کد خبر 1354654
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
پاکستان: کشورهای مسلمان از تلاش طالبان برای از بین بردن داعش حمایت کنند

وزیر خارجه پاکستان در نشست شورای همکاری اسلامی از کشورهای مسلمان خواست تا از تلاش طالبان برای از بین بردن داعش در افغانستان حمایت کنند.

به گزارش مشرق، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی خواستار حمایت کشورهای مسلمان از دولت طالبان برای مقابله با داعش و از بین بردن این گروه تروریستی شد.

قریشی افزود: «ما باید تلاش‌های مقامات افغانستان برای از بین بردن داعش را تشویق و حمایت کنیم. برای مقابله با سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان مانند تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جنبش اسلامی ازبکستان و القاعده نیز به استراتژی‌های موثر نیاز است.»

به گزارش «دیلی تایمز»، وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر عدم حمایت از درگیری در افغانستان ادامه داد: ما باید مراقب اقدامات خرابکارانی باشیم که مایل به ادامه بی‌ثباتی در افغانستان و استفاده از خاک آن برای ترویج تروریسم هستند.

قریشی خطاب به کشورهای اسلامی تصریح کرد که یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه که دولتی فراگیر داشته و نقطه اتصال کشورهای مختلف باشد به نفع همه ماست.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان همکاری اسلامی با توسعه و استقرار ابزارهایی برای پیشگیری از درگیری، میانجیگری، آشتی و ایجاد صلح خود را تقویت خواهد کرد.

نشست دو روزه شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (دوشنبه ۲ فروردین) آغاز شده و تحولات افغانستان و بحران جاری انسانی این کشور از جمله محورهای این نشست است.

گفتنی است که پس از عدم اجازه به نماینده طالبان برای حضور در کرسی افغانستان در نشست گذشته این سازمان و حضور وزیر خارجه طالبان در جایگاه مهمانان، امیرخان متقی از حضور در این نشست خودداری کرده و هیئتی پایین رتبه‌تر و ۳ نفره به این نشست اعزام شده است.

تاکنون هیچ یک از ۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی دولت طالبان را برسمیت نشناخته‌اند، اما «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در آستانه این نشست از کشورهای اسلامی خواسته بود تا با دولت طالبان تعامل فعال داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    افغانستان همیشه خراب آرزوی پاکستانی / دیگه جایی واسه سیاست بازی کشورها و نقاب زدن و پشت کلمات پنهان شدن نیست. همه چیز را همه می دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس