سازمان منع تسلیحات شیمیایی سال ۲۰۱۷ امحای ذخایر روسیه را تأییدکرد

سفیر روسیه در آمریکا درباره اتهامات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال استفاده مسکو از تسلیحات شیمیائی در اوکراین تصریح کرد: سازمان منع تسلیحات شیمیایی سال ۲۰۱۷ امحای ذخایر مسکو را تأیید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به اتهام زنی‌های واشنگتن در خصوص عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت: مثل اینکه پنتاگون فراموش کرده است که هواپیماهای ایالات متحده و ناتو چگونه شهرهای یوگسلاوی، عراق و لیبی را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید:

برلین: جنگ اوکراین آینده روسیه را نابود می‌کند

به گزارش الجزیره، سفیر روسیه در آمریکا در خصوص اتهامات ادعایی مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال استفاده مسکو از تسلیحات شیمیایی در اوکراین تصریح کرد: واشنگتن روند از بین بردن تسلیحات شیمیایی باقیمانده خود را عامدانه به تعویق می‌اندازد. این در حالیست که سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در سال ۲۰۱۷ امحای ذخایر سلاح‌های شیمیایی توسط کشورمان را مستندا اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از شر تمام سلاح‌های شیمیایی خود خلاص شود.

اتهام زنی‌ها علیه مسکو در حالیست که جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی گفته بود: مقامات نشانه‌هایی از حمله شیمیایی یا بیولوژیکی قریب‌الوقوع روسیه را ندیده‌اند، اما می‌گویند ما این موضوع را بسیار بسیار زیر نظر داریم. بار دیگر تاکید می‌کنم که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از حمله شیمیایی قریب‌الوقوع ندیده‌ایم، اما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 3
    بله شما راست میگی. اصلا روسیه حتی یه گلوله هم نداره. اینا خود غربی ها هستن که دارن ماریوپل رو بمبارون میکنن بندازن گردن روسیه!! ارباب پوتین مظلومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس