سگ‌ها در آمریکا اندازه ۲ میلیارد نفر گوشت مصرف می‌کنند!

یک متخصص اکولوژی گفت: در مورد غذارسانی به سگ‌ها شاهد نوعی افراط‌گرایی در سراسر جهان هستیم, به طوری که بر اساس آمار, گوشتی که برای تغذیه سگ‌ها در آمریکا استفاده می‌شود, معادل مصرف ۲ میلیارد انسان است!

به گزارش مشرق، مهدی زارع خورمیزی، درباره مسئله سگ‌های ولگرد که چند سالی است تبدیل به یک مشکل بزرگ برای کشور و شهروندان شده است، اظهار کرد: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد به ویژه در حاشیه شهرها و مناطق روستایی به بحرانی برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

سگ‌های هار تهدید دائمی جان شهروندان

وی ادامه داد: در کنار مردمی که حضور سگ‌ها در محل زندگی آن‌ها ایجاد خطر کرده است, حیات وحش کشور نیز از وجود آن‌ها متضرر شده و افزایش جمعیت سگ‌ها در کنار تخریب و نابودی زیستگاه و شکار بی‌رویه از جمله تهدیدهای حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

زارع تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب افزایش جمعیت سگ‌ها شده است, غذارسانی به آن‌ها و تغذیه این موجودات از پسماندهای شهری و روستایی است؛ متأسفانه مردم ما در این مورد ناآگاه هستند و با تغذیه سگ‌ها موجب آسیب به هم‌نوعان خود و آسیب به گونه‌های ارزشمند حیات وحش شده‌اند.

این کارشناس حیات وحش بیان کرد: در مورد غذارسانی به سگ‌ها شاهد نوعی افراط‌گرایی در سراسر جهان هستیم به طوری که بر اساس آمار, گوشتی که برای تغذیه سگ ها در آمریکا استفاده می‌شود, معادل مصرف ۲ میلیارد انسان است! برای تولید هر کیلو گوشت گوسفند، ۹ هزار لیتر آب مصرف می‌شود و حجم زیاد گوشتی که سگ‌ها مصرف می‌کنند می‌تواند در تشدید کاهش منابع آب جهانی موثر باشد.

زارع به بیماری‌های مشترک بین سگ و انسان اشاره کرد و گفت: تعداد زیاد بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نیز گواه دیگری بر معضلات ایجاد شده توسط سگ‌هاست؛ مدفوع این سگ‌های نیز می‌تواند باعث ایجاد آلودگی و انتقال بیماری شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی که به معضل افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد وجود دارد, تنها از بعد محیط زیستی است و مردم باید درک کنند که اگر کارشناسان با غذارسانی به سگ‌ها مخالفت می‌کنند, تنها از دید حفاظت از محیط زیست است و هیچ‌کس دشمن سگ‌ها نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    4 0
    درد سگ هاشون تو سر رئیس جمهور قبلی آمریکا ترامپ قاتل
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    با افراط و تفریط هامون بد بلایی بر سر زمین و هر آنچه که در آن هست آوردیم..نظم طبیعی رو خیلی جاها بهم زدیم کوتاهم نمیایم پناه بر خدا..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس