شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی که دیداری تشریفاتی بود نشان داد که کادر فنی در بازیهای سخت قدرت و توانایی به میدان فرستادن یک تیم قدرتمند و مدعی را ندارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت دراگان اسکوچیچ زودتر از هفته های پایانی به جام جهانی صعود کرد، در دیدار با کره جنوبی نشان داد که تیمی در حد و اندازه های حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و شانه سایدن به شانه قدرت های برتر فوتبال دنیا نیست.

بعد از این شکست نظرات متفاوتی در مورد تیم ملی و عملکردش منتشر شد که بخش عمده آن انتقاد از کادر فنی و در راس آن دراگان اسکوچیج سرمربی تیم ملی بود.

بیشتر بخوانید:

بازگشت تیم ملی و وضعیت نامعلوم خلیل‌زاده

هر چند انتقاد به عملکرد برخی بازیکنان نیز وجود داشت اما پررنگ ترین ضعف به سرمربی تیم ملی برمی گشت که ابهاماتی که در مورد دلایل دعوت برخی بازیکنان و بازی دادن به چند بازیکن در موردش مطرح شد.

شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

اسکوچیچ که در دیدارهای گذشته تیمی مدعی را به میدان می فرستاد در دیداری که باید به پیروزی می رسید تا رکورد شکست ناپذیری ایران برابر کره جنوبی ادامه داشته باشد، با انتخاب ترکیبی پرانتقاد و بی برنامگی که به تیم ملی تزریق کرده بود، باعث رقم خوردن باخت تیم ملی برابر کره جنوبی شد تا صدرنشینی را هم از دست بدهد.

تیمی که اسکوچیچ به میدان فرستاده بود هر چند سه بازیکن اصلی خود را به همراه نداشت اما در مقابل کره جنوبی هم چند بازیکن اصلی خود را نداشت اما نمایشی فوق العاده و قدرتمند داشت و توانست پس از چند سال ایران را شکست دهد.

با رقم خوردن این شکست و نحوه بازی تیم ملی ابهامات در مورد ادامه همکاری اسکوچیچ با تیم ملی آغاز شد و بسیاری از منقدان عنوان کردند که وی گزینه مناسبی برای تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیست و باید فدراسیون فوتبال به فکر تغییر در کادر فنی باشد.

شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

برگزاری دیدار با لبنان که روز نهم فروردین در مشهد برگزار خواهد شد به برطرف شدن برخی ابهامات کمک خواهد کرد اما به نظر می رسد همین دیدار با کره جنوبی نشان داد که این تیم با این کیفیت شرایط حضور در جام جهانی را ندارد و حتما باید برایش تدبیری درست داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 3
    بابا چون جهانبخش طارمی نبودند اینطوری شد یعنی فهمیدنش اینقدر سخت است
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 0
      این چه حرفیه برادر من؟ مگه طارمی و جهانبخش در قلب دفاع بودن که نبودشون باعث بشه دو تا گل بخوریم و سه چهارتا هم شانس بیاریم و نخوریم و چپو راستمون به اتوبان اصفهان-تهران تبدیل بشه؟ چرا نمیگی این بشر، دفاع راستای شاخص مملکت رو اصلا دعوت هم نمیکنه به تیم، چه برسه بازی بده! چرا نمیگی که دمو دقیقه بازیکنا رو توی پست های غیرتخصصی میذاره؟ مگه بازی رسمی و حیثیتی با تیمی مثل کره، بازی دوستانه با پاکستان و محلات هنده؟ چرا نمیگی وقتی تیم یک-هیچ عقبه و نیاز به مهره تهاجمی داره، ایشون منتظر میشه تا دومی هم بخوریم و تازه صیادمنش آماده رو بیاره داخل؟ همون بازی رفت هم برابر کره هیچی برای ارائه نداشتیم و بازیکنا صرفا از راه دور شوت میزدن بدون هیچ تاکتیک خاصی.تیمی که دست کیروش بود از نظر نفرات به مراتب ضعیفتر از این تیم بود ولی چندین سال پشت سر هم داغ حتی مساوی گرفتن هم به سینه کره ایا گذاشت. انقدر بهانه الکی نیارین خداوکیلی
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 2
    مافیا دلال ها دنبال عوض کردن سرمربی هستند!
  • US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    هافبک وسط نداشتیم جای قدوس خالی بود. هر بازی که فذوس بازی میکنه میل تهاجمی تیم بسیار زیاد است.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    باخت ایران از کره آنچنان برایم آزار دهنده و ناراحت کننده نبود تا که شکست استرالیا از ژاپن برایم خوشحال کننده بوده
  • ایران دوست AU ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    من نمی دانم آیا این مسابقت تیم ملی که شما در ایران می‌بینید با آنچه که من در اینور دنیا میبینم یکی است یا خیر. متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان و خبرگان این شکست را بقول معروف زیر سیبیلی رد میکنند و آنرا به نبود تارمی، جهانبخش،و .....ربط میدهند.اما من آنرا به نبود سیستم مرتبط میدانم.اگر من تماشاگر تمام تکتیک تیم را ارسال طویل توپ از دفاع به جلوی پای سردار میبینم هر مربی آنرا به اسانی با دبل تیمی کردن پاس فرستان که آنهم در تیم ما نفرات شناخته شدی هستند، و یارگیری آزمون خنثا می‌کند. در این تیم سیستم وجود ندارد و آنرا هر کسی که فوتبال را پیگیری میکند میتواند ببیند.حتا در سالیان گذشته که کشور با بحران عدم تسهیلات و آمادگی حاصل از جنگ گریبانگیر بود تیم ملی زیر نظر برا نکو عمل کرد قابل اقبولی را با یک باز ی برنامه دار ارائه کرد. من بازی ژاپن و استرالیا را دیدم و شما هم دیدید. خط حمله ژاپن چقدر زیبا بازی کرد و چقدر بازی را در کنترل داشت.شما وقتی حریف در مقابل دارید که با ۳ فوروارد از راست و چپ بشما حمله می‌کند آیا نباید بیشتر در نگاه داشتن توپ و کند کردن روند بازی تمرکز کنید.؟.وقتی که بیشتره بازیکنان سرأتی ما نمیتواند ۲-۳ تا پس دقیق در ضد حمله بهم بدن؟. یا بزنند زیر توپ از خط دفاع بسمت آزمون و دعا کنند جلو پایش بیفتد.من در تعجبم که با دردست نبودن مهرهای خط حمله چرا قایدی دعوت نشد. او بازیکن با تکنیکی است که میتوانست برای کوره دردسر ساز باشد. در خاتمه رفتن به جامعه جهانی با اینشخس جز بدور ریختن آرزوهای یک ملت نیست.مساله اصلی این است که این شخص در حد این تیم نیست و بازی تیم ملی بروز‌های پیش از کیروش برگشته که ما بروش بزن زیر توپ بازی میکردیم.
  • احمدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    کسانی که با مصاحبه های مغرضانه سعی در پایین آوردن روحیه و تمرکز اسکوچیچ داشتند ضربه خودشون رو به فوتبال مملکت زدند متاسفانه . وحتی یکیشون بنام براتی از فدراسیون فوتبال عجله کرد و توئیت زد و اسم دایی رو هم آورد . اونهم قبل از بازی حساس مقابل لبنان . معلوم شد این جریانات از کجا آب میخوره . ولی آزموده را آزمودن خطاست . چون هنوز هم تلخترین باخت فوتبال ایران در مقابل عربستان در آزادی رو فراموش نکردیم ( باخت قرن)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس