پول اسکوچیچ را بدهند و به او خسته نباشید بگویند!

فنونی‌زاده معتقد است که دیدار با لبنان، باید آخرین بازی باشد که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده، مدافع پیشین تیم ملی درباره عملکرد فنی ایران پس از شکست ۲ بر صفر برابر کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: بازی تیم ملی کسل‌کننده بود و انگار نه انگار که ما به دنبال گل بودیم. موقعیت‌های بازی ۱۲ به ۲ بود و این برای تیمی که آرزویش صعود به دور حذفی جام جهانی است، خوب نیست.

او ادامه داد: زمان کی‌روش هم که ما چپ و راست کره‌ را می‌بردیم، شانس با ما همراه بود و در این دیدار حتی جای شانس آوردن هم نداشتیم. کره‌جنوبی هم مثل ژاپن با اتکا به مالکیت توپ، توانست ما را خلع سلاح کند و پیروز میدان شود. به نظرم کره‌جنوبی حتی اگر دروازه‌بان هم نداشت، به آن می‌باختیم زیرا تیم ملی زور حمله کردن و ایجاد موقعیت نداشت. ۵ بازیکن ما نبودند اما ۴ بازیکن اصلی کره هم که شامل بازیکنان بوندسلیگایی آن‌ها می‌شدند، در این دیدار غایب بودند. نبود طارمی و جهانبخش توجیه است زیرا ما تاکتیکی از سوی شاگردان اسکوچیچ ندیدیم.

بیشتر بخوانید:

ایران حتماً بهتر از جام‌جهانی ۲۰۱۸ بازی خواهد کرد

این مدافع پیشین تیم ملی درباره ضعف تیم اسکوچیچ در خط  دفاع توضیح داد: عارف غلامی مدافع خوبی در لیگ است اما در سطح ملی خیر. دفاع راست‌های تراز اولی مثل رضاییان، حردانی و اسماعیلی‌فر داریم و نمی‌دام چرا باید یک مدافع غیرتخصصی در آن پست بازی کند. بعد از خروج خلیل‌زاده، نظم خط دفاعی تیم ملی به هم ریخت. حسینی ۳ سال است که روی نیمکت است و حاج‌صفی و محمدی هم از روزهای اوج‌شان فاصله دارند. نیمه دوم که نورافکن به چپ رفت سمت چپ تیم ملی تازه راه افتاد. اسکوچیچ نمی‌تواند تیم خوبی را در بازی‌های بزرگ راهی میدان کند.

وی اضافه کرد: حسینی دروازه‌بان استقلال آماده است، نیازمند تجربه بالایی دارد و بیرانوند هم با ۷۰ بازی ملی در بازی‌های بزرگ آب‌دیده شده؛ من نمی‌دانم چرا عابدزاده باید درون دروازه بایستد. او می‌خواهد خودی نشان دهد اما بازی‌های بزرگ مثل این دیدار که در سیدبندی جام جهانی تاثیر دارد، جای این کارها نیست. امیر می‌خواست توپ را یک ضرب جمع کند که توپ با برخورد به پایین دست و سپس برخورد به بدنش وارد دروازه شد.

فنونی‌زاده درباره ادامه دادن تیم ملی با اسکوچیچ عنوان کرد: بعد از بازی با لبنان بهتر است پولش را بدهند و به او خسته نباشید بگویند. من حامی اسکوچیچ بودم اما دو بازی با تیم بزرگی مثل کره‌جنوبی نشان داد او چیزی ندارد که به تیم و بازیکنان اضافه کند. ما ابزار لازم برای موفقیت را داریم اما مربی‌اش را نداریم. بهتر است یک مربی سطح بالای اروپایی بیاورند. فکر نمی‌کم پول فسخ قراردا با اسکوچیچ زیاد شود و بهتر است در این فصرت باقی مانده تا جام جهانی، یک مربی باکیفیت به تیم اضافه شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیما IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    22 14
    اسکویچ رکوردیی زد که هیچ یک از مربی هایی تیم ملی سابق ایران نزده بود به علاوه کرونا گرفتن جهانبخش طارمی شجاع نیز تاثیر داشت به علاوه هیچ انسان عاقلی موقعی که فقط یک زمستان تا جام جهانی مانده مربی خودش را عوض نمی کند
    • Farhad US ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 4
      وقتی مربی ارزان قیمت باشگاهی را به زور چپون به تیم ملی تحمیل میکنید نباید انتظار بهتر از این را می داشتید . اولین محک سخت این مربی با تحقیر تیم ملی همراه شد نه بخاطر شکست تیم ملی . برد و باخت در هر ورزشی همیشه بوده و هست و خواهد بود اما اینکه به این مربی فهمانده نشد بود که بازی تیم ملی ایران با کره در در این زمان حساس چقدر حایز اهمیت است قابل سرزنش و تاسف بار است. آیا از این باخت فدراسیون فوتبال درس عبرت خواهد گرفت و مربی شایسته ای را بر روی نیمکت فوتبال قرار خواهد داد واقعا شک دارم .
    • DE ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 4
      اسکوچیچ مربی خوبی هست. اما کاریزمای مربی بزرگ و نداره‌. کالدرون گزینه ی خوبیه
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 1
      کیروش بدون باخت و بدون گل خورده به جام جهانی صعود کرد.فقط بازی آخرش مقابل سوریه میاوی شد 2 به 2 یعنی فقط یک بازی گل خوردن.در حالی که اون موقع تیم ملی خیلی ضعیف تر بود و طارمی اون موقع الغرافه بازی میکرد الان پورتو و به چلسی و لیورپول و یوونتوس گل زده.اسکوچیچ به جز بردن تیم های ضعیف لبنان و عراق و سوریه چه کرده.مقابل تنها تیم قوی گروه تو باری رفت به زور مساوی کرد و در بازی برگشت هم که با حقارت باخت.حتی توان پاس کاری و کنترل توپ نداشتن چه برسه به حمله.ترکیب نا متقارن عدم دعوت از بازیکنان کلاسیک و به کارگیری بازیکن در پست غیر تخصصی.فاجعه کره تا مدت ها در ذهن خواهد ماند همان طوری که فاجعه ژاپن در ذهن ها ماند.با آبروی یک ملت بازی شد.افرادی که در راس ورزش هستن باید پاسخگو باشن.ورزش امروزه یکی از ارکان قدرت کشورهاست.امروز آمریکا میلیارد ها دلار صرف میکنه تا در المپیک اول بشه و با چین رقابت میکنن.امروزه کشورهای پیشرفته در میادین ورزشی اول هستن.ما هم باید به ورزش اهمیت بدیم.سرمایه سوزی و شکستن غرور یک ملت شوخی نیست.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 5
    بی سواد بیرانوند 49بازی ملی دارد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 4
    علم شما معلوم شد بیرانوند بازی ملی اش زیر 50 می باشد.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    16 3
    عده ای بی مایه زیان درآورده اند. آن موقعی که هیچ امیدی به صعود نداشتید و اسکوچیچ تیم را بدون شکست به جام جهانی برد کجا بودید آقایان کارشناس هیچ نشناس. با اولین باخت همه دم در آورده اید. خجالت هم بد چیزی نیست.
  • نام آشنا IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 3
    جمله کامل مدافع سابق قرمز و منتقد کیروش از این قرار است : پول اسکوچیچ را تمام و کمال بدهید و به او خسته نباشید بگوئید تا برود سپس برویم و یک مربی درجه یک اروپائی که فوتبال تهاجمی بازی میکند به نام " مارک ویلموتس 2 " را بیاوریم تا ما را با این بازیکنان لژیونر مان به فینال جام جهانی برساند.
  • حسینعلی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    17 3
    مربی سطح بالاتر از ویلموتس میخواین ، با یک شکست مثل خرمگس همه افتادن به جونش ، زشته بخدا کمی صبر و تحمل داشته باشین
  • جواد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 8
    مربی که قدوس رو میزاره بیرون و حاج صفی که دفاع راست هست رو میزاره هافبک چه انتظاری ازش میشه داشت . توی دور قبلی و این این دور از انتخابی نیاز به مربی نداشت تیم ما با این کیفیت بازیکنانی که ما داریم فقط یه مربی که بلد باشه چطور تاکتیک بریزه و بدونه یه دفاع رو نزاره هافبک نیاز داریم
    • حمید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      آقا جواد ، واقعا نمی دونی چرا قدوس بازی نکرد؟!! قدوس ، به همان دلایلی که طارمی و جهانبخش بازی نکردند، بازی نکرد. باری نکردن قدوس ، ربطی به خوب بودن یا بد بودن اسکوچیچ نداره، بهتره دلیل دیگری برای انتقاد از اسکوچیچ بیاری.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 1
    اگه ایتالیا بخواد طبق دستور العمل فنونی‌زاده عمل کنه که باید مانچینی رو اعدام کنه. اسکوچیچ فقط توی این 11 تا یازی فقط یه باخت داشته اونم توی مسابقه ای که طارمی و جهانبخش رو نداشت، خلیل زاده مصدوم شد و بقیه بازیکنا هم مثل سردار آزمون و امیری به دلیل غرور اصلا خوب بازی نکردن. انتظار داشتین با این وضعیت اسکوچیچ معجزه کنه؟ یا این که شما هم زمان کی روش مثل بعضیا به نون و نوایی رسیده بودین؟
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 2
    اگه ایتالیا بخواد طبق دستور العمل فنونی‌زاده عمل کنه که باید مانچینی رو اعدام کنه. اسکوچیچ فقط توی این 11 تا یازی فقط یه باخت داشته اونم توی مسابقه ای که طارمی و جهانبخش رو نداشت، خلیل زاده مصدوم شد و بقیه بازیکنا هم مثل سردار آزمون و امیری به دلیل غرور اصلا خوب بازی نکردن. انتظار داشتین با این وضعیت اسکوچیچ معجزه کنه؟ یا این که شما هم زمان کی روش مثل بعضیا به نون و نوایی رسیده بودین؟
  • سید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 4
    هر دروازه بانی جای عابدزاده بود روحیه اش را از دست میداد. ولی در سروع نیمه دوم دوسیو در کلاس جهانی داشت. چشماتو وا کن . با عابدزاده مشکل داری چکار پسرش داری .
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 1
    نگاه عقده ای و حسادت آمیز به مربی شایسته تیم ملی واقعا مضحک است و انگار گوینده معنی فوتبال را نمیداند و فقط عقده گشایی میکند و احتمالا نمیداند وقتی قهرمان اروپا با باخت به مقدونیه شمالی برای دومین دوره پیاپی نمیتواند به جام جهانی برود یعنی چه
  • علی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 0
    بله حتما گل محمدی و مجیدی خوبن یا ویلموتس مربی سطح بالای اروپا
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    صبر و ظفر دوستان قدیمند بر اثر صبر نوبت ظفر آید
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      هافبک خلاق نیست
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 20
    این تیم بی برنامه در جام جهانی قطر خیلی شکننده است، به یک مربی بزرگ خارجی در کلاس بین‌المللی نیاز داریم.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      اتفاقا قطر برای ایران مثل میزبان بودنه و تماشاگران ایرانی زیادی میرن پس ایران انگیزه اش زیاد میشه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    آقای فنونی زاده ! علی پروین باسواد سیکل مربی شما بود و زبان هم بلد نبود . باکیروش هم ما سطح فوتبالمان همین بود اما اسکوچیچ تیم را براحتی به دور نهایی برد آنهم تیمی که در آستانه سقوط بود واگر اون بود تیم صعود نمی‌کرد . دوره شما اصلا صعود نداشتید الان هم بهترین مربی جهان بیاید ما فقط میتوانیم به دوردوم جام برویم . ما باید حرفه ای واقعی باشیم ماباید تیمهایمان را به بخش خصوصی بسپاریم . الان ایتالیا صعود نکرد چون رقابت سخت شده است . میگویی طرفدار اسکوچیچ بودی اما من طرفدار رکوردش هستم حالا هرکس بود رکوردش کارنامه اش است . بلازویچ ، ویرا ، کی‌روش و بقیه بسختی صعود کردند اما بی دردسر بردیم . شما سه یک به عربستان باختید یاسه دو گل شما هم شوت ازدوربود چون ترس داشتید البته کشورهای صنعتی بیشتر بالاهستند . ما متعجب میشویم شمابی انصاف باشید چون فراموش کردید ما یک امتیاز می‌دادیم اصلا دوردومش نمی رسیدیم . یک باخت بااین رکورد اصلا عجیب نیست . عابدزاده اشتباه کرد و کره عقده باخت داشت همان دقایق اول توپ لو دادند . می‌دانستم می‌بازیم اما مابابردن لبنان اول میشویم و امارات نتیجه نگرفت اما تیم ضعیفی نیست .
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    بفرمایید شما
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 1
    ایشان در مقابل تیم بزرگ هیچ برنامه ای نداشت، بهتر که حق الزحمه ایشان را بدهند و سلامتی بروند ، تنها تیم قوی تیم کره بود که نتوانست کاری انجام بدهد
  • شاپور IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    بازیکن بودی ولی چیزی حالیت نیست چرا نمی گی اون کسی که مربی را اجبار کرده از غلامی ومهدیپور واون یکی استفاده کند باید از غدارسیون بره بله جناب بیشرف ماجدی جناب پیش کسوت موقعی که اون بیشرف ویلمتوس تیم را درقعر جدول قرار داده بود وهمین مربی چطور به اول گروه اورد بیاد نمی اوری واقعا حیف به پیشکسوتیت
  • 3 IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    جناب فنونی زاده گوشه گود وایستاده میگه لنگش کن! ایشون در چه سطحی مربیگری کرده که الان داره نسخه می پیچه؟ اسکوچیچ در 16 بازی که مربی ایران بوده 14 برد 1 مساوی و حالا یک باخت داره ، رکورد بالاتر هم دست همون کارلوس کی روش ه
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    جمع کنین بابا زبونتون وا شده انگار تیم ایران چی بوده . اوج افتخار ایران حذف از دور مقدماتی جام جهانیه اون همه برد داشت تیمی که درحال حذف بود رو برد جام جهانی بعد اینهمه برد یه باختم داشت خب چیه مگه انگار تاریخ فوتبال ایران باخت نداشته. این حتی بره جام جهانی حذف بشه بازم شاهکاره چون کیروشتونم همین بود دیگه اخر توانش . تازه این تیم نابود شده درمعرض حذف قطعی رو برد جام جهانی اونم بی ادعا اینم دست درد نکنه ماایرانیا
  • امیر علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    تیم رو تو بدترین حالت ممکن گرفته حالا به خاطر نبود بازیکن ها و اشتباهات بازیکن ها یه باخت اونم به کره داده همه برای ما کارشناس شدن
  • م ی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    این حرفها یعنی چی؟ چرا اینقدر جو گیر؟ انگار یک عده فقط منتظرند تیم ببازد و بعد حمله کنند. این بازی یک بازی تشریفاتی بود و خدا را شکر که اینقدر خوب بودیم و امتیاز گرفتیم که صعودمان به این بازی بستگی نداشت. کره ۱۰ سال ما را نبرده بود... فوتباله برد و باخت دارد... کاش این را همه بفهمیم. دنیا به آخر نرسیده. نه به آن تعریفهای اغراق آمیز و نه به این تخریبهای بی رحمانه. تیم تیم خوبی هستش... رئال صدرنشین از بارسا ۴ تا میخوره باور کن اینقدر تخریب نمیکنند... نبود طارمی و جهانبخش توجیه نیست واقعیته... به هر حال اینها بازیکنهای تاپ ما هستند و هر تیمی از این بازیکنان دارد. زمان کیروش که در رنکینگ همیشه اول بودیم همین آقایان منتقد میگفتند رنکینگ فایده ندارد و مسخره میکردند، حالا مهم شده؟ درد آقایان معلوم است... حسادت... خودشان میخواهند مربی تیم شوند.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 2
    شک ندارم تو قسمت نظر مخاطبین افرادی خارج از ایران دارن نظر میزارن و مشرق تایید میکنه . چون هیچ ایرانی عاقلی از اسکوچیچ حمایت نمیکنه الان
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      اتفاقا شماها مورد دار هستید و دارید عقده گشایی می کنید
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    فنونی زاده رو توی استقلال آدم حساب میکنند که کسی برای تیم ملی به حرفش برینه؟ به فنونی زاده بگید خفه شو برو لانه خودت
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    مشکل اسکوچیچ اینه که نشون داد هیچ برنامه دومی نداشت.اومدیم و خدای نکرده وسط جام جهانی طارمی برای یه بازی مصدوم شد بعدش باید اینطور ترکیب داغون چید و تعویض های افتضاح کرد؟ اصلی ترین مشکل که امروز متوجه اون شدیم تکیه بیش از حد اسکو به ترکیب برنده و نداشتن برنامه دوم هست
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    خووبه تو اون گروه نبودیم فقط
  • سیدمرتضی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    تا دیروز مدحش میکردن!! بعدمیخواستن اخراجش کنن و بعد باز خدارو شکر منصرف شدن والان بازم به این مربی انصافا خوب حمله میکنن واقعا ناشکریم یک مربی مناسب پیدا شده که میگه پول ریالی میگیره در ایران زندگی میکنه به کشور و مردم احترام میزاره نتیجه خوبی هم گرفته!! درجواب این مدافع باید بگم عزیز من برای صعود به بازیهای حذفی برنامه ریزی لازمه اونم چندین سال نه این که کیلویی یکبار بریم حذفی دوره بعدی حتی نتونیم بریم جام جهانی. به اندازه ای مه به اسکوچیچ انتقاد شد راجب به بازی کره به مربی ایتالیا انتقاد نشد درباره بازی مقدونیه
  • US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    حتمامثل ویلموس
  • پرسپولیسی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اقا با هم دعوا نکنین باخت ما بخاطر رنگ سبز لباس عابدزاده بود اگه کسی به تیم ملی دست رسی داره بهشون بگن که تکرار نشه
  • آریا IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 1
    واقعا قضیه خیلی خنده‌دار شده ، این فنونی‌زاده چند سال در سطح اول فوتبال ایران و تیم ملی بازی کرده و حالا در یک مصاحبه نظرش رو پرسیدن اونم نظرش را گفته بعد یک عده که جای توپ لگد به گربه هم نزدن اومدن به این بابا میگن تو هیچ سرت نمیشه.و بی سوادی و ... ما خیلی می فهمیم و خیلی هم باسوادیم و کلی هم کارشناسی فوتبال کردیم !!! خخخخخ واقعا بعضی از ما ملت چقدر پرمدعا هستیم ، میگن بازیکن سابق تیم ملی نمی فهمه ولی ما با چهار تا فوتبال دیدن از تو بیشتر سرمون میشه ... !!!
  • h IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 1
    این که اسکوچیچ تیم ملی رو راحت و با اقتدار به جام جهانی برد شکی درش نیست ،ولی باید به این نکته توجه کنیم که هم گروهی های ما کدوم تیما بودن! تنها بازی سخت ما تو این گروه بازی رفت و برگشت با کره بود اونم کره ای که افت نسبی داشته.ما از 6 امتیاز فقط یک امتیاز گرفتیم .حالا تصور کنید با همین کیفیت تو گروه دیگ با ژاپن و عربستان و استرالیا هم گروه میشدیم اونجا حتما به مشکل میخوردیم .با توجه به این که سطح تیما تو جام جهانی بالاتر از تیمای قدر آسیاست،پس میشه نتیجه گرفت که اسکوچیچ یا باید روش خودش رو تغییر بده و با استراتژی بهتر تیم رو برای قطر آماده کنه یا این که فدراسیون اسکوچیچ رو عوض کنه
  • US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اقای فنونی زاده مربی ایتالیاازمربیان درجه یک اروپاست وتیمش امکان بازی باتیمهای ذرجه یک دنیاراداردامابه جام جهانی صعودنکردحتمامیدونی ازتیم مقدونیه که ازتیمهای طرازاول دنیانیست شکست خورد حداقل کمی انصاف داشته باشیدوزحمات مربی تیم ملی روبی اجرندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس