کد خبر 1355487
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
اسکوچیچ در اندازه جام‌جهانی نیست/ برای تغییر حتی فردا هم دیر است

ملی پوش اسبق فوتبال گفت: اسکوچیچ برای فوتبال ما زحماتی کشیده اما امروز در جایی هستیم که تغییر او به صلاح فوتبال ایران است.

به گزارش مشرق، در نهمین روز از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی تن به شکست ۲ بر صفر داد که این نخستین شکست ملی پوشان کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات بود و باعث شد

اکبر کارگرجم مدافع اسبق تیم ملی ایران و یکی از بهترین مدافعان ایران در دهه ۵۰ ابتدا با بیان تبریکات ایام سال نو بیان داشت: امروز که همراه با سال، قرن هم عوض شده و وارد قرن جدیدی شدیم، امیدوارم شاهد بهترین‌ها برای مردم خوب ایران در سال جدید باشیم و قبل از هر چیز با بسته شدن پرونده کرونا در این کشور و در کل دنیا، سلامتی به عنوان اصلی ترین «سین» به سفره «هفت سین» مردم ایران بازگردد.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ در ذهن مردم و فدراسیون برکنار شده است!

پیشکسوت فوتبال در خصوص بازی ایران و کره جنوبی گفت: آنچه از قبل هم مشخص بود در این بازی عیان شد. یعنی فوتبال ملی با اینکه در رنکینگ فیفا بهترین تیم آسیا است، اما در مقابله رویارو با تیم‌های برتر آسیا مشخص می‌شود از سطح اول فوتبال آسیا کمی عقب است. این اصلی ترین و البته تنها محک جدی برای تیم ملی با هدایت اسکوچیچ بود که در آن نمره قبولی نگرفت.

مدافع تیم ملی ایران در دهه پنجاه بیان داشت: ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد و این مشکل را تیمی مثل کره جنوبی به ما نشان داد. بدیهی است که تیم‌های درجه سه و چهار آسیا نمی‌توانند برای تیم ملی ایران مشکلی ایجاد کنند و محکوم به شکست هستند. اما کره جنوبی می‌تواند تیم ملی ما را به چالش بکشد. ما در این ماه‌ها دو بار با کره جنوبی دیدار کردیم که در تهران با زحمت مساوی کردیم و در کره شکست خوردیم تا مشخص شود جایگاه واقعی تیم ملی با آقای اسکوچیچ کجاست.

کارگرجم بیان داشت: تصمیمات اسکوچیچ در نحوه استفاده از بازیکن عجیب و پر از سئوال است. چرا مربی تیم ملی باید از بازیکنان در پست‌های عجیب و غیر تخصصی استفاده کند در حالی که در همان پست بازیکنان آماده و خوبی در لیگ داریم که حتی عضو تیم ملی هستند. اسکوچیچ در بازی قبلی به طرز عجیبی در حالی که سیاوش یزدانی را داشت از نورافکن در پست دفاع میانی استفاده کرد و در این بازی هم در حالی که محرمی محروم بود، به طرز عجیب و پر از ابهامی بازیکن آماده‌ای مثل حردانی را به اردو فرا نمی‌خواند تا ابتدا از خلیل زاده و سپس از غلامی در پست دفاع راست استفاده کند و درست همین منطقه می‌شود پاشنه آشیل تیم ملی مقابل کره جنوبی.

کارشناس فوتبال بیان داشت: اسکوچیچ عیار خود را به فوتبال ما نشان داده و فدراسیون باید از تیم ملی که یک امانت است پاسداری کرده و امروز که چند ماه فرصت تا مسابقات جام جهانی باقی است، اقدام به استخدام مربی جدیدی به جای اسکوچیچ کند تا در جام جهانی نتایج آبرومندانه‌ای بگیریم. تیم ایران در دو جام جهانی گذشته بازی‌های خوبی مقابل تیم‌های بزرگ دنیا مثل آرژانتین، مراکش، اسپانیا و… نشان داد و در شان فوتبال ما نیست که بعد از دو جام جهانی خوب، نتوانیم از اعتبار فوتبالمان در قطر دفاع کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 0
    از این حرف جفنگ تر پیدا نمی شود که یک مربی هیچگاه نباید شکست بخورد. متأسفانه فوتبالی های ما در همین حد سرشان می شود و دیگر هیچ.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    تو در او همان یک عیب دیدی که هست ز چندان هنر چشم عقلت ببست
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 9
      بردن 4 تا تیم جنگ زده با لژیونر هایی مثل طارمی و سردار آزمون و جهانبخش و قایدی فکر نکنم هنر باشه.اینکه فدراسیون نشینان ما با اشتباه خود ویلموتس رو انتخاب کردن و تیم رو تا اوج بحران پیش بردن و اسکوچیچ تونست تیمو جمع کنه دلیل نمیشه که اسکوچیچ مربی خوبیه.فکر نکنم بردن امارات و لبنان و سوریه هنر باشه.الان عربستان بدون لژیونر تو گروه مرگ بالا اومده.عمان با برانکو ژاپن رو تو خاک خودش برد.ما مقابل تنها تیم قوی گروه یک شکست و یک مساوی گرفتیم.جنگ زده ها رو با نبوغ طارمی بردیم و مقابل کره تحقیر شدیم.تو 90 دقیقه 4 تا پاس متوالی ندادیم.اصلا در انتقال توپ و ترکیب و پست های بازیکنان اشکال وجود داشت.بازیکنا اصن بلد نبودن فوتبال بازی کنن.تیم ملی باید جای شایسته ها باشه.رامین و وریا و شهاب زاهدی و محبی و علی علیپور و چشمی و نیازمند و محمد نادری و قایدی و ....چرا دعوت نشدن.ما به جز بردن کشور های درجه 3 چکار کردیم.
  • نام آشنا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    اشکال شما اینست که فکر میکنید اگر یک بازیکن در لیگ درخشش داشته حتما بایستی در تیم ملی حضور داشته باشد. این بازیکنانی که شما و هم تیمی های شما دائما سنگشان را به سینه میزنند در حد تیم ملی نیستند. کادر فنی مگر با بازیکنان شما پدر کشتگی دارد که فلان بازیکن شما را دعوت نمیکند. فکر میکنید اگر یک سرمربی نامدار در حد زیدان هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد بازیکنان تیم شما را به اردوی تیم ملی فرا میخواند؟ سر مربی بزرگ بازیکن بزرگ میخواهد نه بازیکنان لیگ ما را !!
  • وحیدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    پول دارید مربی بزرگتر بیارید . ندارید بگذارید اسکوچیچ کارشو بکنه اسم مربیان بدون تیم مثل دایی رو هم نیارید که هیچ وقت نمی تونم رقص بازیکنان عربستان رو تو خاک کشورم هضم کنم . هر چند که این بابا و مزدورانش هر کاری که از دستشون می اومد برای باخت و حذف تیم ملی انجام دادند ولی شکر خدا نتونستند جلوی صعود تیممون رو بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس