کد خبر 1355548
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
اقبالی: تیم ملی استانداردهای لازم را ندارد

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: عملکرد تیم ملی ایران در بازی مقابل کره نشان داد از استانداردهای روز دنیا عقب هستیم و با این وضعیت بدون شک اعتبار فوتبال ما در جام جهانی زیر سئوال خواهد رفت.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی با اشاره به شکست دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: در مصاحبه های قبلی که داشتم به دفعات گفتم تنها تیمی که می‌تواند معیار تیم ملی ایران را مشخص کند همین کره جنوبی است،. البته در سایر گروه ها هم تیم هایی مانند ژاپن، استرالیا و عربستان خوب هستند و نمی‌توان آنها را با سایر تیم‌های آسیایی مقایسه کرد.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب استانداردهای روز جهان قرار ندارد،؛ تیمی که ادعای حضور در جام جهانی و رقابت با بزرگان فوتبال دنیا را دارد نباید با یک مساله و تغییر نفرات اینگونه اسیر تیمی دیگر شود. بازی با کره واقعیتی را به ما نشان داد که امیدوارم دوستان هم به آن پی ببرند و در مدت زمان باقی مانده تا آغاز جام جهانی نسبت به رفع آن اقدام کنند.

این کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: اگر بخواهیم با این وضعیت به قطر برویم، آبرو و اعتبار فوتبال ایران زیر سئوال می‌رود. آنجا دیگر تیم‌های آسیایی و همگروه‌هایی مثل لبنان و سوریه وجود ندارند که به راحتی آنها را ببریم. آنجا باید با تیم‌های آمریکای جنوبی، آفریقایی و اروپایی جدال کنیم که بی شک کار سختی است و با این وضعیت دور از ذهن نیست که گل‌های زیادی را هم دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید:

کره عیار واقعی اسکوچیچ را نشان داد

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: فوتبال نسبت به گذشته خیلی فرق کرده، بازی در این عرصه و موفقیت در آن، توجه به ابعاد مختلف را می‌طلبد که ما از آن جا مانده‌ایم. به صراحت می‌گویم اگر می خواهیم در جام جهانی زنگ تفریح نشویم باید از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را برده و نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کنیم.

اقبالی: تیم ملی استانداردهای لازم را ندارد

وی در واکنش به این سئوال که مهم‌ترین نقطه ضعف موجود چیست؟ گفت: به نظر من کارلوس کی‌روش تا حدودی موفق بود و دلیل آن هم این بود که می دانست مشکل کجاست و چه باید کرد. ما اول باید ساختار دفاعی تیم خودمان را درست کنیم. اول نباید گل بخوریم و این کاری بود که کی‌روش انجام می‌داد اما در بازی دیروز دیدیم چگونه بازیکنان ما در زمین گرفتار شده بودند،. ما دو گل دریافت کردیم اما می‌توانستیم گل های بیشتری را هم بخوریم و این واقعیتی است که نباید از آن فرار کرد.

اقبالی ادامه داد: در بازی برابر کره عملا بازیچه دست آنها شده بودیم. چند بازیکن ما به دلیل ابتلا به کرونا یا محرومیت نبودند اما شیرازه و روند تیم به هم ریخته بود و این به معنای آن است که پشتوانه خوبی برای تیم ملی در اختیار نداریم. من اعتقاد دارم کادر فنی تیم ملی باید تقویت شود. ما به افرادی نیاز داریم که مستقل باشند و اجازه ندهند فرد یا افرادی از بیرون به آنها خط بدهند. نوع ترکیب و آرایش تیم ملی در بازی مقابل کره نشان داد تصمیم‌های کادر فنی تنها عامل چیدمان نفرات نبوده و بازهم دست‌های پشت پرده در فوتبال ملی دخیل است.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: مشکل دیگری که در بازی دیروز خیلی تامل برانگیز بود، به استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در زمین بازی باز می‌گردد، در شرایطی که ما بازیکنان لازم را هم در اختیار داشتیم. این مشکل را در بازی‌های قبلی هم دیده بودیم و نمی‌دانم وقتی بازیکن در پست تخصصی داریم چرا از بازیکن غیرتخصصی استفاده می‌کنیم؟!

وی تاکید کرد: چند مساله در این میان وجود دارد. یا اسکوچیچ شناخت و دانش خوبی ندارد یا همان دست‌های پشت پرده در آرایش نفرات در زمین زورشان بیشتر است و نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینیم. این تصمیم‌ها به ضرر فوتبال ما تمام می‌شود و در جام جهانی خواهیم دید که چگونه تاوان این اشتباهات را می دهیم.

اقبالی به مساله دیگری هم اشاره داشت و افزود: آرامش ذهنی و روانی تیم ملی هم باید مورد توجه قرار گیرد. سیستم بازی و تغییر آن در جریان بازی امری مهم است که متاسفانه در عمکلرد اسکوچیچ نکته مثبت و قابل ذکری مشاهده نشد. بازی ایران و کره را یک بار دیگر تماشا و آن را با بازی تیم‌های استرالیا و ژاپن مقایسه کنید،‌ متوجه می‌شوید فوتبال یعنی چه و ما چقدر با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم.

اقبالی: تیم ملی استانداردهای لازم را ندارد

کارشناس فوتبال ایران با ابراز تاسف از ملایمت صورت گرفته برابر هنجارشکنی محمدحسین کنعانی زادگان گفت: نمی‌دانم چه بگویم. آن اتفاق با آن بازخورد رخ می‌دهد و بازیکن را به همین راحتی می‌بخشیم. ما فوتبال را که سهل است فرهنگ و اخلاق را هم باختیم. چطور می‌خواهیم به سایر بازیکنان و نسل جوان بگوییم که ادب و نزاکت را رعایت کنید وقتی اینگونه با یک فرد خاطی به راحتی مماشات می‌کنیم؟! من متاسفم اما کوتاه آمدن در این مورد اصلا به صلاح نبود و به نظر من بازهم دست‌های پشت پرده کاری کردند که او بتواند بازی کند.

تیم ملی فوتبال ایران در نهمین بازی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز گذشته به مصاف میزبان خود کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا با ۲۲ امتیاز به رده دوم گروه نخست سقوط کند. در این گروه با توجه به شکست ایران برابر کره، صدر این گروه دستخوش تغییر شد و کره ای ها با ۲۳ امتیاز بالاتر از همه تیم های این گروه قرار گرفتند، ایران با اختلاف یک امتیاز در رده دوم است و تیم‌های امارات و عراق نیز با ۹ و ۸ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای دارند. لبنان و سوریه نیز با ۶ و ۵ امتیاز رده‌های پنجم و ششم این گروه را به خود اختصاص داده‌اند.

شاگردان اسکوچیچ در آخرین بازی خود در این گروه روز سه شنبه ۹ فروردین‌ماه در مشهد میزبان لبنان خواهند بود و کره نیز در دیداری خارج از خانه به مصاف امارات می‌رود.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    آقای کارشناس!!! این چندمین بار هست که مسیله کنعانی رو مطرح میکنی و اصرار به مجازات ایشون داری!!! لطفل مسایل اخلاقی رو به اهلش واگذار کن و نظرات کارشناسی اگر داری، جهت بهبود وضعیت فنی تیم ملی ارایه کن. اگر به شما باشه، حتما تا به حال خیلی ها رو دوباره به سربازی اعزام میکردی؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس