کد خبر 1352207
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
.

وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی از امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی و همچنین جشن هفتادمین سالگردروز ملی پاکستان در اسلام آباد دعوت به عمل آورد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امشب (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو که به ابتکار وزیر خارجه پاکستان انجام شد، دو وزیر خارجه درباره اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، موضوع فلسطین، اوضاع یمن، افغانستان، بحران اوکراین و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن دعوت از حسین امیرعبداللهیان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد و جشن هفتادمین سالگرد روز ملی پاکستان، مسئله فلسطین را منشا پیدایش سازمان همکاری اسلامی خواند و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این رابطه مهم و کلیدی برشمرد.

دو وزیر خارجه درباره ابعاد متنوع مناسبات دوجانبه، بحران اوکراین، مسائل منطقه و جهان اسلام به بحث و رایزنی پرداختند.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک روز ملی پاکستان به دولت و مردم پاکستان و تشکر از دعوت وزیر امور خارجه این کشور، اظهار داشت: وجود پیش نویس قطعنامه‌هایی با موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نیز قطعنامه علیه یمن که توسط برخی کشورها طرح شده است با مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در وحدت امت اسلامی سازگار نیست. 

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت وحدت کشورهای اسلامی، اعلام کرد که پاکستان در این مسیر و در حمایت از فلسطین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به لبنان اعلام کرد که این سفر در دستورکار قرار دارد و افزود: امیرعبداللهیان ابتدا عازم روسیه است و بعد هم ان‌شاءالله عازم کشورهای منطقه در حوزه شامات است. چند سفر دیگر منطقه‌ای در دستور کار است و دعوت‌هایی برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان و... مطرح است، ولی باید ببینیم تحولات چگونه رقم می‌خورد که در چه تاریخ‌هایی در کدام پایتخت‌ها حاضر شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    پاکستان داره روز به روز سیاستهاش از غرب فاصله میگیره. در چنین فضایی ایران و پاکستان خیلی میتونن روابط رو گسترش بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس