شاه محمود قریشی

وزیر خارجه پاکستان در سخنانی در اسلام آباد اعلام کرد: عملیات حصار کشی در مرز پاکستان با افغانستان ادامه می‌یابد؛ با مسئولان طالبان در تماس هستیم، اما برخی‌ درباره این مسئله فضولی می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در کنفرانس خبری در اسلام آباد درباره امنیت مرزهای این کشور گفت: در مرزهای مشترکمان با افغانستان حصار کشیده ایم و عملیات فنس‌کِشی ادامه خواهد یافت.

به گزارش رسانه های پاکستان، شاه محمود قریشی با اشاره به اینکه کشورهای پاکستان و افغانستان دو کشور دوست و برادر هستند، افزود: ما برای حل این مسئله از طریق دیپلماتیک با مسئولان طالبان در تماس هستیم؛ اما برخی‌ درباره این مسئله فضولی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در فیلم منتشر شده در شبکه‌ های اجتماعی در دسامبر ۲۰۲۱، نیروهای طالبان فنس‌ های مرز پاکستان را بر می‌دارند. از سوی دیگر، عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در ۲۱ دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که پاکستان حق ندارد به عملیات فنس‌کشی و ایجاد اختلاف بین دو کشور ادامه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    البته کار خطرناکی! همین مدت قبل هم،گذاشتن،بعدش افغانستانی ها اومدن برداشتن! این خط مرزی دیورند که مساحت بزرگی بین افغانستان و پاکستان هست، فکر نمی کنم به این راحتی ها حل و فصل شود! یعنی مساحت کوچیک نیست،که بشه به این راحتی حل فصل بشه! گفته میشه،این خط توسط انگلیسی ها گذشته شده ..! با توجه به اینکه نیروهای مسلح افغانستان از توپخانه چند مدت پیش استفاده کردن،نشان از عمیق بود ن این اختلافه!.. نقشه و حلیه و مکرهای انگلیس و غربی ها،هیچ وقت تمامی نداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس