بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا با پیروزی مقابل لبنان/ ایران در چه صورت به سید ۲ می‌رسد؟

تیم ملی فوتبال کشورمان با توجه به پیروزی مقابل لبنان و تساوی ژاپن مقابل ویتنام در جدیدترین رنکینگ فیفا صدرنشین قاره آسیا خواهد بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان که با شکست مقابل کره جنوبی، صدر آسیا در رنکینگ فیفا را از دست داده بود، با پیروزی مقابل لبنان و با توجه به توقف ژاپن مقابل ویتنام، بار دیگر جایگاه خود را پس گرفت.

تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با کره جنوبی ۱۵۷۲.۸۹ امتیاز داشت که با توجه به شکست مقابل در سئول ۱۳.۷۰ امتیاز منفی گرفت و ۱۵۵۹.۱۹ امتیازی شد، در شرایطی که ژاپن توانست با پیروزی مقابل استرالیا ۱۱ امتیاز مثبت کسب کند و با ۱۵۶۰.۸۲ امتیاز و ۱.۶۳ امتیاز بیشتر از ایران صدرنشین قاره آسیا شد. این مسئله شانس ایران را برای رسیدن به سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی کمتر کرد، چرا که ژاپن شانس بیشتری پیدا کرده بود، اما باز شرایط متفاوت شد.

بیشتر بخوانید:

دست بوسی بازیکن جنجالی از اسکوچیچ

ژاپن امروز در دیداری غیرقابل پیش‌بینی مقابل ویتنام به تساوی رسید که این نتیجه باعث شد، ۷.۳۷ امتیاز منفی برای این تیم محاسبه شود و امتیازاتش به ۱۵۵۳.۴۵ کاهش یافت. در حالی که ایران با پیروزی مقابل لبنان مثبت ۵.۳ امتیاز گرفت تا ۱۵۶۴.۴۹ امتیازی شود و بدون توجه به نتیجه دیدار امارات - کره جنوبی و صدرنشینی در گروه A با ۱۱.۰۴ امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن، بار دیگر به صدر رنکینگ قاره آسیا رسید.

حالا ایران شانس بیشتری خواهد داشت تا در سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی قرار بگیرد، در صورتی که سه اتفاق از پنج اتفاق احتمالی رقم بخورد. با حضور آمریکا یا مکزیک در پلی‌آف بین قاره‌ای، حذف احتمالی پرتغال مقابل مقدونیه شمالی که موفق به حذف ایتالیا شد، حذف شدن سوئد توسط لهستان و حذف سنگال توسط مصر، پنج احتمالی است که در صورت رقم خوردن سه احتمال هم، ایران را راهی سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    8 0
    زنده باد ایران
  • بشار عبدالواحد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 12
    تیم ایران از کره دو گل خورد من ناراحت نیستم چون دیدن فوتبال واجب نیست ای ملحدین
  • نیما IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 2
    بشار عبدلواحد بربابا وهابی مسخره عقب افتاده
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    مدیر کل اهل سنت دولتی تیم و گروه خرابکاری دارد
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    شایسته بود آف اس سی کرونا رو هم رابه بندی میکرد چون ایران چند روز رتبه اش رو به کرونا لاخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس