اخذ سند کاداستر برای بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی در تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۱۲ هزار و ۱۶۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات، فیروزکوه ری، ملارد، دماوند و شهریار خبر داد.

به گزارش مشرق از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علینقی حیدریان گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۲۲ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۲ هزار و ۱۶۳ هکتار؛ ۱۰ سند به مساحت ۷۰میلیون و ۱۹۱ هزار و ۳۳۵ متر  از اراضی ملی در پلاک‌های گونگ چال، باغگل، ترشک چال، جاییچ، اوشان، ناصرآباد، پشم و لشم، پستک، ملک چشمه، و سفیدآب شهرستان شمیرانات صورت گرفت.

وی افزود: همچنین یک سند یه مساحت هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ متر  از اراضی ملی در پلاک  صنم شهرستان دماوند، سه سند به مساحت هزار و ۸۷۴هکتار از اراضی ملی در  پلاکهای کاسبی، ورشه و زرشکی در شهرستان فیروزکوه نیز انجام شد.

به گفته حیدریان سند های دیگر مربوط به  شهرستان شهریار و ورامین است که، یک سند به مساحت ۲۰ هزارو ۱۳۱ متر از اراضی ملی در پلاک شهریار شهرستان شهریار و ۲ سند به مساحت سه  میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۵۷ متر از اراضی ملی در پلاک های حسین آباد و رحمت آباد شهرستان ورامین انجام شده است.

وی، به سه سند به مساحت ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک های الله اکبر، نجم آباد و باقرآباد شهرستان ری  اشاره کرد و گفت:  ۲ سند به مساحت هزارو ۶۲۱ هکتار از اراضی ملی در پلاک های علی آباد و حسین آباد شهرستان ملارد  با همت روسای ادارات این هفت شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد:حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان های استان تهران و طرح‌های عمرانی دارد.

حیدریان به اهمیت سند مالکیت کاداستری اشاره کرد و بیان داشت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  وی، عزم و اراده موجود در مجموعه منابع طبیعی را مورد توجه قرار داد و افزود: درصدد هستیم تا تمامی اراضی ملی استان تهران زیرپوشش اجرای طرح کاداستر قرار گیرد و برای این اراضی اسناد تک برگ کاداستری صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از شهروندان  خواست  که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش مشرق، در سال جاری برای بیش از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس