ایتالیا و هلند هم به ثروتمندان روسی رحم نکردند

در روزهای گذشته پول و اموال بسیاری از روسها در بانک های اروپایی ضبط شده است به طوری که بانکهای ایتالیایی و آلمانی ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی های روسها را مسدود کرده اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها مطرح اروپایی روز سه‌شنبه گزارش دادند که ایتالیا و هلند دارایی ۱.۷ میلیارد دلاری شهروندان روسیه را در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین مسدود کرده‌اند.

در همین رابطه روز سه شنبه ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا پس از سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پارلمان ایتالیا گفت: ایتالیا دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۸۸۲ میلیون دلار (۸۰۰ میلیون یورو) متعلق به ثروتمندان روس که در لیست سیاه اتحادیه اروپا بودند را ضبط کرده است.

اوایل این ماه بود که دولت ایتالیا اعلام کرد دارایی ثروتمندان روسیه را به ارزش حدود ۱۴۰ میلیون یورو (۱۵۴ میلیون دلار) مسدود کرده است. در میان دارایی‌ها و سهام توقیف شده روسی دو قایق تفریحی متعلق به میلیاردرهای روسی از جمله الکسی مورداشوف و گنادی تیمچنکو و چندین ملک به ارزش ۲۸ میلیون یورو متعلق به افراد دیگر وجود داشت.

کمی بعد دولت این کشور اعلام کرد بزرگترین قایق بادبانی موتوری شخصی در جهان را که متعلق به تاجر مشهور روس آن دری ملنیچنکو است و ارزش آن به ۵۸۰ میلیون دلار می‌رسد را ضبط کرده است.

از سوی دیگر مقامات هلندی نیز اعلام کردند که دارایی‌های ثروتمندان روس را مسدود کرده‌اند. سیگرید کاگ، وزیر دارایی هلند در نامه‌ای به مجلس و پارلمان هلند نوشت: از ۲۱ مارس، هلند نزدیک به ۳۹۲ میلیون یورو از دارایی‌ها و معاملات روس‌ها را در این کشور مسدود کرده است.

بر اساس نامه منتشر شده در وب سایت دولت هلند، بیشترین دارایی مسدود شده روس‌ها در دفاتر امانت هلند به ارزش ۲۴۲ میلیون یورو بوده است، از طرف دیگر نزدیک به ۱۴۵ میلیون یورو از این دارایی‌ها در بانک‌ها و تقریباً ۴ میلیون یورو در شرکت‌های مدیریت دارایی و نزدیک به ۳۸۰ هزار یورو دیگر از این دارایی‌ها در حقوق بازنشستگی مسدود شده است.

هفته گذشته، هلند از توقیف ۲۰۰ میلیون یورویی دیگر از اموال روسیه خبر داد. روزنامه هلندی فاینانس داگ بلاد می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهد که هلند بیش از ۸۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه را در اختیار دارد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری این کشور با اوکراین، بیش از ۵۰۰ فرد یا نهاد روسی را هدف قرار داده است به همین دلیل دارایی‌ها و منابع مالی آنها در معرض توقیف است زیرا کشورهای اتحادیه اروپا آنها را ردیابی کرده و در آینده‌ای نزدیک مسدود خواهند کرد.

گفتنی است اتحادیه اروپا به همراه متحدانش ایالات متحده، کانادا، ژاپن، استرالیا و بریتانیا، یک گروه ویژه برای این منظور ایجاد کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    6 0
    در این صورت اگر روسیه یک جنگ جهانی با اروپا را آغاز کرد نمی توان آنها را سرزنش کرد
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 0
    نژاد پرست ها خوب خودشان را رسوا کردن
    • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      0 5
      دارن پول جنایتکاران بلوکه می کنن شما چرا ناراحتی
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      5 0
      جنایتکار تو و آن غرب وحشی هستید که به بهانه حمله نظامی یک کشور مردم آن کشور را تحریم می کنند هیچ اموال مردم عادی را هم ضبط می کنند فقط به این جرم که روسی هستند البته این غرب وحشی شما قبل از این ها در قبال ایرانی رسوا کرده بودن خودشان را ولی این بار از حد گذراندن
  • Javat4 IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 3
    دمتون گرم غیرت دارید دیدن ذلالت روسیه لذت بخشه
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 0
      دیدی شما غرب پرست در هر حالتی در لجن حماقت و جهالت و خیانت خود فرورفته اید و جنایت بیشمار استعمارگری غربی از سرخ پرستان گرفته تا ویتنام و افغانستان و غیره را نمی بینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس