کد خبر 1355552
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
درخشان: شکست مقابل کره یک هشدار جدی است

پیشکسوت فوتبال ایران بر این باور است که شکست تیم ملی برابر کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هشداری جدی بوده و باید پیش از آغاز جام جهانی نقاط ضعف را برطرف کنیم.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در خصوص دیدار ایران و کره که با پیروزی دو برصفر کره همراه بود، گفت: باید واقعیت این را پذیرفت که کره بهتر بازی کرد. تیم کره مالکیت بیشتری داشت و توانست تفکری که دارد را در زمین پیاده کند.

وی افزود: نداشتن چند بازیکن اصلی توجیه مناسبی نیست. تیم ما کاملا بدون برنامه بازی کرد و عملکرد خط هافبک بسیار ضعیف بود و نتوانست آنطور که باید سردار آزمون را تغذیه کند. این شکست یک هشدار جدی برای ما بود. اینکه باید بدانیم پیروزی مقابل تیم‌های لبنان و سوریه حائز اهمیت نیست و ما باید توسعه تاکتیکی داشته باشیم. ما از نظر تاکتیک تیمی بسیار در سطح پایینی هستیم، این مشکل در تیم‌های لیگ برتری نیز وجود داشته و کیفیت پایین بازی‌های لیگ گواه این ادعا است.

درخشان در رابطه با احتمال صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی گفت: اگر با این تفکر ادامه دهیم اصلا شانس صعود نخواهیم داشت. باید بازی‌های تدارکاتی خوب مقابل تیم‌های بزرگ انجام دهیم تا نقاط ضعف‌ خود را قبل از شروع مسابقات رفع کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص دعوت نشدن دفاع راست تخصصی به تیم ملی افزود: تعجب می‌کنم با توجه به اینکه ما مدافعان راست خوبی در لیگ داریم چرا وقتی صادق محرمی محروم است نباید از آنها استفاده شود؟! عیار این بازیکنان در چنین بازی‌هایی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کره عیار واقعی اسکوچیچ را نشان داد

وی ادامه داد: با وجود اینکه می‌دانستیم تیم کره از جناحین مخصوصا از جناح چپ خود بسیار خطرناک حرکت می‌کند، نتوانستیم این جناح را پوشش دهیم و جابجایی‌ها بعد از مصدومیت شجاع خلیل زاده اصلا جواب نداد.

درخشان در رابطه با عملکرد امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی نیز گفت: حتی دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا هم اشتباه امی‌کنند ولی دلیل بر ضعف آنها نیست و امیر عابدزاده دیروز برغم اشتباهی که مرتکب شد، با چند واکنش خوب مخصوصا در نیمه دوم، از تلخ‌تر شدن این شکست جلوگیری کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در نهمین بازی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز گذشته به مصاف میزبان خود کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا با ۲۲ امتیاز به رده دوم گروه نخست سقوط کند. 

در این گروه با توجه به شکست ایران برابر کره، صدر این گروه دستخوش تغییر شد و کره ای ها با ۲۳ امتیاز بالاتر از همه تیم های این گروه قرار گرفتند، ایران با اختلاف یک امتیاز در رده دوم است و تیم های امارات و عراق نیز با ۹ و ۸ امتیاز در رده های سوم و چهارم جای دارند. لبنان و سوریه نیز با ۶ و ۵ امتیاز رده های پنجم و ششم این گروه را به خود اختصاص داده اند.

شاگردان اسکوچیچ در آخرین بازی خود در این گروه روز سه شنبه ۹ فروردین ماه در مشهد میزبان لبنان خواهند بود و کره نیز در دیداری خارج از خانه به مصاف امارات می‌رود. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس