کد خبر 1355459
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
علی‌دوستی: با یک شکست نباید همه چیز زیر سوال رود/ چرا اسکوچیچ دفاع راست تخصصی نداشت

یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید یک باخت نمی‌تواند موفقیت‌های که سرمربی کروات تیم ملی کسب کرده را زیر سوال ببرد.

به گزارش مشرق، حمید علی‌دوستی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره شکست ۲ بر صفر تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: بازی سختی بود و تیم ما هم نسبت به دیدارهای قبلی تغییرات زیادی داشت. چند بازیکن اصلی خود مثل جهانبخش و طارمی را نداشتیم و طبیعی بود که نسبت به بازی رفت شرایط دشوارتر باشد.

او ادامه داد: تیم حریف هم به خوبی از شرایط میزبانی استفاده کرده بود و این کار ما را سخت‌تر می کرد. بازی تیم ملی قابل دفاع و تحسین نیست و ضعف‌هایی داشت اما انتقادات وارد شده به تیم ملی و کادرفنی باید سازنده باشد و کمک حال تیم در این چند ماه باقی مانده تا جام جهانی باشد. به هر حال ما فرصت زیادی برای آماده‌سازی داریم و در دیدار با کره‌جنوبی نقطه صعف‌های تیم مشخص شد. اگر قرار است در جام جهانی نتیجه بگیریم، باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

علی‌دوستی درباره ضعف تیم ملی در دفاع راست و دعوت نشدن ستاره‌هایی چون رضاییان و حردانی توضیح داد: یک مربی با تیمش زندگی می‌کند و خودش می‌داند از چه بازیکنانی استفاده کند و چه کسانی را به اردو دعوت کند. این سوال باید از شخص اسکوچیچ پرسیده شود که چرا در لیست دعوت شده‌ها، دفاع راست تخصصی وجود نداشت. به هر حال خط دفاع تیم ملی تغییرات خاصی داشت زیرا ما کم‌تر دیده بودیم که شجاع دفاع راست بازی کند و یا حسینی زوج کنعانی‌زادگان باشد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت تیم ملی و وضعیت نامعلوم خلیل‌زاده

او اضافه کرد: لیورپول پس از کلی شکست‌ناپذیری در خانه، مقابل اینتر مغلوب شد اما صعود کرد. کلوپ بعد از بازی گفت که خوب است تیمم این‌گونه شکست خورد که بتوانم نقاط ضعف را شناسایی کنم. این باخت یک هشدار جدی برای تیم ملی بود و حالا این کادر فنی و فدراسیون فوتبال است که باید این مشکلات را تا شروع مسابقات جام جهانی برطرف کند.

این بازیکن پیشین تیم ملی درباره ادامه دادن این تیم با اسکوچیچ گفت: تیم ملی بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. با یک شکست نباید همه چیز زیر سوال رود. ما نخستین تیم آسیایی بودیم که صعود کردیم و این هم اولین باخت اسکوچیچ بود. ایتالیا با مانچینی قهرمان اروپا شد اما دیشب از صعود به جام جهانی بازماند؛ آیا این باعث می‌شود افتخاری که مانچینی برای لاجوردی‌پوشان آورده فراموش شود؟

علی‌دوستی در پایان عنوان کرد: کاری که باید بکنیم این است که در چند ماه باقی مانده به جام جهانی بازی‌های دوستانه‌ای را تدارک ببینیم که به دفاع تیم ملی فشار بیاورد و نقطه ضعف ما در دفاع حل شود. بازی‌های دوستانه خیلی می‌تواند برای آسیب‌شناسی به تیم ملی کمک کند و یکی از راهکارهای اصلی برای نتیجه گرفتن در جام جهانی است و در فرصت باقی مانده باید از آن استفاده کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام آشنا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 1
    معتقدم که سرمربی تیم ملی بایستی یک دفاع راست جدید پیدا کند. بهترین راه اینست که از بین فوروارد ها یا هافبک های جوان و سریع با تکنیک و جنگنده موجود در لیگ برتر یکی را به دفاع راست منتقل کند. مهدوی کیا که شماره 2 را در تیم ملی برتن داشت فوروارد بود همچنین حسین کعبی در جام جهانی 2006 که لوئیس فیگو را مهار کرده بود.
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      اصلا فوتبال نگاه میکنی.بره فوروارد رو بذاره دفاع راست.این حرف به اندازه مسخره هست که بگی دروازه بان رو بزاری وینگر.هر بازیکنی در ذات خودش یک پست داره.نیاری به پیدا کردن دفاع راست در کشوری با 85 ملیون جمعیت نیست.ما ده ها دفاع راست داریم که دوتاش یعنی رامین رضاییان و وریا غفوری در کلاس بالا هستن.رامین یه کاشته زن حرفه ای و سانتر کننده دقیق هم هست.فقط کافیه دعوت کنه.سیامک نعمتی و حردانی و فخرالدیتی و تیکدری هم هست.
  • هدایت IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    لیگ پر ه از دفاع راست درجه یک مثل اسماعیلی فر _ حردانی ولیکن مگر دورو بری های اسکولچ مگه میزارن ، تیم میلی فقط مختص یه باشگاه و پیشکوتان اون باسگاه ست یعنی ارثیه باباشونه ، چند تا کور وکچل از تیم خودشون را باسکولچ قالب کردن بجای بهترین های لیگ برتر ، تیم میلی هم نتیجه نگیره اسکولچیچ مقصره نه اونا
    • نام آشنا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      لیگ پر است از دفاع راست ولی اینها (با احترام به همه انها) در حد جام جهانی نیستند . اینها یا جا میمانند یا که " دریبل خورشان " ملس است. در جام جهانی 2006 حسین کعبی دفاع راست ایران لوئیز فیگوی معروف کاپیتان تیم ملی پرتغال ( شماره 7 پرتغال) را کاملا مهار کرده بود . ما به چنین دفاع راستی احتیاج داریم.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    آسیب شناسی نخواستیم؛ لااقل در بازی برنامه داشته باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس