کد خبر 1355470
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
اشتباهاتی که ایران مقابل کره‌جنوبی انجام داد

ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که استفاده از بازیکنان در پست غیر تخصصی، علت شکست ایران مقابل کره جنوبی بود.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور در خصوص باخت تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی و شکسته شدن رکورد ۱۵ بازی بدون شکست دراگان اسکوچیچ، اظهار داشت: این یک واقعیت است که ما در این مدت مقابل تیم‌های قدرتمند قرار نگرفته بودیم و دو بازی با کره جنوبی داشتیم که در تهران مساوی کردیم و یک بار هم این بار بود که شکست خوردیم.

وی ادامه داد: اشتباهاتی داشتیم که در این بازی منجر به شکست ما شد و اولین آن، استفاده از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی بود. همچنین در این بازی، با یک مهاجم بازی کردیم که این مسئله به دفاع کره جنوبی جرأت و اجازه داد که به حملات اضافه شوند و در زمین ایران، پرتعداد ظاهر شوند. این اشتباهات به ما ضربه زد.

کارشناس فوتبال کشورمان و بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به غیبت پنج بازیکن کلیدی تیم ملی در دیدار مقابل کره، گفت: درست است که ما چند بازیکن کلیدی خود را نداشتیم اما بازیکنانی داشتیم که جای خالی آنها را پر کنند. به طور مثال شجاع خلیل‌زاده را در دفاع راست بازی دادیم اما می‌توانستیم دفاع راست از بازیکنان تخصصی مانند رامین رضاییان یا صالح حردانی استفاده کنیم. شجاع بازیکنی دفع کننده است که پرش‌های خوبی دارد، ضربه سر می‌زند و توانایی‌هایش در پست دفاع راست نبود که باید به خط حمله اضافه شده و ارسال کند. خلیل‌زاده از غلامی عملکرد بهتری در دفاع راست داشت، اما سؤال این است چرا بازیکن تخصصی در دفاع راست نداشتیم؟ ما یک ارسال از سمت راست نکردیم و در سمت چپ هم وحید امیری، روز و شرایط خوبی نداشت.

بیشتر بخوانید:

علی‌دوستی: چرا اسکوچیچ دفاع راست تخصصی نداشت

«با بازی دادن به بازیکنانی در پست غیر تخصصی، توانایی آنها را کم می‌کنیم». قاسمپور با بیان این جمله تأکید کرد: ما امید نورافکن و احسان حاج‌صفی را در میانه میدان قرار داده بودیم که توانایی آنها در کناره‌ها نیز در میانه میدان گرفته شده بود. در حالی که ما در میانه میدان به یک بازیساز نیاز داشتیم تا بتواند سردار آزمون را تغذیه کند. سردار آزمون تک مهاجم ما بود که نه توپ به او رسید و زمانی هم که صاحب توپ می‌شد، به تنهایی حفظ توپ می‌کرد و کسی نبود به او اضافه شود. ما در حملات تعداد نفرات کمی داشتیم و در دفاع تعدادمان زیاد بود که مشخصاً با چنین سیستمی به دنبال نباختن بودیم.

وی درباره اینکه پس از شکست مقابل کره جنوبی انتقادهایی نسبت به عملکرد اسکوچیچ در این مسابقه وارد شده، گفت: اگر صحبت‌های من را از زمان هدایت تیم ملی توسط اسکوچیچ دنبال کرده باشید، از همان ابتدا معتقد بودم که اسکوچیچ، مربی بازی‌های سخت و قرار گرفتن مقابل تیم‌های قدرتمند نیست. برخی به من انتقاد می‌کردند که همیشه خلاف جریان آب شنا می‌کنم، اما خب اعتقاد من این است که اسکوچیچ در حد قد و قواره تیم ملی ما نیست. حالا اگر تصمیم مسئولان ما ادامه دادن با اسکوچیچ است، باید هر چه زودتر تصمیم بگیرند، از او برنامه بخواهند، بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند را انتخاب کنند تا تیم ملی برای جام جهانی، محک خوبی ببیند.

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به این مسئله که آیا در صورت تغییر اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی قدرت جایگزین کردن مربی بزرگ که کارایی داشته باشد را دارد یا نه، اظهار داشت: این مسئله هم وجود دارد و شاید مسائل سیاسی، اجتماعی یا مالی، اجازه ندهد مربی بزرگی جایگزین اسکوچیچ شود. متأسفانه اگر نگاهی به گذشته کنیم، فدراسیون فوتبال قراردادهای گران قیمتی با مربیان قبلی بست که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و حتی یک مربی ایرانی ساخته نشد. با این حال، اگر هم تصمیم به قطع همکاری با اسکوچیچ باشد، مربیان داخلی خودمان می‌توانند در حد اسکوچیچ نتیجه بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام آشنا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    جناب کارشناس : تیم ملی دفاع راست تخصصی دارد ولی در قد و قواره جام جهانی و رویاروئی با این تیم کره جنوبی نبوده و نیستند.در بازی قبل با کره جنوبی گلی را که دریافت کردیم از اشتباه دفاع راست ما بود که در این بازی غایب بود. شجاع خلیل زاده در سپاهان و الریان جایش در دفاع راست است.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    طرف یه طرفدار ساده ی فوتباله، برگشته گفته با تک مهاجم و نبود بازیکنان در این بازی نتیجه نمیگیریم؛ بعد اونی که باید بفهمه نمیفهمه که با این سیستمی که ۱۱ سال جواب داده اون کره لعنتی هم میره تحلیل و بررسی میکنه تا وضعیت رو به نفع خودش تغییر بده. نه ...، اگر از کادر فنی به خاطر وضعیت اقتصادی دفاع میکنید؛ کار خوبی میکنید! ولی بهشون بگید خیلی گیجید با این بازی که تو کره ساختید.
  • GB ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    فرض کنیم که سرمربی تیم ملی بهترین فرد جهان باشد، اما بازیکنان هستند که درون زمین توپ رو به گردش در می آورند و نتیجه رو رقم می زنند. متاسفانه فوتبالسیت های ما فاقد اعتماد به نفس هستند و این رو به راحتی در زمین می توان مشاهده کرد. هنگامی که توپ در اختیار بازیکن خودی هست، تن و دلمان به لرزه می افته که حرکت بعدی اون چه خواهد بود! اینکه این همه استرس به هوادار وارد میشه، به عدم حرفه ای بودن و اعتماد به نفس بازیکنان ارتباط پیدا می کند که به هنگام بازی با زبان بدن وبی زبانی علنا اعلام میکند که من "فوتبالیست" نیستم. والا هر بازیکنی اگر فوتبالیست معمولی هم باشد، بعد از سالها باید بتوانددو پاس سالم در زمین ردو بدل کند که این از بدیهیات ورزش فوتبال هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس