودی به درک واصل خواهد شد. ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس